شماره ۱۰۱۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
معاون وزارت ورزش یک پرونده قدیمی را به جریان انداخت
تهدید به تعلیق فدراسیون تیراندازی

شهروند| موضوع غیرقانونی بودن فعالیت سیدمهدی ‌هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی به دلیل دوشغله بودن از مدت‌ها پیش مطرح بوده است. با وجود این‌که مسئولان وزارت ورزش خواهان استعفای این مدیر شده بودند اما او از این اقدام سرباز می‌زد و حالا وزارت ورزش باید سرپرست موقت برای فدراسیون تعیین کند.
به جریان افتادن یک پرونده قدیمی
مدت‌ها پیش رأی دیوان عدالت اداری انتخابات فدراسیون تیراندازی را که منجر به ریاست سید مهدی ‌هاشمی شده بود، باطل اعلام کرد. علت هم دوشغله بودن ‌هاشمی در زمان شرکت در انتخابات بود. دیوان عدالت اداری صراحتا اعلام کرد که این رأی باید هرچه سریع‌تر به اجرا درآید. در پی استعفای گودرزی از وزارت ورزش و جوانان و پروسه تعیین سرپرست و سپس رأی اعتماد مجلس به وزیر جدید، وزارت ورزش و جوانان از دیوان عدالت اداری خواست تا یک ماه بیش از زمان موعد به ابطال انتخابات تیراندازی و انتخاب سرپرست برای این فدراسیون فرصت دهد. حالا این یک ماه نیز به پایان رسیده و نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که ظرف یک هفته آینده سرپرست جدید این فدراسیون انتخاب می‌شود. این درحالی است که‌ هاشمی به تازگی میزبانی رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشته و با تراژدی تلخی روبه‌رو شده است.
واکنش تند ‌هاشمی
در پی اظهارات معاون قهرمانی وزارت ورزش، سیدمهدی‌ هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی واکنش نشان داد. او در اظهارات تند خود خطاب به سجادی گفت: «سجادی احساس می‌کند جایگاه وزارت ورزش حق وی بوده و این حق از او غصب شده است، حتی در همین دوره و به همین دلیل فراتر از جایگاه خود اظهارنظر و اعلام تصمیم می‌کند.» او درباره اتفاقات پیش آمده عنوان کرد:   «3‌سال است که مسئولان وزارتخانه می‌خواهند سرپرست بگذارند، حالا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و آیا مربوط به 3‌سال پیش است و یا حالا. بعید می‌دانم سلطانی‌فر در همین ابتدای دوران مدیریتش این‌قدر عجله داشته باشد و چنین اشتباه فاحشی را انجام دهد.»‌ هاشمی به صورت تلویحی تهدید به تعلیق فدراسیون تیراندازی نیز کرد: «قاعدتا این‌گونه برداشت می‌شود که در کار فدراسیون دخالت شده است. ظاهرا اینها خودشان هم می‌خواهند که خارجی‌ها در مسائل داخلی ما دخالت کنند. ما این موضوع را مطرح نکردیم بلکه از همان ابتدا وزارت ورزش موضوع را با مجامع بین‌المللی مطرح کرد. با دیوان صحبت کردیم و قرار شد هفته آینده جلسه‌ای با آنها برگزار کنیم و این موضوع بحث و بررسی شود و تصمیمی گرفته نشده است. اگر سجادی تصمیم گیرنده است، خب پس این کار را انجام دهد.»

 


تعداد بازدید :  114