شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
خدمت سربازی 24ماه شد
سربازی برای متاهلان 21ماه است و به ازای هر فرزند سه‌ماه از مدت خدمت‌وظیفه کاهش می‌یابد

شهروند| مدت خدمت سربازی از ابتدای‌ سال
 ۹۴ به ۲۴ماه افزایش می‌یابد، اما از این مدت، سه‌ماه برای سربازان متأهل کاهش می‌یابد. همچنین خدمت سربازی به ازای هر فرزند به مدت سه‌ماه کاهش می‌یابد. سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی دیروز در یک کنفرانس خبری با اعلام این مطلب اظهار داشت:  با توجه به کاهش موالید و ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش جمعیت کشور و همچنین به منظور تأمین بخشی از متخصصان مراکز دولتی مدت خدمت دوره ضرورت برای مشمولان اعزامی‌ سال 94 به مدت 24ماه تعیین شده است.
سخنگوی امور مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح افزود:  کسانی که تا پایان‌ سال 93 به خدمت اعزام شده یا بشوند مدت خدمت آنها برابر قانون مقررات فعلی (21ماه) خواهد بود.  سربازانی که در این مدت دفترچه اعزام به خدمت را دریافت کنند و اعزام شوند ۲۱ماه خدمت خواهند کرد اما از ابتدای‌ سال آینده مدت سربازی به ۲۴ماه افزایش خواهد یافت. او در جمع خبرنگاران گفت: به موجب ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی، طول مدت سربازی 24ماه است که این مدت در صورت وجود مشمول مازاد یا کمبود می‌تواند از سوی ستاد کل نیروهای مسلح کم یا زیاد شود. جانشین اداره منابع انسانی و سخنگوی امور مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان این‌که این قانون از ابتدای مهرماه‌ سال 94 لازم‌الاجراست، خاطرنشان کرد:  بنابراین توصیه من این است که سربازان در این مدت نسبت به تعیین‌تکلیف وضع خدمتی خود اقدام کنند.
کمالی از تسهیلات جدید برای مشمولان غایب خبر داد و گفت:  برابر تدابیر صورت گرفته مشمولان غایبی که تا پایان شهریورماه‌ سال94 خود را برای اعزام به خدمت سربازی معرفی کنند می‌توانند از تسهیلات جدید بهره‌مند شوند. او عنوان کرد:  در اجرای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا درخصوص افزایش جمعیت کشور مدت خدمت مشمولان متاهل 3ماه و به ازای داشتن هر فرزند نیز سه‌ماه کم می‌شود. او افزود:  به‌عنوان مثال اگر فردی تا پیش از پایان امسال خود را برای سربازی معرفی کرده و یک فرزند داشته باشد علاوه بر این‌که 21ماه خدمت خواهد کرد 6ماه کسر خدمت خواهد گرفت اما اگر از یکم‌فروردین‌ماه به سربازی برود در این صورت طول مدت سربازی‌اش 24ماه بوده اما همچنان 6ماه کسری خدمت به خاطر همسر و یک فرزندش خواهد داشت. سردار کمالی عنوان کرد: با توجه به سختی خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی مدت خدمت در این مناطق سه‌ماه و مناطق محروم و بد آب و هوا نیز 2ماه کسر می‌شود.  این نکته ضروری است که کسر خدمت شامل کسانی خواهد شد که در اولین اعزام که 19مهرماه امسال است به خدمت اعزام شوند. کمالی گفت:  در اوایل ‌سال 93 مشاهده شده که تعدادی از فوتبالیست‌ها با جعل موفق به اخذ کارت معافیت شده‌اند که پرونده آنها  در حال بررسی است. 


تعداد بازدید :  280