شماره ۹۹۷ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ آذر
صفحه را ببند
کابینه ترامپ در ژانر وحشت

دانیال فتحی طنزنویس

در‌حالی ‌که هنوز خیل عظیمی از افراد جهان درحال تحلیل پدیده ظهور ترامپ هستند و در امر خطیر «من اول از همه پیش‌بینی کرده بودم» از هم سبقت می‌گیرند، تیم ترامپ مشغول انتخاب کابینه است و یکی از سایت‌ها گزارش داده که بین اطرافیان ترامپ برای تصدی پست‌های دولت اختلاف افتاده است. البته این مسأله بعد از هر انتخاباتی طبیعی است. مثلا ما در ‌سال 84 و 88 هم این مشکلات را داشتیم، ولی آن مرد بهاری توانست به زیباترین شکل ممکن اختلافات را حل کند. از همین‌رو به آقای ترامپ پیشنهاد می‌کنیم مدل کابینه آن مرد بزرگ را پیاده کند. به این ترتیب که در دور اول ریاست‌جمهوری‌اش برای به دست آوردن دل جمهوریخواهان چند تا از گزینه‌هایشان را برای چند وزارتخانه منصوب کند. بعد که آب‌ها از آسیاب افتاد، کم‌کم شروع کند به عزل‌کردنشان. مثلا وزیرخارجه‌اش که به سنگال می‌رود، زنگ بزند به رئیس‌جمهوری سنگال و بگوید: ظاهرا یه آقایی اومده داره با شما مذاکره می‌کنه! رئیس‌جمهوری سنگال می‌گوید: بله وزیرخارجه تونه دیگه. ترامپ می‌گوید: نه، کی گفته؟ رئیس‌جمهوری سنگال: خودش میگه! ترامپ: بیخود می‌کنه. من همچین وزیرخارجه‌ای ندارم. زود پرتش کنین بیرون، ممکنه تو کتش بمب هم داشته باشه! وزیرخارجه را که به این شکل عزل کرد، نوبت به بقیه می‌رسد. روز بعد درجلسه هیأت دولت به وزیر نیرو می‌گوید: آقا شما فردا هم میری سرکار؟ وزیر میگه: بله. ترامپ میگه: دیگه نرو سرکار! وزیر: چرا؟ ترامپ: چقدر کار می‌کنی؟ بمون خونه استراحت کن. من خودم هم 11روزی میخوام استراحت کنم. با این تاکتیک وزرای محبوب و متعهد کم‌کم سر کار می‌آیند. البته ظاهرا قضیه در آمریکا به این شکل نیست و به آن شکل است. یعنی اوضاع حتی برای آمریکایی‌ها هم بسیار خطرناک به نظر می‌رسد. تحلیل‌ها و نظراتی که این روزها گفته می‌شود، یک همچین تصوری را در ما برای کابینه ترامپ ایجاد کرده:
گزینه پیشنهادی برای وزارت خارجه (آقای آرنولد مک باتوم)
عقاید: نابودی بشریت غیر از آمریکا، بمباران خاورمیانه، چین، مکزیک و هرچی که هست، پاره کردن برجام با دندون، سیاست چماق و هویج و بطری و لامپ (جهت کوبیدن و خردکردن بر سر کشورهای دیگر)
سوابق: کتک زدن همسر و فرزندان تا حد مرگ، پاره کردن نقشه جغرافیا، روپایی زدن با کره‌زمین دکوری
گزینه پیشنهادی برای وزارت دفاع (آقای رمزی بولتون)
عقاید: استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف، استفاده از شکنجه برای حفظ وفاداری، استفاده از شکنجه همین‌جوری تفریحی و دورهمی. استفاده از ظرفیت‌های شمال برای آخر هفته‌ها و فتح و فتوح. لغو قانون همراه داشتن شناسنامه برای کارهای اداری.
سوابق: مثله‌کردن بدن تیان گریجوی و انداختن جلوی سگ.
گزینه پیشنهادی برای وزارت خزانه‌داری (آقای تام بانک بلاکر)
عقاید: بلاک‌کردن حساب کشورهای دیگر، بلاک‌کردن بی‌ادب‌ها، بلاک‌کردن آنهایی که دایرکت می‌دهند. تحریم کشورهای خاورمیانه البته بعد از نابودی
سوابق: بلاک‌کردن بیش از 10‌هزار سیاهپوست، مسلمان و زن در فیس‌بوک، قتل 12نفر درحین تمیزکردن اسلحه
گزینه‌های ترامپ طبق شنیده‌ها نزدیک به این موارد هستند. ظاهرا قصد دعوت از لرد ولدمورتِ هری‌پاتر، نیگانِ مردگان متحرک و جک نیکلسون و مایک تایسون هم برای همکاری با دولت وجود دارد. از دکتر‌ هانیبال لکتر هم به‌عنوان گزینه جدی وزارت بهداشت و خدمات انسانی یاد می‌شود. خدا خودش به خیر بگذراند!


تعداد بازدید :  874