شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
10 اقدام اشتباه در فصل نقل و انتقالات اروپا
بادمجان‌های آفت‌زده

 بلیچر ریپورت| سر آلکس فرگوسن، جایی در کتاب زندگینامه‌اش، استراتژی خاص خود برای فصل نقل و انتقالات را بیان می‌کند: «هرگز بازیکنی که در جام‌جهانی به شکل ناگهانی می‌درخشد را جذب نمی‌کنم چون مشخص است این نوع بازیکنان فقط برای درخشش در یک دوره رقابت خاص تمرکز داشته‌اند و تا وقتی ثابت نکنند در زمینه‌های مختلف توانایی دارند، نباید به پایشان پول ریخت.» این، موضوعی است که سران رئال‌مادرید باید پس از خرید جیمز رودریگس، آقای گل جام‌جهانی 2014 از خودشان بپرسند.  شاید او هم به این لیست بازیکنان ناکام در تیم فعلی خود اضافه شود و در جمع بدترین نقل و انتقال‌های دنیا قرار بگیرد.  نگاهی به 10 انتقال ناموفق فوتبال دنیا در تابستان امسال می‌اندازیم.
1-جوکول
او که زمانی از سوی اوون، ستاره آینده فوتبال دنیا نامیده می‌شد، حالا به آینه دق هواداران آستون ویلا تبدیل شده است.  مردی که از وستهام فوتبال حرفه‌ای‌اش را شروع کرد، گل‌های دومین قهرمانی متوالی چلسی در لیگ برتر را وارد دروازه منچستریونایتد کرد اما در لیل و لیورپول دوران موفقی نداشت و حالا باید به فکر خداحافظی از فوتبال در لباس قهرمان سابق اروپا باشد.
2- ریو فردیناند
گرانقیمت‌ترین مدافع سابق دنیا در منچستر یونایتد روزهای خوب و پرجامی داشت اما حتی وقتی خیلی آماده بود هم در یورو جایی نداشت.  یورو 2004 را به دلیل انجام ندادن آزمایش دوپینگ از دست داد، انگلیس به یورو 2008 نرفت و 4‌سال بعد به‌خاطر درگیری با تری از سوی ‌هاجسون خط خورد و از تیم‌ملی خداحافظی کرد.  بعید به نظر می‌رسد در کیو پی آر، موفقیتی در انتظار یکی از باصلابت‌ترین مدافعان میانی سالیان اخیر فوتبال انگلیس باشد.
3- ژرمی منز
او که زمانی یکی از ملی‌پوشان موفق آینده فرانسه تلقی می‌شد، حالا پس از دوران ناموفق در پاری سن ژرمن به میلان پیوسته تا در برهوت بدون ستاره روسونری، چشم و چراغ اینزاگی، سرمربی جوان و جدید تیم باشد؛ اتفاقی که به‌زعم خیلی‌ها رخ نخواهد داد و او هم به بارهای تلنبار شده روی دوش میلان نگونبخت اضافه می‌شود.
4- اوربی امانوئلسون
بازیکن هلندی درست مانند چهره، سرنوشتی شبیه روبینیو دارد.  او هم مانند ستاره برزیلی از میلان جدا شد و حالا در رم منتظر حضور کنار ستاره‌های پا به سن گذاشته‌ای مانند اشلی کول است.  امانوئلسون تنها 14 بار 90 دقیقه کامل برای قهرمان 7 دوره جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و هرگز آن ستاره مورد نظر آلگری و سیدورف نشد.
5- آلوارو موراتا
خیلی‌ها می‌گویند شباهت زیادی با مورینتس محبوب رئالی‌ها دارد اما این شباهت حتی اگر وجود داشته باشد هم تنها در چهره خلاصه می‌شود. موراتا تحرک بالایی دارد اما کمتر باشگاهی حاضر است مانند یوونتوس در همان اولین فصل حضور موراتا، 50 روز بابت بازگشت او از مصدومیت صبر کند.  به‌هرحال باید دید آلوارو در صورت قبولی در تست پزشکی پرافتخارترین تیم ایتالیا، دوران ابتدایی بدون کونته را برای هواداران بانوی پیر شیرین می‌کند یا نه!
6- سیدو کیتا
خرید بازیکن فصل قبل كه هیچ کار مثبتی برای والنسیا انجام نداد، اقدام تعجب‌برانگیز دیگری از سوی رم بود.  هیچ‌کس انتظار ندارد این هافبک 34ساله اهل مالی، فصل جدید دست رم را بگیرد.
7- آدریان
فصل گذشته در آتلتیکو مادرید دوران خوبی نداشت و حقیقتا آن‌قدر خوب نبود که پورتو با سابقه 2 قهرمانی در اروپا این همه پول برایش خرج کند.
8- داوید لوئیس
انگار پاری سن ژرمن خیلی از خدا دور شده بود که تصمیم گرفت با تبدیل داوید لوئیس به گرانقیمت‌ترین مدافع تاریخ، یک دعاگوی بزرگ را به پارک دوپرنس بیاورد تا بلکه به کمک زانو زدن‌های یکی از ضعیف‌ترین مدافعان جام‌جهانی 2014 و کاپیتان برزیل در شب سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال این كشور، جلوی جادوی بیلسا، سرمربی بزرگ مارسی در فصل آینده لوشامپیونه را بگیرد.
9- آلکساندر باتنر
دینامو مسکو بازیکنی را خرید که در 2 فصل گذشته کمتر از 30 بازی برای منچستر یونایتد انجام داد و برخلاف خوش‌بینی‌های قبلی در ترکیب منچستر یونایتد ندرخشید. توضیح بیشتری لازم است؟
10- آرتور بوکا
دفاع چپ ساحل عاجی در اسپانیا ماند تا به مالاگا کمک کند فصل آینده در جمع 10 تیم اول جدول قرار بگیرد. استاندارد بازی او به مراتب ضعیف‌تر از خواسته‌های مالکان ثروتمند تیم جزایر قناری است.


تعداد بازدید :  117