شماره ۱۰۱۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

آغاز بررسی جعبه سیاه بالگرد سقوط کرده در دریای خزر

شهروند|‌بررسی جعبه سیاه بالگرد سقوط کرده در دریای خزر آغاز شد و به ‌زودی علت سقوط این بالگرد اعلام می‏‌شود.
حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی دادستان نظامی استان مازندران با حضور درمحل سقوط بالگرد نیروی هوافضای سپاه در دریای خزر، از نزدیک درجریان نحوه وقوع این سانحه و امدادرسانی جهت یافتن مفقودان قرار گرفت و پس از بازبینی فیلم‌های ضبط‌شده، دراین‌باره گفت: «با دریافت گزارش وقوع این سانحه، دستور تحقیقات لازم صادر و با مذاکره به ‌عمل‌آمده با دادستان عمومی و انقلاب بهشهر، پرونده به دادسرای نظامی استان ارسال و تحقیقات در شعبه بازپرسی آغاز شد. کادر پروازی این بالگرد از بهترین‌ها و باتجربه‌‌ترین افراد بودند و اینگونه حوادث و از دست دادن چنین عزیزانی خسران بزرگی برای کشور است.»
این مقام قضائی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهیدان این سانحه، ادامه داد: «باید با رعایت تمام جوانب فنی و ایمنی از بروز چنین حوادث تلخی پیشگیری به‌ عمل آید.»
زارعی با اعلام این‌که سازمان قضائی نیروهای مسلح با دقت و سرعت علت سقوط این بالگرد را بررسی می‌کند، گفت: «با توجه به پیداشدن جعبه سیاه بالگرد به ‌زودی علت سقوط اعلام می‌شود. اقدامات برای جست‌وجوی پیکر تمام جان‌باختگان این حادثه همچنان ادامه دارد. همچنین با توجه به اطلاعاتی که از شرکت نفت خزر جمع‌آوری شده، این بالگرد، روز یکشنبه هفتم آذر ساعت 30: 04 دقیقه بامداد با درخواست سکوی نیمه شناور امیرکبیر در 20کیلومتری بندر امیرآباد برای کمک به یکی از کارکنان این سکو که دچار عارضه قلبی شده بود، عازم محل شد که هنگام انتقال مصدوم دچار سانحه شده و همه پنج سرنشین آن جان باختند.»

وحشت در قبرستان لوشان
رکنا| یک مرد که مرده بود، در قبرستان زنده شد و با پوشیدن لباس به خانه بازگشت.
چند روز قبل جسد مردی به نام محمد از اهالی قریه دربرند لوشان که به علت نامعلومی ‌فوت کرده بود، برای دفن به گورستان حمل شد ولی زمانی که بستگانش می‌خواستند جنازه را درقبر بگذارند، مرده زنده شد و از گورستان به خانه‌اش بازگشت.
طبق اظهارات بستگان محمد تا موقعی که جنازه به غسالخانه و از آن‌جا به گورستان حمل شد، هیچ‌گونه آثار حیات در آن دیده نمی‌شد ولی وقتی که بستگانش با گریه و شیون جنازه را به طرف قبر حرکت دادند و می‌خواستند آن را به خاک بسپارند، ناگهان مرده حرکتی کرد و فریاد زد «من زنده‌ام، بی‌جهت گریه نکنید» و متعاقب آن از جای خود بلند شد.
دراین موقع عده‌ای که در آن‌جا حضور داشتند، از شدت ترس پا به فرار گذاشتند و به سرعت از آن حوالی دور شدند ولی سرانجام چند نفر از بستگان محمد به خود جرأت دادند، کفن مرده زنده شده را باز کردند و به او لباس پوشاندند و به خانه‌اش بردند،  ولی چهارساعت بعد، مجددا محمد که زندگی دوباره‌ای یافته بود، درگذشت و با انجام تشریفات لازم به خاک سپرده شد. موضوع جالب این‌که پس از مرگ مجدد محمد بستگانش به هیچ‌وجه حاضر نبودند جنازه‌اش را دفن کنند و انتظار داشتند یک مرتبه دیگر زنده شود. حتی مدتی هم از دفن جنازه خودداری کردند، ولی دیگر مرده زنده نشد و جنازه مدفون شد.

پرواز بالگرد امدادهوایی برای نجات جان مادر باردار
شهروند| یک فروند بالگرد مادر بارداری را که درمناطق صعب‌العبور بود، در استان چهارمحال‌وبختیاری نجات داد و به بیمارستان منتقل کرد.
محسن ابراهیمی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی چهارمحال‌وبختیاری در این‌باره گفت: «پس از درخواست امدادرسانی به یک مادر باردار 25ساله روستایی در منطقه بازفت و به دلیل بسته‌بودن مسیر ارتباط زمینی روستای گزستان، بالگرد مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به این روستا اعزام شد. این بالگرد همراه دوتکنیسین اورژانس 115 به محل اعزام و مادر باردار را به فرودگاه شهرکرد منتقل کردند. تیم فوریت‌های پزشکی زنان هم از فرودگاه این مادر باردار را به بیمارستان ‌هاجر شهرکرد منتقل و درمان کردند.»


تعداد بازدید :  181