شماره ۳۹۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

در صورت نهایی شدن توافقات شهرداری با بنیادمستضعفان باغ قدیمی وثوق‌الدوله به بوستان بانوان تبدیل می‌شود
مهر| با نهایی شدن توافقات شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان کشور، باغ قدیمی وثوق‌الدوله در منطقه 14 تهران به بوستان بانوان تبدیل می‌شود. تورج فرهادی، شهردار منطقه 14 با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون درحال مذاکره با بنیاد مستضعفان هستیم تا باغ وثوق را تملک کرده و آن را تبدیل به بوستان بانوان کنیم. او با بیان این‌که امیدواریم مذاکرات تا پایان‌ سال نهایی شود، افزود: باغ وثوق‌الدوله، باغی قدیمی است که در ضلع غرب میدان نبرد و ضلع شمال بوستان سهند قرار دارد. فرهادی تصریح کرد: این باغ 2 هکتاری در صورت تملک، بدون جابه‌جایی درختان به بوستان بانوان تبدیل می‌شود. به گفته شهردار منطقه 14، بنایی قدیمی در باغ وجود دارد که متعلق به دوران جنگ جهانی دوم است.

دستور استاندار تهران برای استقبال از گردشگران اروپایی
شهروند| استاندار تهران گفت: باید استقبال درخور و شایسته‌ای از گردشگران اروپایی انجام شود تا با به تصویر کشیدن فرهنگ غنی ایرانی، مبلّغ تمدن ایرانی، اسلامی باشیم.به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني استانداري تهران، نخستین قطار گردشگران اروپایی با 78 مسافر هشتم مهرماه جاری از مرز رازی وارد کشور شد.
سيدحسين‌ هاشمي، استاندار تهران با اشاره به ضرورت استقبال از اين تور گردشگري، دستور تشكيل كميته‌اي براي استقبال شايسته از اولين مسافران اروپايي از سامانه حمل‌ونقل ريلي به كشور صادر و بر ضرورت توسعه و ترويج گردشگري در استان تاكيد كرد. او گفت: استمرار این نوع گردشگری در توسعه فعالیت‌های گردشگری کشور اثرگذار است. هاشمی، گردشگری از طريق سامانه حمل‌ونقل ريلي را تنوعی در این حوزه عنوان کرد و گفت: مسافرت با قطار هرچند ممکن است به علت مسافت طولانی خسته‌کننده باشد اما درعین حال ضمن گذر از شهرها و میان طبیعت، گردشگری جذابی است. گفتنی است هدف این گروه از سفر به ایران، آشنایی با مراکز گردشگری و تاریخی ایران اعلام شده است. اين گردشگران پس از بازدید از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی آذربایجان‌غربی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آذربایجان شرقی، زنجان، تهران، اصفهان و یزد هم بازدید  مي‌كنند.


تعداد بازدید :  134