شماره ۳۹۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

شاید سکه و طلا ارزان شود
محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به کاهش قابل توجه قیمت جهانی هر اونس طلا احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را مطرح کرد. نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی تا ۱۱۹۱دلار کاهش داشته است و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید دیروز 926‌هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز 94‌هزار و 580 تومان معامله شد که به گفته کشتی‌آرای احتمال کاهش قیمت در روزهای آینده نیز وجود دارد. رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر تأکید کرد: شهروندان برای این‌که از کیفیت و استاندارد خرید طلا مطمئن باشند، حتما از واحدهای دارای پروانه کسب‌وکار خرید کنند تا در صورت برخورد با مشکل امکان پیگیری فراهم باشد.

افزایش تقاضا، قیمت مرغ را بالا نمی‌برد
محمد یوسفی، رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغداران گوشتی کشور با بیان این‌که قیمت مرغ آماده به طبخ برای مصرف‌کنندگان نزدیک به 6400تومان است، گفت: تولید مرغ به‌حدی زیاد است که حتی افزایش تقاضا نیز سبب گران شدن آن نمی‌شود. او با اشاره به این‌که مشکلی از نظر قیمت مرغ برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد، تأکید کرد: متاسفانه تولیدکنندگان همچنان مشکل دارند و زیان می‌دهند، ضمن این‌که در حال حاضر اگر قیمت مرغ زنده از کیلویی 4800تومان کمتر باشد تولید‌کننده آن هیچ سودی نمی‌برد. یوسفی، تعیین قیمت 7000تومان برای مرغ گوشتی آماده به طبخ از سوی دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این قیمت پایین است و پیشنهاد ما در این زمینه حداقل 7500تومان بوده و دولت باید در این قیمت تجدیدنظر کند.

 فروش اجباری شیر
رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی با اعلام این‌که فشار قیمتی سازمان حمایت مانع تولید محصولات لبنی کیفی است، از فروش اجباری شیر توسط کارخانجات خبر داد و گفت: شرمنده‌ کارخانه‌های لبنی هستیم چون سود سالانه آنها تنها ۳درصد است! او با اشاره به این‌که حدود 7‌سال است واحدهای تولیدی از حاشیه سود مطلوبی برخوردار نیستند، ادامه داد: کارخانجات لبنی از قیمت‌های مصوب راضی نیستند. طبق ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، 15‌درصد این مبلغ برای خرده‌فروش به‌عنوان هزینه توزیع است. بیشتر کارخانجات بزرگ نیز حمل سراسری به همه نقاط کشور دارند که 80‌درصد از قیمت را به‌عنوان هزینه حمل سراسری می‌گیرند. مواد بسته‌بندی هم با افزایش قیمت مواد پتروشیمی افزایش پیدا کرده است.


تعداد بازدید :  142