شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
بیکاری همچنان واکنش دارد

موضوع بیکاری یکی از آن خبرهایی است که هر از چندی آمار و ارقام آن منتشر می‌شود و هربار هم این آمار به صورت کلی با دفعه قبل از خودش تفاوت دارد. این‌بار اما خبرآنلاین به نقل از آمارهای علی ربیعی، وزیر کار رقم بیکاران کشور را 6میلیون‌تومان اعلام کرده است. به دنبال انتشار جدیدترین آمار از بیکاران همیشگی کشور و بالاتر رفتن رقم آنها نسبت به آماری که مرکز آمار در بهار‌ سال جاری اعلام کرده بود، مخاطبان خبرآنلاین نظرات خودشان را در زیر این خبر قرار دادند.  باز هم در ادامه مطالب بسیار جدی و حیاتی کشور حضور کامنت‌های طعنه‌آمیز و کنایه‌دار پر رنگ است. در همین راستا بهلول گفته: «مبارک است.»
گاهی‌اوقات مخاطبان نکاتی را می‌بینند که نگارنده و آمارگیر با خودشان می‌گویند، چرا به ذهن ما نرسید. در همین رابطه آیدین نوشته: «این آمار مربوط به مردا هستش درحالی‌که 99درصد زنان هم بیکار هستند با این شرایط آمار بیکاری ایرانی‌ها کم‌کم 80درصده.»
مخاطب دیگر به بحث تطاور آمار و اختلاف ارقام اشاره کرده است.  میثم: «بازهم آمار؟ چیکار کردین؟ آمار به‌درد خودتون می‌خوره، بازنشسته‌هارو می‌برن سرکار بازم.»
یک اظهارنظر کنایه‌آمیز دیگر، کاربر بی‌نام دیگری نوشته:  «تبریک به آقایان و وااسفا به دولت احمق آمریکا که نرخ بیکاری‌اش بسی کمتر از ماست و اگر کسی بیکار است، اقلا مقرری می‌گیرد، درحالی‌که ما به‌عنوان 10 کشور اول جهان به لحاظ کسب درآمد، حتی به لحاظ ظاهری به کشورهای همجوار نرسیده‌ایم.»
کاغذ باطله هم به ضعف آمارگیری و اشتباه‌بودن معیار برای تعریف افراد بیکار اشاره کرده و گفته: «اصولا آمار بیکاری در ایران غلط عرض شده، طبق آمار خونه به خونه، افرادی که در هفته 10ساعت مشغول به کار باشند، بیکار حساب نمی‌شوند ولی عقل سالم می‌گه، فردی که 7 روز هفته هم سرکار باشد، حقوقش کفاف زندگی‌اش را نمی‌دهد، حال چگونه است افراد را شاغل قلمداد می‌کنند، معلوم نیست ولی اگر آمار بیکاری را در ایران بیان کنیم کمتر از 10‌میلیون نفر نیست.»
محمد هم نوشته است: « باید تاسف خورد به حال آقایان، چطور از یه جوون بیکار توقع ازدواج و بعدش فرزندآوری دارین که کشور به سوی پیری نره، واقعا به فکر مایین یا خودتون؟!»


تعداد بازدید :  315