شماره ۹۹۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان
صفحه را ببند
8 نکته بومی‌سازی شده برای شاد بودن!

دانیال فتحی طنزنویس

در رسانه‌ها مطلبی می‌خوانیم با این تیتر:   «هشت نکته برای این‌که همیشه شاد باشید». از آنجایی که ورزش کردن و لبخند زدن و مدیتیشن را خود شما بهتر از ما بلدید ما روش‌های خودمان را برای شاد بودن اعلام می‌کنیم:   
یک) در هنگام ورود غم و غصه تلفن را بردارید و با دوستان و آشنایانتان در آمریکا تلفنی صحبت کنید. این‌قدر ناله می‌کنند که بدبختی خودتان یادتان می‌رود. تازه در پایان مکالمه می‌توانید بگویید:   اینی که برای شما کابوسه برای ما خاطره است. یک لذت خاصی به همراه دارد!
دو) روزی ده دقیقه وقت بگذارید و رویای خود را بسازید. سپس قلیان، سماور، پشتی و زیرانداز آورده و در رویای خود بمانید. حالا مگر کی رویایش محقق شده که شما انتظار دارید به رویاهایتان برسید؟ ملت تو افغانستان و عراق و سوریه همین رویا رو هم ندارند! خدا رو شکر کنید!
سه) در شادی‌های خیابانی شرکت کنید. حتما می‌گویید ما که شادی خیابانی نداریم، در چه شرکت کنیم؟ عرض می‌شود شما هر بار که پای گزارش‌های فوتبال جواد خیابانی می‌نشینید و نیشتان تا بناگوش باز می‌شود بدون این‌که خودتان متوجه باشید درحال برگزاری شادی خیابانی هستید. آدم که نباید همه چیز را از غرب تقلید کند!
چهار) از مسئولان بخواهید محدودیت‌های اجتماعی را پنجاه‌درصد افزایش دهند. سپس به وجود محدودیت‌ها اعتراض کنید، مسئولان پنج‌درصد فضا را باز می‌کنند و اینگونه شما خوشحال خواهید شد.
پنج) راستگو باشید. البته این رفتار موجب شادی خودتان نمی‌شود و دیگران را شاد می‌کند. اینگونه که به شما اشاره کرده و می‌گویند:   این احمق کودن ساده لوح رو نگاه کنید. بعد هرهر می‌خندند و شاد می‌شوند!
شش) بازی کنید. بازی کردن می‌تواند موجب شادی و نشاط شما شود. البته پلی‌استیشن و ایکس باکس و اینگونه روش‌های بازی متعلق به کودکان است و در شأن شما نیست. شما می‌توانید به جای بازی‌های کودکانه با احساسات دیگران بازی کنید. استفاده از الفاظ «من کانادا شرکت دارم»، «به خدا من عاشقتم»، «یه کم شرایطم جور شه میام خواستگاری»، «حالا تو بیا این ماهی منو که مبانی هرمنوتیک کلاسیک تشریح می‌کنه ببین» و سپس پیچاندن فرد مورد نظر می‌تواند شادی و استخلاص از فشارهای روحی روانی را برای شما به ارمغان بیاورد.
هفت) سعی کنید انرژی خود را تخلیه کنید. استادیوم‌های ورزشی که فقط مخصوص آقایان است. پس سعی کنید انرژی خود را در مهمانی‌ها ... اونم که هیچی. وسط خیابون هم که درست نیست. می‌ماند کلاس ورزش‌های رزمی و نزاع خیابانی. ایشالا که کارتان با همین دو تا راه می‌افتد!
هشت) خوشبین، امیدوار و مثبت‌اندیش باشید. سعی کنید هفته‌ای دویست‌هزار دلار درآمد داشته باشید و اگر نمی‌توانید غصه نخورید زیرا ددی به شما کمک می‌نماید. به استرالیا، ‌هاوایی، قناری و سواحل مالت سفر کنید. هر روز صبح ورزش کنید، با دوست جونی‌ها به دور دور بپردازید و سپس به خیریه‌ها کمک کنید و بعد عکسش را در اینستاگرام قرار دهید تا احساس بهتری داشته باشید و آخرین و مهم‌ترین نکته اینکه:   بدانید که فحش دادن به نگارنده تنها انرژی‌های منفی را سوی شما رهنمون می‌سازد و ... فحش ندید!

 


تعداد بازدید :  725