شماره ۱۰۱۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
رئیس سازمان جوانان در سفر به استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد:
کانون‌ها فرصتی برای شکوفایی امور انسان‌دوستانه

شهروند| روزهای آخر هفته گذشته، «مسعود حبیبی» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به استان سیستان و بلوچستان رفت تا طی سفری سه‌روزه، هم توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر این استان را  از نزدیک ببیند و هم فرصتی داشته باشد تا با کارشناسان، دبیران کانون‌های جمعیت و جوانان داوطلب به  گفت‌وگو بنشیند و از نزدیک با نگاه و زاویه دید آنها درباره موضوعات مربوط به جوانان آشنا شود و نظرات و پیشنهادهای آنها را بشنود. حبیبی طی این سفر، به شهرستان ایرانشهر به‌عنوان یکی از مراکز جمعیتی و بااهمیت استان سیستان و بلوچستان رفت و مورد استقبال مسئولان و اعضای جمعیت هلال‌احمر این شهرستان قرار گرفت. او در آغاز با حضور در گلزار شهدای این شهر در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
بازدید از ایرانشهر، سراوان، خاش و زاهدان
دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران که در یک سفر سه‌روزه به استان سیستان و بلوچستان رفته بود، با هیأت همراه به شهرستان ایرانشهر رفت و مورد استقبال  مدیرعامل و دیگر مسئولان جمعیت هلال‌احمر ایرانشهر قرار گرفت. در این سفر، هیأت اعزامی سازمان جوانان هلال‌احمر با حضور در دبیرستان دخترانه بنت‌الهدی صدر ایرانشهر، از هجدهمین مانور ایمنی در برابر زلزله که در این دبیرستان اجرا شد، بازدید کردند. حضور در مراسم افتتاح کانون دانشجویی دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر که به‌مناسبت روز دانشجو برگزار شد، از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان جوانان در جریان سفر به شهرستان ایرانشهر بود. بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و هنرهای محلی و شرکت در جلسه گردهمایی دبیران کانون‌های هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سفر رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به استان سیستان و بلوچستان بود.   رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، پس از اتمام برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ایرانشهر، به شهرستان مرزی سراوان رفت و با حضور در مجتمع دانش‌آموزی این شهر، با مسئولان و دانش‌آموزان آن دیدار و گفت‌وگو کرد. حبیبی در این دیدار، از نزدیک با فعالیت‌های آموزشی و نیاز‌های دانش‌آموزان آشنا شد و در ادامه سفر خود به شهرستان خاش رفت. حبیبی در خاش با فرماندار و دیگر مسئولان شهر دیدار و گفت‌وگو کرد. او پس از این دیدار به جمعیت هلال‌احمر خاش رفت و ضمن بازدید از این جمعیت، با مسئولان و جوانان داوطلب آن دیدار و گفت‌وگو کرد. مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در آخرین روز از سفر خود به دیدار اعضا و کارشناسان امور جوانان جمعیت هلال‌احمر شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان رفت و از توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان در این شهر بازدید کرد.
گردهمایی سراسری در ایرانشهر
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر برنامه‌ای مفصل در دانشگاه ولایت ایرانشهر داشت. حبیبی ضمن حضور در این برنامه که با عنوان «گردهمایی سراسری کانون‌های دانشجویی و جوانان هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان» در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر برگزار شد، با اشاره به بزرگداشت روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر براساس ایثار و فداکاری سه دانشجو که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند، شکل گرفت و ما هر‌سال این روز را به یاد این عزیزان گرامی می‌داریم. دکتر مسعود حبیبی با اشاره به اصول هفت‌گانه جمعیت گفت: انسجام و سلامتی انسان‌ها، کمک به صلح و دوستی و تعامل پایدار اهدافی است که شما دانشجویان و اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر دنبال می‌کنید و در این اهداف همواره شما فداکاری کرده‌اید، خودتان را ندیده‌اید و دیگران را برخود ترجیح داده‌اید. وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دلایل سفرش به استان سیستان و بلوچستان را دعوت اعضای تیم دادرس که در چهارمین دوره مسابقات کشوری المپیاد آماده مقام سوم را کسب کردند، عنوان کرد و افزود: در این طرح 3‌هزار نفر با هم رقابت کردند و شهرستان شما مقام سوم را کسب کرد که این قابل تقدیر است. حبیبی تأکید کرد: گسترش امور جوانان در جمعیت هلال‌احمر به دست خود جوانان است که بر پایه سه اصل پایه‌گذاری شده است. جوانان به عنوان رهبران یعنی کارها را به جوانان واگذار کنیم، جوانان را در امور مشارکت دهیم تا در تصمیم‌گیری‌ها موثر باشند. برای این امر مجامع کانون‌های دانشجویی را تشکیل دادیم و این فرصتی است که شما در تصمیم‌گیری‌هایی که مربوط به جوانان است، مداخله داشته باشید. اصل دوم، جوانان به عنوان داوطلبان یعنی همین که شما فعالیت‌های داوطلبانه را بدون هیچ چشمداشتی انجام می‌دهید و در آخر هم جوانان به عنوان بهره‌مندان، یعنی ما شرایطی را فراهم کنیم تا شما با حضور در فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر از امکانات آن بهره‌مند شوید. رئیس سازمان جوانان با اشاره به تشکیل مجامع کانون‌ها و برگزاری انتخابات استانی و کشوری آن، افزود: این مجامع فرصتی است برای شکوفایی شما در امور خیر و انسان‌دوستانه و فرصتی است برای ورود به جامعه به صورتی که بتوانید برای کشور خود مفید باشید.


تعداد بازدید :  102