شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فیلم سینمایی «مشرف به کوچه بی‌نام» به کارگردانی ‌هاتف علیمردانی آخرین روزهای فیلمبرداری را پشت‌سر می‌گذارد و تدوین همزمان آن نیز انجام می‌گیرد.

محمد سلوکی برنامه «ستاره شو» را برای شبکه یک اجرا و کارگردانی می‌کند و قرار است این برنامه از جمعه 11 مهر ماه هر هفته ساعت 23 روی آنتن برود.

نمایشگاه نقاشی محمد علی سجادی کارگردان سینمای ایران با عنوان «زن، انار، گربه» از تاریخ 11 تا 18 مهرماه در گالری مدرن الهیه برپا می‌شود.

سومین شب از همایش «آسمان بچه‌ها» با حضور گروه‌های شاعران ایرانی و غیرایرانی، گروه‌های موسیقی تاجیک و نورباران آسمان آبادان به شهید جهان‌آرا و شیخ مصطفی رهنما تقدیم شد.

سینما آزادی روز چهارشنبه 9 مهر 1393 میزبان فیلم «آن»؛ راشهای کمتر دیده شده فیلم «شهری در آسمان» ساخته شهید اهل قلم مرتضی آوینی است. نمایش این فیلم ساعت 17 آغاز می‌شود و سینماگران و علاقه‌مندان سینمای «هنر و تجربه» علاوه بر تماشای این اثر درباره شهید آوینی و آثارش سخن می‌گویند.

نشست هفتگی شهرکتاب روز سه‌شنبه 15 مهر از ساعت 30: 16 به نقد و بررسی درباره‌ کتاب «آری و نه به رمان نو» اختصاص دارد که با حضور ابوالحسن نجفی، منوچهر بدیعی و امیرعلی نجومیان در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

همایون شجریان و تهمورس پورناظری که درحال برگزاری تور کنسرت «چرا رفتی» در شهرستان هستند، در پایان این تور، بار دیگر در تهران روی صحنه خواهند رفت.

فیلم انیمیشن کوتاه «توهم» به کارگردانی محمدرضا حنفی در دو جشنواره آمریکا نمایش داده می‌شود.

فیلم‌های«دو راهی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیدحسین‌شهابی، «ترامبولین» به نویسندگی امیر عربی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی رحمانی، «رسوایی 2» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «یتیم‌خانه‌ایران» به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی بنیاد فرهنگی روایت و «و» به نویسندگی حبیب کاوش و محمد بکایی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی حبیب کاوش، موافقت شورای صدور پروانه‌ فیلمسازی را برای ‌ساخت دریافت کردند.

محسن تنابنده هم بازیگر سریال کمال تبریزی شد و قرار است نقش یک پیرزن را در «اَبله» بازی کند.

نمایش مرگ فروشنده به کارگردانی نادر برهانی مرند با بازی حمید آذرنگ، نسیم ادبی، رحیم نوروزی، داریوش موفق، محمودرضا رحیمی، علی صالحی، بهرام افشاری، بهاره کیان‌افشار و مجتبی پیرزاد در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

«چسب زخم برای عروسک» مجموعه‌ای از‌هایکوهای آمریکایی با ترجمه احمد پوری است که به‌تازگی به چاپ رسیده است.

علی قوی‌تن یکی از دو کارگردانی است که می‌خواهند درباره سهراب سپهری شاعر معاصر فیلم بسازند ولی او می‌گوید تا ساخته شدن فیلم «پرنده» به کارگردانی جلال فاطمی دست نگه‌می‌دارد.

مراسم رونمایی از کتاب «خرگوش باهوش» نوشته عبدالتواب‌یوسف با ترجمه غلامرضا امامی روز چهارشنبه نهم مهرماه با حضور نویسنده کتاب در سالن مهر ساختمان حوزه هنری از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.  

کتاب «وزیر نفت منم» روایتی داستانی از زندگی مهندس شهید محمدجوادتندگویان در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به فروش می‌رسد.

پیش تولید جدیدترین فیلم سینمایی کیومرث پوراحمد با عنوان «بشنو از نی» آغاز شد. این اثر که مضمونی اجتماعی دارد، برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.


تعداد بازدید :  278