شماره ۱۰۱۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد:
ابلاغ طرح افزایش ۵۰‌هزار امدادگر طی ۱۰ روز آتی

شهروند| رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به رفع مشکلات آشیانه بالگرد امدادونجات استان یزد، از استقرار بالگرد در استان با تکمیل این آشیانه خبر داد.
مرتضی سلیمی درحاشیه‌ نشست شورای معاونان سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر که به میزبانی جمعیت هلال‌احمر استان یزد برگزار شد، درجمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه اشکالات آشیانه بالگرد امدادونجات استان یزد تا حدودی برطرف شده است و با بالغ بر 96‌درصد پیشرفت و تکمیل آشیانه، بالگرد در آن مستقر خواهد شد.
به گفته‎‎ وی، درحال حاضر 23 بالگرد فعال در سازمان امدادونجات وجود دارد ولی نهایتا قرار شده است که درمجموع 26 بالگرد برای کل کشور فعال شود. وی با توجه به وجود 31 استان، اضافه‌شدن 5 بالگرد دیگر را برای رسیدن به حالت ایده‎‎آل ضروری دانست و خاطرنشان کرد: البته بالگردهای امداد مختص یک استان خاص نیستند بلکه درصورت بروز حادثه در یک استان، درصورت نیاز تمام بالگردهای امداد کشور برای امدادرسانی به استان حادثه‎‎دیده اعزام خواهند شد.
سلیمی با اشاره به این‌که درحال حاضر 60‌هزار امدادگر درجه‎‎بندی شده درکشور وجود دارد، تصریح کرد: البته تعداد امدادگران کشور بیش از این تعداد است ولی تأکید ما ارایه آمار صحیح و شفاف در هلال‌احمر است، ضمن این‌که طی 10روز آتی طرح افزایش 50‌هزار امدادگر به استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد تا در زمان وقوع حوادث پاسخگویی مناسب‌تری در این رابطه داشته باشیم.  
رئیس سازمان امدادونجات کشور از اجرای طرح آمایش پایگاه‎‎های امدادونجات درسراسر کشور خبر داد و گفت: براساس نتایج این آمایش، درصورت نیاز به پایگاه‎‎های بیشتر در هر استان، مجوزهای جدید صادر خواهد شد.  
سهم حوادث ترافیکی
 از مأموریت‌های هلال‌احمر 46‌درصد است
مرتضی سلیمی همچنین درخصوص تعداد مأموریت‌های امدادونجات هلال‌احمر کشور در 6ماهه نخست امسال را 24‌هزارو451 مورد بیان کرد و افزود: 11‌هزارو218 از این تعداد مربوط به مأموریت‌های ترافیکی است.  وی مجموع آسیب‌دیدگان دراین مدت را 399‌هزارو479 نفر اعلام و اظهار کرد: دراین راستا 21‌هزارو280 نفر نجات یافتند و 78‌هزارو464 اسکان داده شدند. سلیمی با بیان این‌که بیشترین مأموریت امدادونجات مربوط به استان‌های مازندران با سه‌هزارو719 مورد و اصفهان با 2‌هزارو30 مورد بوده است، تصریح کرد: همچنین بیشترین مأموریت ترافیکی مربوط به همین 2 استان است. وی خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین مأموریت‌های امدادونجات در مدت یادشده مربوط به روزهای سوم، هشتم و 13 فروردین سال‌جاری بود.
برگزاری دوره آموزشی
تیم‌های واکنش سریع
سلیمی همچنین از برگزاری دوره آموزشی تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر کشور در 20 آذرماه درکرمان خبر داد و گفت: این دوره به مدت 8روز برگزار می‌شود. رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر افزایش توان پاسخگویی درحوادث و سوانح و ساماندهی تیم‌های واکنش سریع را از اهداف برگزاری این دوره بیان کرد و افزود: مجموعا سه‌هزارو921 نفر درکشور آموزش‌های تخصصی دراین زمینه فرا می‌گیرند. وی اظهار کرد: تیم‌های واکنش سریع امدادی به منظور حضور نیروهای ارزیاب و متخصص در صحنه حادثه تشکیل می‌شود و این موضوع یکی از دستورهای رئیس جمعیت هلال‌احمر برای حضور سریع و به موقع امدادگران و نجاتگران درصحنه حادثه و سانحه است. تیم‌های واکنش جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان نیروهای پیشرو هلال‌احمر در زمان وقوع سوانح و حوادث بوده که فعالیت آنها موجب افزایش اعتماد مردم و مسئولان و نیز ارتقای سطح امنیت روانی جامعه آسیب‌دیده می‌شود.
تقویت بنیه
ناوگان امداد و نجات مراکز استان‌ها
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال کشور در ادامه گفت:  یکصد خودرو نجات تا پایان‌ سال‌جاری به ناوگان امدادونجات این جمعیت افزوده می‌شود. وی تصریح کرد: این تعداد خودرو درمرحله خریداری است و تا پایان امسال براساس نیاز هر استان به آنها واگذار می‌شود. سلیمی مجموع خودروهای هلال‌احمر را 5‌هزار دستگاه بیان کرد و گفت:  از این تعداد 324 خودروی امدادونجات است که با اضافه‌شدن تعداد یادشده، به 424 دستگاه می‌رسد.


تعداد بازدید :  156