شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
روي خط خبر

عزل و نصب ناگهانی در روابط عمومی سازمان میراث  فرهنگی
امین عارف‌نیا رفت حمید ضیایی‌پرور آمد
شهروند| حمید ضیایی‌پرور به‌عنوان رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب شد.  
محمد سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیروز به‌طور ناگهانی حمید ضیایی‌پرور را به سمت رئیس مرکز روابط عمومی این سازمان منصوب کرد.  به‌طوری که رئیس قبلی و کارکنان روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی از انتخاب رئیس جدید بی‌خبر بودند؛ شیوه‌ای که کارکنان سازمان میراث فرهنگی در دولت قبل و زمان ریاست ملک‌زاده بارها و بارها شاهد چنین رویه‌ای در عزل و نصب‌های ناگهانی بودند.   
امین عارف‌نیا، از ابتدای دولت یازدهم با حکم محمدعلی نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد و در دوره ریاست سلطانی‌فر نیز در این پست، باقی مانده بود.  او  پیش از این مشاور کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، قائم‌مقام فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام (س) و رئیس دبیر خانه مجلس دانش‌آموزی بوده است.   
در حال حاضر با تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و سرپرستی نجفی در وزارت علوم، شایعه‌ها برای رفتن امین عارف‌نیا به این وزارتخانه قوت گرفته است.  
حمید ضیایی‌پرور نیز مدرس روزنامه‌نگاری و خبرنگار روزنامه همشهری است که مسئولیت گروه دانش این روزنامه را برعهده دارد.  

بان‌کی‌مون اعلام کرد
2 برابر شدن جمعیت سالمندان جهان تا‌ سال 2050
شهروند| انتظار می‌رود تعداد سالمندان جهان دو برابر شود و از 841‌میلیون در 2013 به 2‌میلیارد نفر تا‌ سال 2050 برسد. این را دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد. بان‌کی‌مون در پیامی به مناسبت روز جهانی سالمندان، (1 اکتبر 2014 برابر با 9 مهرماه جاری) گفت: تا‌ سال 2050 از هر 10نفر سالمند جهان، 8نفر در کشورهای کمتر توسعه‌یافته زندگی خواهند کرد. بان‌کی‌مون در پیام خود دولت‌ها و مردم را در هر جا ترغیب کرد مشارکت کامل سالمندان در جامعه را تضمین کنند و در همان حال از حقوق و منزلت ایشان حمایت شود. او معتقد است سالمندان کمک‌های گسترده‌ای به توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌کنند. در عین ‌حال اصرار بر تبعیض و محرومیت اجتماعی نسبت به آنان وجود دارد. وی می‌گوید: ما باید با این انحراف به منظور تضمین جمعیت سالمند سالم، استوار همچنین فعال از دیدگاه اقتصادی و اجتماعی غلبه کنیم.

 


تعداد بازدید :  275