شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
خداحافظی کرمی، ناداوری و کسب 4 طلا در روز یازدهم بازی‌های آسیایی
ورزشکاران ایرانی همچنان می‌تازند

گروه ورزش| روز یازدهم بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون جایی برای ادامه درخشش ورزشکاران ایرانی بود که این روزها مدال طلا را خیلی راحت از نقره و برنز به دست می‌آورند. حالا با کسب 4 مدال طلا و 2 برنزی که دیروز به دست آمد، ایران فقط یک مدال طلا کمتر از قزاقستان رده چهارمی دارد و طی روزهای آینده می‌تواند بالاتر از این کشور قرار بگیرد.  
فرنگی هم مثل آزاد درخشید
نمایندگان کشتی فرنگی ایران در روز نخست این مسابقات در 3 وزن به مصاف حریفان خود رفتند و مثل آزادکاران نمایش خیره‌کننده‌ای داشتند، اگرچه در این میان بازهم سعید عبدولی که اسیر ناداوری شد. او که در المپیک لندن نیز چنین اتفاقی را تجربه کرد، روز گذشته در نیمه نهایی مقابل حریف کره‌ای قرار گرفت و در همان دقایق ابتدای مبارزه توانست او را ضربه فنی کند اما درحالی‌که داور می‌خواست دست او را بالا ببرد، رأی به صورت عجیبی برگشت و نفوذ کره‌ای‌ها مانع از کسب سومین طلای ایران شد. البته در 2 وزن دیگر مهدی علیاری و حبیب‌الله اخلاقی خوش درخشیدند و با اقتدار به مدال طلا رسیدند.   همچنین سعید عبدولی با پیروزی در دیدار رده‌بندی مدال برنز گرفت اما روی سکو حاضر نشد با حریف کره‌ای عکس بگیرد.   البته کیومرث‌ هاشمی، رئیس کمیته المپیک اعلام کرد که برنز عبدولی ارزش طلا را دارد و به این کشتی‌گیر جایزه طلایی‌ها داده می‌شود.   سعید عبدولی نیز درباره ناداوری‌ها می‌گوید: «کجای دنیا دیدید که کشتی‌گیری 24 امتیاز بگیرد و چنین اتفاقی بیفتد. داوران ما کاری برای ما نمی‌کنند. داورهای دیگر کشورها را ببینید چگونه از کشتی‌گیرانشان حمایت می‌کنند. شاید در 20‌سال اخیر شاهد چنین ناعدالتی نبودم.»
اولین طلای تکواندو و خداحافظی تلخ کاپیتان
روز گذشته 3 نماینده تکواندوی کشورمان روی شیاپچانگ برای کسب مدال طلا با حریفان خود مبارزه کردند.  یوسف کرمی، مرد باتجربه تکواندو که 2 طلای این بازی‌ها را در کارنامه دارد، در گام اول مقابل حریف سرسخت ازبکستانی‌اش شکست خورد و وداعی زودهنگام با رقابت‌ها داشت. او پس از این شکست از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، اگرچه دوست داشت با یک مدال از میادین کنار برود. مسعود حجی‌زواره در وزن 74- کیلوگرم با شکست حریفانی از ویتنام، هند، فیلیپین و ازبکستان مقتدرانه نخستین طلای تکواندو را کسب کرد. همچنین سوسن حاجی‌پور، نخستین تکواندوکار بانوان ایران به مدال برنز دست یافت.  
طلای باارزش احسان
احسان حدادی در پرتاب دیسک که از مواد دوومیدانی به حساب می‌آید، طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرد و بدون این‌که خطری احساس کند به مدال طلا دست یافت اما محمد صمیمی دیگر نماینده ایران به مقام چهارمی رسید. این اولین مدال طلای دوومیدانی در بازی‌های آسیایی 2014 بود که البته با توجه به انصراف سجاد مرادی شاید آخرین آنها نیز باشد. مرادی که در دوره قبلی یک طلا و یک نقره صاحب شده بود، قبل از مسابقه 800 متر به دلیل مصدومیت انصراف داد و بدین ترتیب یکی از شانس‌های اصلی مدال طلا از دست رفت.   
احسان حدادی پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی می‌گوید: «از دولت تدبیر و امید بسیار تشکر می‌کنم. به جز کسب این مقام هیچ کار دیگری برای خوشحال کردن مردم و دولت از دستم برنمی‌آمد. از وقتی آقای روحانی بر سر کار آمده باعث خوشحالی مردم شده‌اند و من هم مدالم را به کسانی تقدیم می‌کنم که باعث خوشحالی مردم شدند چراکه دولت آقای روحانی تغییراتی که ایجاد کرده‌اند، مردم را خوشحال کرده‌اند.»
سایر نتایج
*‌هادی سپهرزاد که کارش را در بخش دهگانه دوومیدانی آغاز کرد، در 4 ماده شرکت کرد و به عنوان‌های نخست، دومی، هشتمی و دهمی دست یافت.  / * مریم طوسی در دوی 200 متر زنان به فینال راه یافت.  همچنین در بخش مردان حسن تفتیان و ابارقی به نیمه‌نهایی رسیدند.  / * محمد ارزنده در پرش طول با کسب عنوان ششم به کارش پایان داد.  / * جاسم دلاوری و علی مظاهری با پیروزی در یک‌چهارم نهایی مدال برنز خود را در بوکس قطعی کردند اما سجاد محرابی شکست خورد و حذف شد. / * فراز شکری و پرویز مردانی در دوچرخه‌سواری کوهستان با کسب مقام‌های نهمی و دهمی به کار خود پایان دادند. / * تیم‌های ملی کبدی زنان و مردان ایران با برتری مقابل چین تایپه و کره‌جنوبی صعودشان به نیمه‌نهایی و مدال برنزشان قطعی شد.  /* تیم‌ملی تنیس روی میز دوبل مردان با ترکیب عالمیان و نوروزی در گام نخست مقابل قطر به پیروزی دست یافت.   
برنامه رقابت امروز ایرانی‌ها
کشتی فرنگی: 66، 75، 85 و 130 کیلوگرم(افشین بیابانگرد،‌ هادی علیزاده‌پورنیا، مجتبی کریم‌فر و بشیر باباجان‌زاده)/ بسکتبال: نیمه‌نهایی (ایران و قزاقستان)/ تکواندو:  مردان 80- و 87 + کیلوگرم (مهدی خدابخشی و سجاد مردانی)، زنان 57کیلوگرم (سمانه شش‌پری)/ دوومیدانی:  نیمه‌نهایی 200 متر مردان (تفتیان و ابارقی)، فینال دوی 200 متر زنان(مریم طوسی)، دهگانه(هادی سپهرزاد)/ والیبال:  مرحله یک‌چهارم نهایی(ایران – کویت)/ کبدی: زنان(ایران – تایلند)، مردان (ایران – ژاپن)/ تنیس‌ روی میز: انفرادی(نوشاد عالمیان - افشین نوروزی)، دوبل مردان مرحله یک‌شانزدهم(ایران – چین)/ قایقرانی: اسلالوم زنان(سونیا گماری و شقایق سید یوسفی)، اسلالوم مردان(امیرمحمد فتاح‌پور و محمد صدیق حشمتیان)


تعداد بازدید :  275