شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی در باره فیلتر وایبر و واتس آپ
همينِ كه هست؛ ناراحتي برو خارج از كشور

چندی پیش غلامحسين محسني اژه‌اي معاون‌اول قوه‌قضائیه در نامه‌ای به وزیر ارتباطات از وی خواسته تا زمینه و بستر لازم در جهت کنترل و محدودکردن ارتباط از طریق این نرم‌افزار‌ها را در مهلت یک‌ماهه‌ای فراهم کند. درحالی‌که استفاده از وایبر و دیگر نرم‌افزار‌های شبیه به آن ارتباط‌های افراد چه در فواصل نزدیک و چه آنهایی که عزیزانی در راه‌های دور دارند را آسان‌تر کرده بود، حالا صحبت‌هایی از فیلتر شدن می‌آید. منتشر شدن خبر این نامه و پیامدهای احتمالی آن در رسانه‌های مختلف عکس‌العمل کاربران را برانگیخت که در ادامه توجه شما را به گوشه‌ای از این ماجرا جلب می‌کنیم.  حسنی از کاربران ایسنا گفته: «دستشون درد نکنه چرا ما بايد هنگام استفاده از اين شبکه‌ها شاهد تزريق عقايد انحرافي يا تضعيف عقايد اسلامي خودمون باشيم، حتي اگه در حد قطره باشه در برابر اعتقاد چون سنگ ما به‌تدريج سنگ هم سوراخ مي‌شه.»
کاربر دیگری با نام سامان در ایسنا نظر گذاشته: «من نمي‌دونم چه اصراري دارند مردم‌رو به قانون‌شکني دعوت کنند. همه ميدونن که فيلتر کردن باعث ميشه مردم با نرم‌افزارهاي خاص که از نظر امنيتي ممکنه خطرناکتر باشه قانون‌رو دور بزنن.»
حسن از مخاطبان سایت الف است و نوشته: «لطفا چاقو و کارد آشپزخانه‌رو هم از مغازه‌ها و آشپزخانه‌های مردم جمع‌آوری کنید.  چون درسته که می‌شه ازش استفاده خوب کرد ولی می‌شه باهاش آدم هم کشت. من میگم همه چاقو‌ها باید کج بشه. مردم هم میوه‌هارو با پوست بخورن.»
یکی دیگر از کابران الف که نام خودش را عنوان نکرده، نوشته:  «فیلتر شود، از فیلترشکن استفاده می‌کنند. قبلا گفتیم امکان ردیابی پیام‌ها در این شبکه‌ها وجود ندارد و به این علت فیلتر می‌کنند. به نظر من تندرو‌ها این پیام‌ها را رواج ندادند بلکه این پیام‌ها چیز خاصی را نشان می‌دهد.»
کاربر خبرآنلاین که ظاهرا در کشور آلمان سکونت دارد هم نوشته است: «اونهایی که خارج از ایران هستند و به منظور ارتباط سریع و ارزان با خانواده‌هاشون از طریق این شبکه‌ها در ارتباط هستند چه کار کنند؟»
امیر هم در خبرآنلاین نوشته است: «به‌خدا قسم وایبر و لاین و واتس‌آپ و... همگی فقط و فقط باعث نابودی و پاشیدن رابطه‌ها و زندگی‌ها از هم میشه، عشق من‌رو همین مسخره‌بازی‌ها ازم گرفت، من اصلا آدم مومنی نیستم اما خیلی مخالف اینجور برنامه‌هام، اگر یکبار از حرفای آقای اژه‌ای خوشحال شده باشم، اونم این‌بار بود.»
مخاطب بی‌نام خبرآنلاین گفته است: «مطمئنا نه به‌خاطر مسائل شرعی، به‌خاطر مخابراته که پولایی که می‌خواست بره تو جیبشون دیگه نمیره.»
علی وارنا در سایت الف کامنت گذاشته: «مخالف خيلي از عملكردهاي دولت بوده و نقد بر آنها هست، اما از چه ترس داري؟ مگر با محدود کردن و بستن سايت‌ها مانع از اطلاع‌رساني خبرها ميشويد؟ در دنياي غرب هر روز شاهد اعتصاب يكي از اتحاديه‌هاي كارگري هستيم و حتي در مقابل کنگره و كاخ‌سفيد تجمع كرده و شعار مي‌دهند و حتي آدمك رئيس‌جمهور درست مي‌كنند و مقامات ديگر، هيچ اتفاقي پيش نمياد، چرا؟ ولي فورا در كشور ما از هر چيزي يك طيف و جناح سياسي داخلي خودمان جوسازي‌رو شروع كرده و خوراك براي بيگانه فراهم آورده و آنان هم روغن‌داغشو زياد مي‌كنند؟! پس سايت‌هاي اجتماعي مشكلي ندارند بلكه مشكل جاي ديگر است، يا كساني از فيلتر شدن سايت‌ها مي‌خواهند دوباره مولتي‌ميلياردر شوند، به‌وسيله فروش فيلترشكن؟! كار دولت فعلي در جهت بيشتر كردن و سرعت اينترنت و اجازه فعاليت سايت‌ها قابل‌تقدير است، چون هر چيزي كه منع شود و چون ذات انسان كنجكاو است تحت هر شرايطي به دنبال آن رفته و آن‌وقت عواقب بدي دارد، مگر آدم ميوه ممنوعه را نخورد و از دستور خدا سرپيچي نكرد؟ خب او حضرت آدم بود و مورد لطف خدا و به‌نوعي اولين پيامبر خدا، حالا چه رسد به ما، ضمنا اين نوع گفتار يعني تهديد دولت و دخالت يك قوه در كار قوه ديگر؟! اين حرف شما يعني دولت عمدي دارد به مشكل و فساد در كشور دامن مي‌زند، ادبيات و ضرب‌الاجل تعيين كردن چه مفهومي مي‌دهد؟ يعني خطاكار مهلت دارد تا فلان زمان جبران و توبه كند از خطايش؟!»

دیدگاه‌های دیگران

د
داريوش گ |
مخالف 0 - 1 موافق
صفحه جذاب و خواندني است. روزانه منتشر مي شود يا قرار است هفتگي باشد؟

تعداد بازدید :  286