شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
قهرمان تیراندازی بازی‌های آسیایی 2014 و عضو هلال‌احمر به ایران بازگشت
جوانان هلال‌احمر به استقبال «نجمه خدمتي» رفتند

روزگذشته اعضاي سازمان جوانان هلال‌احمر از «نجمه خدمتي» قهرمان تیراندازی بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره‌جنوبی و عضو سازمان جوانان هلال‌احمر در فرودگاه امام‌خمینی(س) تهران استقبال کردند.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان جوانان هلال‌احمر، خدمتي در مسابقات المپيك آسيايي اينچئون كره‌جنوبي توانست در رشته تفنگ بادي 10 متر زنان اولين مدال طلاي كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران را كسب كند‏. در مراسم استقبال در فرودگاه اعضاي سازمان جوانان هلال‌احمر از او تجلیل کردند.
اين مراسم که با حضور امير للـه‌گاني معاون دانشجويي سازمان جوانان هلال‌احمر، مسعود آسيما رئیس اداره روابط‌عمومي سازمان جوانان هلال احمر، فاطمه بي‌باك رئيس اداره تربيت‌بدني سازمان جوانان هلال‌احمر و اعضاي جوانان هلال‌احمر استان تهران برگزار شد،  اعضا با دادن شاخه‌هاي گل به نجمه خدمتي و ديگر اعضاي تيم تيراندازي كشورمان از افتخارآفريني اين عضو هلال‌احمر تقدير كردند.
نجمه خدمتي در گفت‌وگو با خبرنگار روابط‌عمومی سازمان جوانان گفت: «پدرم مربي هلال‌احمر است و خودم به پدر اصرار كردم تا بتوانم عضو داوطلب سازمان جوانان هلال‌احمر باشم و كساني كه عضو هلال‌احمر هستند باعث خوشحالي مردم مي‌شوند و اين كاري است كه من با ورزش هم به دنبال آن هستم و در سازمان جوانان هلال‌احمر هم به دنبال همين اتفاق بودم.»
او افزود: «در هلال‌احمر همين كه همه اعضا با هم همدل مي‌شوند و مثل يك تيم و حتي مثل يك تيم ورزشي كنار هم كار مي‌كنند، مهم‌ترين انگيزه براي من بود تا با اين سازمان و اعضاي آن همكاري داشته باشم.»
نجمه خدمتي از اين‌كه فعاليت‌هاي ورزشي اجازه نمي‌دهد خيلي در هلال‌احمر فعال باشد ابراز ناراحتي كرد و گفت: به خاطر اردوهاي ورزشي ممكن است ماه‌ها با هلال‌احمر ارتباط نداشته باشم اما با اين حال اگر فرصت باشد و در جايي كه مفيد باشم حاضرم فعاليت داشته باشم.
خدمتي با اشاره به اين‌كه اولين دختر دارنده مدال طلا در رشته تيراندازي مسابقات المپيك آسيايي است، گفت: با توجه به مسيري كه تا اينجا طي كرده‌ام و در دو مسابقه قبلي قهرماني جهان و مسابقات آسيايي نوجوانان چهارم شده بودم، در خودم توانايي افتخارآفريني در اين دوره‌ها را حس مي‌كردم و با تلاش بيشتر و تجربه بيشتري كه كسب كردم توانستم مدال طلا را به‌دست بياورم.
او از خانواده‌اش به‌عنوان اصلي‌ترين حاميان براي رسيدن به اين پيروزي ياد كرد و گفت: اگر خانواده‌ام نبودند الان به اين‌جا نمي‌رسيدم و تلاش خودم هم بود كه با توكل به خدا در اين مسابقات شركت كردم و به اين موفقيت رسيدم.
نجمه خدمتي همچنين در ادامه با ابراز خرسندي از اين‌كه بچه‌هاي هلال‌احمر به ياد او بوده‌اند درباره استقبال اعضا حين ورودش به كشور گفت: پدرم گفته بود كه قرار است مسئولان هلال‌احمر به استقبالم بيايند، اما فكر نمي‌كردم اين همه عضو براي تشكر بيايند. واقعا از اعضاي سازمان جوانان تشكر مي‌كنم و اميدوارم در مسابقات بعدي هم شركت كنم و بتوانم افتخارآفريني كنم و مردم را خوشحال كنم.
او درباره آينده حضورش در سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: در فعاليت‌هاي ورزشي خيلي علاقه دارم همكاري كنم و اگر كسي بخواهد تيراندازي ياد بگيرد به او آموزش بدهم.
خدمتي از ورزش تيراندازي به‌عنوان ورزشي براي بالا بردن روحيه و آرامش ياد كرد.
او در پايان از حضور اعضاي جوان سازمان جوانان هلال‌احمر تشكر كرد و گفت: خيلي خوب بود بچه‌هاي سازمان را ديدم و دستشان درد نكند و تبريك گفتن آنها و ديدن شادي اعضا براي من خيلي ارزش دارد.
گفتني است که نجمه خدمتی در‌ سال 2012 ميلادي قهرمان آسيا و در‌ سال 2013 ميلادي نايب قهرمان آسيا شد. او در ابتداي ‌سال 2014 ميلادي در مسابقات آسيايي در كشور كويت حاضر شد و توانست با كسب مدال نقره جواز حضور در مسابقات آسيايي المپيك نوجوانان را به‌دست آورد. وي امسال با حضور در بازي‌هاي آسيايي اينچئون در روز سوم مسابقات توانست اولين مدال طلاي كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران در رشته تفنگ بادي 10 متر زنان را كسب كند.


تعداد بازدید :  256