شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
خبرهايي از جشنواره فیلم کودک
پروانه‌ها در 20 استان به پرواز درمی‌آیند

شهروند| هرچند از برگزاري «جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان» به اندازه «جشنواره رشد» سال‌هاي زيادي نمي‌گذرد، با اين حال اما اين جشنواره يکي از مهم ترين و تخصصي‌ترين جشنواره‌هاي سينمايي ايران است که هر‌سال برگزار شود و اين ثبات جشنواره كودك را نشان مي دهد جشنواره‌اي كه با وجود همه نابساماني‌ها و فراز و فرود‌هايي كه طي اين سال‌ها از سر گذرانيده اما برگزار شدنش براي حمايت از سينماي كودك مهم تلقي مي‌شود. سال‌هاست كه نام جشنواره كودك با شهر اصفهان عجين شده و كماكان امسال هم اين جشنواره در اصفهان برگزار مي‌شود. پيش از اين اما برگزارکنندگان آن اعلام کرده بودند به دلايل متعدد چندان شرايط براي برپايي جشنواره در اصفهان مهيا نيست. بنابر گزارشي كه پيش از اين سايت رسمي جشنواره اعلام كرده بود، جشنواره کودک در 26دوره برگزاري خود؛ 15 دوره در شهر اصفهان، شش دوره در شهر تهران، چهار دوره در شهر همدان و يک دوره در شهر کرمان برگزار شده است.
دو خبر از جشنواره فیلم کودک
در همين حال روز گذشته سايت جشنواره اعلام كرد كه همزمان با برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، بیست استان میزبان پروانه‌ها خواهند بود.
بر اين‌ اساس، نمایش فیلم در استان‌های هرمزگان، زنجان و خراسان رضوی از 12 مهر و استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و ایلام از 13 مهر آغاز خواهد شد.
همچنین نمایش فیلم در استان‌های کرمانشاه، مرکزی، قم، قزوین و سیستان و بلوچستان از 14 مهر و استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان، سمنان، البرز، کرمان و بوشهر از 15 مهر آغاز خواهد شد.
فيلم‌هايي براي كودكان
در بخش ديگر برنامه‌هاي جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان امسال آمده است كه علاوه بر نمایش فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران، مجموعه‌ای از فیلم‌های خاطره‌انگیز کودکان و نوجوانان نیز به نمایش در خواهد آمد. برگزاری مسابقه فیلمنامه‌نویسی، ایستگاه فیلمسازی، کارگاه‌های تخصصی نقد فیلم، ایستگاه‌های نقاشی با حضور کودکان و نوجوانان نيز در جشنواره امسال گنجانده شده است.  فیلم‌های بخش مسابقه آثار ویدئویی سینماگران اصفهان از دهم مهرماه در تالار هنر اصفهان به نمایش درمی‌آید. در این بخش که برای نخستین‌بار در جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار می‌شود، 50 اثر کوتاه ویدئویی تولیدشده توسط سینماگران استان اصفهان به نمایش درمی‌آید.
بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  276