شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بين

دادگاه، سازندگان کلیپ رقص را به شلاق محکوم کرد
محکومیت «هپی»‌های ایرانی
هریک از اعضای این گروه به اتهام «فعالیت غیرمجاز در امور سمعی- بصری از طریق مشارکت در ساخت کلیپ مبتذل و انتشار آن از طریق شبکه مجازی یوتیوب» و «برقراری رابطه نامشروع از طریق رقصیدن به‌خاطر رابطه نامشروع به تحمل 99 ضربه شلاق تعزیری و به دلیل مشارکت در ساخت و توزیع کلیپ به پرداخت شش‌میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند. وکیل مدافع تعدادی از عوامل گروه تهیه‌کننده کلیپ هپی از ابلاغ حکم صادره علیه متهمان این پرونده خبر داد. فرشید رفوگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت:‌ اعضای این گروه شامل سه دختر و چهار پسر هستند که دادگاه عمومی جزایی رسیدگی‌کننده به این پرونده همچنین یکی از متهمان این پرونده را به دلیل نگهداری مشروبات الکلی به شش‌ماه حبس تعزیری محکوم کرده است. وی با بیان این‌که دادگاه صادر‌کننده حکم، مجازات‌های تعیین‌شده را با استناد به بند «ث» ماده 38 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 به لحاظ جوانی، فقدان سابقه کیفری و اظهار ندامت متهمان و با لحاظ ماده 46 همین قانون به مدت سه‌سال به حالت تعلیق در آورده است، یادآور شد: چنانچه متهمان در این مدت مرتكب جرم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت نشوند، محكومیت تعلیقی بی‌اثر می‌شود. وی گفت که رأی صادره ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران است.

لحظات دلهره‌‌آور نجات یک زن از ميان آتش و دود
گروه حوادث| آتش‌نشانان در زمان آتش‌سوزي شديد یک خانه سه‌طبقه، خود را به كام شعله‌هاي آتش انداختند و زن 35ساله را نجات دادند. ساعت 14:37 ظهر دوشنبه خانه‌ای در خیابان سبلان‌شمالی، خیابان حوزان دچار حريق شد. ایستگاه‌های 101، 93، گروه امداد و نجات 12 به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی و نردبان پس از پنج دقيقه در محل حضور پيدا کردند. شعله‌های آتش طبقات اول و دوم این ساختمان را فراگرفته بود و درحال سرایت به طبقه سوم و همچنین ساختمان‌های مسكونی مجاور بود. ساكنان ساختمان برای فرار از دود و آتش از طریق پشت‌بام، محل را ترک کرده بودند اما یک زن میان شعله‌های آتش گرفتار شده و قادر به خارج شدن نبود كه بلافاصله آتش‌نشانان وارد عملیات شدند. نیروهای آتش‌نشانی به محض حضور در محل حادثه به دو گروه تقسیم شدند. گروهی به مقابله با آتش پرداخته و آتش‌سوزی را پیش از گسترش آن به اطراف مهار و کاملا خاموش کرد.  همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان به جست‌وجو در طبقات پرداخت در كمترین زمان ممكن موفق شد یکی از ساکنان را که در طبقه اول و در میان دود ناشی از این آتش‌سوزی گرفتار شده بود، خارج كند. زن 35ساله که حال مساعدی نداشت برای انجام اقدامات درمانی اولیه تحویل عوامل اورژانس شد. هنگام عملیات نجات، یكی از آتش‌نشانان از قسمت دست دچار مصدومیت شد كه به وسیله خودرو اورژانس به مركز درمانی منتقل شد. گفتنی است علت وقوع این آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش‌نشانی تحت بررسی است.

65 شناگر ناشي در آب‌هاي گيلان جان باختند
65 شناگر ناشي به دليل عدم آشنايي به فنون شنا در آب‌هاي گيلان جان باختند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ «محمدرضا جعفري‌خيرخواه» معاون اجتماعي پليس گيلان با بيان اين خبر گفت: متاسفانه در 6 ماهه گذشته از‌ سال در آب‌هاي استان گيلان، 65 شناگر ناشي جان خود را فداي بي‌احتياطي كردند. معاون اجتماعي پليس گيلان با اشاره به اين‌كه بيشترين موارد غرق‌شدگي در تابستان رخ داده است، افزود: اكثر قربانيان به دليل عدم‌آشنايي به فنون شنا در مناطق ساحلي گيلان گرفتار موج‌هاي خروشان دريا شده و خانواده‌اي را داغدار كرده‌اند. سرهنگ جعفري‌خيرخواه توجه نکردن مسافران به علايم هشداردهنده شنا ممنوع و تذكرات ماموران حاضر در سواحل را از ديگر علت‌هاي غرق‌شدگي اعلام کرد و اظهار داشت: مسافران بايد در بهره‌برداري از سواحل، در مناطقي كه طرح سالم‌سازي در آنها اجرا مي‌شود حضور يافته و توصيه‌هاي پليس و ناجيان غريق را جدي بگيرند. وي اكثر غرق‌شدگي‌هاي ثبت‌شده در استان گيلان را در شهرهاي بندرانزلي، رودسر، رشت، رودبار، فومن، رضوانشهر، لنگرود، تالش و آستانه اشرفيه بيان کرد و گفت: عمده جان‌باختگان به دليل شنا در رودخانه و دريا جان خود را از دست داده‌اند.


تعداد بازدید :  257