شماره ۱۰۱۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مراسم رونمایی از آلبوم «وشتن» (سعدی‌خوانی با دکلمه آیدین آغداشلو) امروز ساعت 20:30 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.


دکتر استفانی پانیچلی باتالا استاد مطالعات آمریکای لاتین گفت: «وقتی فیدل کاسترو و مارکز در‌سال ۱۹۷۷ با هم دیدار کردند، کاسترو به مارکز پیشنهاد کرد تا دست‌نوشته‌های او را قبل از چاپ بخواند و این روند تا پایان زندگی مارکز ادامه داشت.»

«تاریخ عشق» نوشته نیکول کراس با ترجمه ترانه علیدوستی در صدر فهرست پرفروش‌های کتاب قرار گرفت.

فاطمه گودرزی و رضا رویگری از بازیگران سینما و تلویزیون، 20 آذر درتماشاخانه «همای سعادت» زنگ افتتاح نمایش «زیرزمین» را می‌نوازند.

لئوناردو دی‌کاپریو روز چهارشنبه ۱۷ آذر برای دیدار با رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به برج ترامپ رفت. او در این دیدار درباره نقش اشتغالزایی در بخش حفاظت از محیط‌زیست و تأثیر مثبت آن بر اقتصاد صحبت کرد.

خانه هنرمندان ایران از دیروز میزبان همایش «10روز با عکاسان» بود. دراین همایش آثار بیش از 250 تن از عکاسان عضو انجمن‌ها و عکاسان آزاد، به مدت 10روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

جعفر والی بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بار دیگر به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. دختر او ضمن انتقاد از روند درمان گفت: «در ۴روز ابتدایی بستری‌شدن پدر در آن بیمارستان، موفق به گفت‌وگو با هیچ ‌کدام از پزشکان معالج او نشدم.»

ساموئل ال‌جکسون بازیگر آمریکایی با دریافت جایزه یک عمر دستاورد درجشنواره بین‌المللی فیلم دوبی برای مشارکتش در سینما تجلیل شد.

فیلمبرداری «آذر» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی محمد حمزه‌ای روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

مل گیبسون با فیلم جدیدش «ستیغ اره‌ای» موفق شد مهم‌ترین جوایز آکادمی استرالیا را جارو کند.

غلامحسین سالمی از مترجمان پیشکسوت رمان درباره معضل قاچاق کتاب گفت: «این مسأله از زمانی به ‌وجود آمد که انتشار کتاب با مشکل ممیزی روبه‌رو شد. حالا هم اگر من بروم و درخیابان جیغ بزنم، از دست کسی کاری ساخته نیست!»

تدوین فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با بازی احمد مهران‌فر جلوی دوربین رفت.

پویا سرایی، آهنگساز، مدرس و رهبر ارکستر اعلام کرد: چند آلبوم موسیقایی ویژه جداگانه به خوانندگی محمد معتمدی و غفار ذابح تولید و منتشر می‌شود.

ایران در چهل‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلغارستان که از 23 تا 28 آذر برپا خواهد بود، شرکت می‌کند.

دبیر جشنواره «ارغنون؛ بخش بهرام بیضایی» از نمایشنامه‌خوانی آثار اجرا نشده بهرام بیضایی با اجازه او درقالب برگزاری این رویداد هنری خبر داد.

تصویربرداری فیلم کوتاه «آن مرد آمد» به کارگردانی بابک کشن فلاح به پایان رسید.

مدیران سینمایی حوزه هنری اعلام کردند: «در ۸ماه امسال بیش از ۵‌میلیون نفر درسینماهای حوزه هنری در سراسر کشور به تماشای تولیدات سینمای ایران نشستند.»

دومین قسمت از برنامه «سینما دو» پنجشنبه 18 آذرماه از شبکه دوسیما پخش شد و جواد طوسی درباره آثار مهرجویی گفت: «برخی فیلمسازان ما زمانی خیلی پیشرو بودند؛ مانند داریوش مهرجویی اما امروز فقط فیلم‌هایی می‌سازند که حدیث نفس است و قابل دفاع نیست.»

نمایشگاه «ذرات نور»، مجموعه‌ای از نقاشی‌های محمد اعظم‌زاده از دیروز در گالری «شیرین» آغاز شده و تا اول دی‌ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


تعداد بازدید :  171