شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
امیرعباس سلطانی:
به گردن‌کلفت‌های باند بابک زنجانی رسیده‌ایم

 9 ماه از بازداشت‌ میلیاردر معروف می‌گذرد و هر روز ورقی تازه از پرونده قطور بابک زنجانی رو می‌شود؛ پرونده‌ای که با گذشت زمان اسامی مدیران زیادی را در همه حوزه‌ها به‌خصوص حوزه سیاسی به خود دیده است؛ پرونده‌ای که به گفته بیژن زنگنه نمی‌تواند کار یک شخص باشد و احتمالا افراد دیگری هم در این کار دخیل بوده‌اند.
در همین راستا امیرعباس سلطانی عضو کمیته تحقیق و تفحص از بدهی بابک زنجانی طی گفت‌وگویی با سایت نفتنا گفت که زنجانی و تیم او به دنبال کودتای سیاسی و اقتصادی در ایران بوده‌اند و حالا در بررسی این پرونده به اسامی گردن‌کلفتی رسیده‌اند و به‌زودی نام 15 نفر از همکاران زنجانی افشا خواهد شد. سلطانی درباره احضار مسئولان نفت به مجلس در زمان وزارت رستم قاسمی یادآور شد: بابک زنجانی در جلسه‌ای که با کمیسیون انرژی مجلس داشت فیش‌های واریزی پرداخت پول نفت کشور به بانک مرکزی را به نمایندگان مجلس ارایه داد اما بانک مرکزی هیچ‌گاه صحت و سقم این فیش‌ها را تأیید یا رد نکرد. او ادامه داد: زنجانی حواله‌ای ارایه داد مبنی بر این‌که قائم‌مقام بانک مرکزی تاجیکستان تأیید کرده که زنجانی این پول را به حساب بانک مرکزی ایران واریز کرده است. اما پس از آن متوجه شدیم بابک زنجانی سه‌میلیون دلار رشوه به قائم‌مقام بانک مرکزی تاجیکستان داده تا این سند را جعل کند. سلطانی افزود: البته زنجانی طی رفت و آمدی که به مجلس داشت هم مدعی بود که نه‌تنها بدهکاری به وزارت نفت ندارد بلکه چهار و پنج‌هزار‌میلیارد تومان هم طلب از دولت دارد.
 او با اشاره به این‌که بابک زنجانی ویترین یک تیم است، اظهار کرد: زنجانی در وزارتخانه‌های دولت قطعا مورد حمایت قرار می‌گرفته و در هر پست دولتی همراه داشته است.  4 عضو کابینه دولت قبلی، آقای حسینی وزیر اقتصاد و دارایی، آقای قاسمی وزیر نفت، آقای مصلحی وزیر اطلاعات و آقای بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی، زنجانی را تأیید کرده‌اند و با این تاییدها پول در اختیار او گذاشته شده است. سلطانی یادآور شد: ما در این پرونده به نام‌هایی گردن‌کلفت‌تر از بابک زنجانی رسیده‌ایم و مسائلی را کشف کرده‌ایم. همان‌هایی که فکر می‌کنید در این پرونده نقشی ندارند در خط مقدم هستند.  عضو کمیته این تحقیق و تفحص خاطرنشان کرد: مرتبا تهدید می‌شویم اما راه خود را ادامه می‌دهیم. نه قصد تندروی داریم نه پرونده را بی‌خیال خواهیم شد.  او همچنین اظهار کرد: اخیرا نیز نزدیک‌ترین یار بابک زنجانی گزارشی 10صفحه‌ای برای ما آماده کرده است؛ کسی که دست راست زنجانی بوده است. ما می‌خواهیم بگوییم خیلی به این افراد نزدیک شده‌ایم اما آنها خبر ندارند. ضراب و زنجانی تابلو یک گروه هستند. حامیان آنها برای ما مهم هستند. سلطانی با تأکید بر این‌که حدود 40 روز دیگر فاز جدیدی از اطلاعات در این پرونده رسانه‌ای خواهد شد، گفت: ما نباید درگیر سناریوی زنجانی و حامیانش شویم؛ آنها یک روده راست ندارند.


تعداد بازدید :  230