شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
البدر بندرکنگ، برای کفاشیان دردسر می‌آفریند
خطر تعلیق در انتظار فدراسیون فوتبال ایران
سرپرست البدر در گفت‌وگو با «شهروند»: ما فقط حقمان را می‌خواهیم مدیر امور بین‌الملل فدراسیون: جای نگرانی نیست

گروه ورزش| موضوع باشگاه البدر بندرکنگ و این‌که گفته می‌شد این باشگاه با تبانی توانسته به لیگ دسته اول برسد، موضوعی بود که در جریان مسابقات هفته گذشته لیگ یک، بسیار فوتبال ایران را تحت‌تأثیر قرار داد.  ماجرا از این قرار بود که برای بازی البدر بندرکنگ و سایپامهر کرج تیم میهمان با 7 بازیکن مقابل البدر صف‌آرایی کرد و باعث شد پیروزی پرگلی برای تیم جنوبی رقم بخورد که با احتساب 3 امتیاز آن مسابقه بندری‌ها توانستند جواز حضور در لیگ یک را به‌دست آورند.  پس از این موضوع و شکایت تیم‌های رقیب البدر بندرکنگ، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تا مدت‌ها درگیر پیگیری این مسأله بود.  در حالی‌ که فقط 4 هفته تا پایان مسابقات لیگ یک زمان باقی مانده بود، کمیته انضباطی رأی خود را مبنی بر محرز شدن تبانی صادر کرد و طبق قانون باید 6 امتیاز از مجموع امتیازات البدر در لیگ دسته دوم کسر می‌شد که با آن حساب، این تیم در اواسط بازی‌های لیگ یک باید به لیگ دو برمی‌گشت اما مسئولان فدراسیون فوتبال این 6 امتیاز را از تیم البدر در لیگ دسته اول کسر کردند و با آن رأی در پایان مسابقات، البدر به دسته دوم رفت.
وقتی استدلالی فرستاده نشد
در پی اتفاقات پیش آمده باشگاه البدر بندرکنگ به رأی صادر شده اعتراض کرد و مسئولان این باشگاه مدعی بودند اصلا تبانی نکرده‌اند که محرز شده باشد. پرونده در کمیته استیناف مورد بررسی قرار گرفت ولی این کمیته هم رأی کمیته انضباطی را تأیید کرد.  پس از این مسأله این باشگاه دو وکیل به خدمت گرفت و پرونده به دیوان بین‌المللی ورزش CAS در لوزان سوییس رفت. آن دیوان داوری، مکاتباتی با فدراسیون انجام داد تا آنها دفاعیات و استدلال‌های خود را ارایه کنند اما در اقدامی عجیب، فدراسیون اعلام کرد صلاحیت CAS را قبول ندارد و هیچ استدلالی را به سوییس نمی‌فرستد.  
تعلیق در انتظار فوتبال ایران
از راهروهای فدراسیون خبر می‌رسد اظهارنظر رئیس فدراسیون در این‌باره را مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال ضمیمه پرونده کرده‌اند.  از سوی دیگر با توجه به این‌که فیفا در اساسنامه‌اش اعلام کرده آرای داخلی فدراسیون‌ها ظرف 21 روز پس از قطعیت، قابل طرح در CAS هستند و فدراسیون‌هایی که صلاحیت آن دیوان داوری را نپذیرند طبق ماده 13 اساسنامه فیفا مجازات خواهند شد موضوع حالا در سوییس حساس شده است.  طبق ماده مذکور مجازات این مسأله می‌تواند تا تعلیق فدراسیون فوتبال هم افزایش یابد.
18‌هزار فرانک پرداخت نشده
به هر حال CAS پرونده را پذیرفته و روند رسیدگی آغاز شده.  اگر رأی فدراسیون نقض شود، البدر باید فصل آینده در لیگ یک باشد ضمن این‌که گفته می‌شود آن دیوان داوری مراتب تخلف فدراسیون ایران درباره عدم صلاحیت CAS را به فیفا هم گزارش داده و این می‌تواند موجب مشکلاتی شود.  در این پرونده طرفین باید 18‌هزار فرانک سوییس به‌عنوان هزینه داوری بپردازند که البدر آن را پرداخت کرده اما فدراسیون در این‌باره اقدامی نکرده است!
صیادی:  تا رسیدن به نتیجه ادامه می‌دهیم
یوسف صیادی، سرپرست باشگاه البدر بندرکنگ درباره این مسأله و احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال به «شهروند» می‌گوید: «من در جریان نیستم که فدراسیون جهانی چه تصمیمی گرفته است و چطور موضوع را رسیدگی می‌کند ولی حقمان را می‌خواهیم. به ما تهمت تبانی زده‌اند و بی‌خود و بی‌جهت محروممان کردند.  حالا تا جایی که به حقمان برسیم، موضوع را ادامه می‌دهیم.»
او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد:  «تیم ما برای حضور در مسابقات لیگ دسته اول هزینه کرده است. چندی پیش که از برنامه 90 به بندرکنگ آمدند دیدند که ما چقدر برای فوتبال ایران هزینه کرده‌ایم و اینطور نمی‌شود که بیایند و حقمان را بخورند.  قطعا به پیگیری‌هایمان ادامه می‌دهیم و امیدوارم ظرف دو،سه روز آینده به نتیجه برسیم.»
کسرایی:  تعلیق نمی‌شویم
با وجود صحبت‌های سرپرست تیم البدر بندرکنگ اما محمدرضا کسرایی، مدیر امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال چنین مسأله‌اي را قبول ندارد. کسرایی می‌گوید: «فدراسیون جهانی فوتبال تاکنون به ما نامه‌ای نزده است. هواداران فوتبال ایران نگران چیزی نباشند و بدانند که نگرانی از بابت تعلیق وجود ندارد.»
کسرایی می‌افزاید: «تا جایی که بنده اطلاع دارم، موضوع البدر بندرکنگ در حال پیگیری است و کمیته انضباطی بیشتر در جریان قرار دارد اما شک ندارم که ماجرای تعلیق فدراسیون فوتبال در کار نیست.»


تعداد بازدید :  108