شماره ۱۰۱۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
اخبار جهان

کشته و زخمی شدن 120 غیر نظامی عراقی درحمله هوایی آمریکا
ایسنا|  حمله هوایی نیروهای آمریکایی به یک درمانگاه در نزدیکی مرز عراق و سوریه ده‌ها کشته و زخمی درمیان غیرنظامیان برجای گذاشت؛ اقدامی که خشم مردم و مسئولان عراقی را به دنبال داشته است. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پارلمانی و پزشکی و نیز رابط‌های محلی گزارش داد که حمله هوایی نیروهای آمریکایی دراین شهر تحت کنترل داعش در نزدیکی مرزهای غربی عراق با سوریه به کشته‌شدن دست‌کم ده‌ها تن ازجمله زنان و کودکان انجامیده است. سلیم الجبوری، رئیس سنی پارلمان عراق دولت را مسئول این حمله دانسته و خواهان اجرای تحقیقات دراین خصوص شد. او گفت که نباید اجازه داد شهروندان بیگناه قربانی تصمیمات و اطلاعات اشتباه بشوند.

پارلمان انگلیس به آغاز خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی داد

ایسنا| پارلمان انگلیس در تأیید مصوبه دولت این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا، به مقدمات این خروج پیش از پایان ماه مارس 2017 رأی داد.
در این رأی‌گیری، 461 نماینده مجلس انگلیس موافق خروج از اتحادیه اروپا بودند و تنها 89نفر با این طرح مخالفت کردند. نمایندگان پارلمان همچنین از درخواست حزب کارگر این کشور حمایت کردند که خواهان الزام دولت به انتشار عمومی جدول زمان‌بندی خروج از اتحادیه اروپا بود. براساس جدول زمان‌بندی دولت انگلیس، این کشور در سال ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را پس از مذاکراتی دوساله ترک خواهد کرد. در رفراندومی که اخیرا برگزار شد، مردم این کشور با اکثریت 52درصد درمقابل 48درصد به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند.

اوباما محدودیت‌های کمک نظامی به شورشیان سوری در رقه را لغو کرد
ایسنا| یک مقام دولت آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک فاش کرد که باراک اوباما برخی محدودیت‌ها را در زمینه مسلح ساختن شورشیان سوری که در«عملیات آزادسازی شهر رقه» مشارکت می‌کنند، لغو کرده است.
به گفته این مقام آمریکایی، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور به تازگی محدودیت‌های قانونی تعیین شده در چارچوب قانون کنترل صادرات تسلیحات آمریکا را لغو کرده است، قانونی که براساس آن دادن تجهیزات یا خدمات دفاعی به کشورهایی که به طور کامل با تلاش‌های ضدتروریسم آمریکا همکاری نمی‌کنند، ممنوع است. این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: لغو این محدودیت‌ها توسط وزیر دفاع آمریکا درخواست شده و اوباما نیز آن را امضا کرد. به این ترتیب آمریکا می‌تواند تجهیزات دفاعی و تسلیحاتی را دراختیار شورشیان متحدی که آماده شرکت درعملیات آزادسازی رقه می‌شوند، بدهد.

ترامپ: رابطه آمریکا و چین نیازمند بهبود است

مهر| رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با وجود انتقادات خود از چین در دوره فعالیت‌های تبلیغاتی پیش از انتخابات، از لزوم بهبود رابطه واشنگتن و پکن سخن گفت. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، درسخنرانی که در ایالت کلیدی «آیوا» داشت، اگرچه طبق معمول انتقادهایی را از بابت سیاست‌های اقتصادی و دوستی با کره‌شمالی، متوجه دولت پکن کرد؛ در نهایت از لزوم بهبود روابط با چین سخن گفت.  
وی در این‌باره اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین روابطی که باید دربهبود آن کوشا باشیم، رابطه با چین است.  اظهارات ترامپ درحالی ایراد شد که وی درطول کارزار انتخاباتی خود به دفعات پکن را مورد انتقاد قرار داد و از تصمیم برای معرفی چین به عنوان کشوری یاد کرد که به قصد واحد پول ملی خود را مورد دستکاری قرار می‌دهد.


تعداد بازدید :  135