شماره ۳۹۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی| محمودرضا خواجه‌نصیری مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی خبر داد و گفت: راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی با تصویب هیأت دولت در دستورکار سازمان بورس قرار گرفته است چون ایجاد این صندوق برای افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی ضروری است. به گفته او طراحی اولیه این نوع صندوق انجام و زیرساخت‌های فنی آن آماده شده که بعد از ابلاغ دستورالعمل، امکان اجرایی شدن آن
فراهم می‌شود.

  اولین عرضه در بازار فرعی بورس کالا| علی پناهی معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: 15 مهرماه‌ سال‌جاری، بازار فرعی بورس کالای ایران، اولین عرضه خود را تجربه می‌کند. او افزود: براده فلزی ضایعاتی شرکت راه‌آهن در این روز در بازار فرعی بورس کالا برای اولین‌بار عرضه می‌شود. به گفته او از این پس فعالان بازار آهن‌آلات و صنعتگران شاهد آغاز عرضه و معاملات قراضه آهن از طریق بازار بورس کالای ایران خواهند بود.

  لایحه دولت، سهام عدالت را نابود می‌کند| داریوش پاک‌بین رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: لایحه دولت ایراد و مشکلات قانونی بسیار دارد چون ساختار سهام عدالت را دگرگون و آن را به سمت صندوق می‌برد و با این کار نهال سهام عدالت را نابود می‌کند. به گفته او این لایحه توسط سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد کارشناسی و تهیه شده و هفته گذشته به هیأت دولت رفته و برای نظرخواهی به وزارت تعاون و مبادی مرتبط نیز فرستاده
شده است.

  هشدار به خریداران اوراق تسهیلات مسکن| رئیس اداره ابزارهای نوین مالی تأکید کرد: به خریداران اوراق تسهیلات مسکن توصیه می‌شود امتیازهایی را خریداری کنند که فاصله تا سررسید آنها زیاد است تا با مشکل ابطال گواهی‌ها مواجه نشوند. به گفته او مبالغ اوراق تسهیلات مسکن باطل شده قابل برگشت نیست چون سپرده‌گذاران بانک مسکن به جای سود سپرده ویژه خود این اوراق را دریافت می‌کنند و این گواهی‌ها می‌تواند به غیرواگذار شده یا برای دریافت وام خرید مسکن صرف شود. در نتیجه پولی معادل ارزش اوراق بین خریدار و فروشنده رد و بدل می‌شود که خارج از حیطه اختیارات بانک مسکن است.

   قرارداد آتی زیره سبز تحویل آبان از امروز| قراردادهای آتی زیره سبز تحویل آبان ۹۳، از روز دوشنبه (امروز) راه‌اندازی شده و قابل معامله خواهد بود.


تعداد بازدید :  142