شماره ۹۹۱ | ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
پیچ‌های گازوییلی
عده‌ای با ریختن گازوییل در پیچ‌های جاده چالوس باعث تصادف می‌شوند

فروغ فکری| ترمز نگرفت. حتی رد لاستیک هم بر جاده نماند؛ لیزی جاده آن‌قدر زیاد بود که پل قدیمی خوزنکلا در جاده چالوس فقط شاهد به هم خوردن چند سواری و اتوبوس بود که در هم تنیدند؛ همان وقتی که آفتاب پشت کوه‌های البرز غروب می‌کرد، همان وقت صدای ترمز ماشین‌ها در گوش گردنه‌های چالوس پیچید.
«گازوییل می‌ریزن کف جاده. والسلام.» از رانندگان قدیمی خط کرج‌-‌چالوس است. از آنها که 20 سالی روی اتوبوس کار کرده و حالا هم چند سالی است که با تاکسی خطی مسافر جابه‌جا می‌کند. خودش در حادثه چند ماه قبل کنار پل قدیمی خوزنکلا که بعد از تأسیسات سد کرج است، نبوده اما از همکارانش شنیده؛ همان کسانی که خودشان در این حادثه بودند؛ همان کسانی که حوادث مشابه این لیزخوردگی در جاده چالوس را در سال‌های قبل تجربه کرده‌اند. حالا می‌گوید این لیزخوردگی بر اثر بارندگی نیست. بلکه کف جاده گازوییل ریخته شده تا خودروها به هم برخورد کنند و تصادف شود. تصادف اخیر در محدوده استان البرز بود. گازوییل آنچنان نقشی بر جاده به جا گذاشت که مأموران راه و شهرسازی با تلاش چند ساعته توانستند ردش را پاک کنند. «برای یه عده‌ای سود داره. گازوییل می‌ریزن تصادف می‌شه. اونا سودشون رو می‌برن. جون آدمیزاد که ارزشی نداره.» راننده خط کرج-چالوس می‌گوید كه برای او و همکارانش رانندگی در جاده‌ چالوس، خصوصا بر روی پیچ‌هایش حالا ترسناک است. احد قطبی، مدیر شرکت اتوبوسرانی کاسپین که سال‌ها در شرکت اتوبوسرانی آزادی مسافر در جاده چالوس جابه‌جا می‌کرده هم بارها با چنین حادثه‌ای روبه‌رو شده است و حالا می‌گوید «سال‌های پیش هم در پیچ‌های خاص این اتفاق رخ می‌داد. در هر دو سوی تونل کندوان، پیچ‌های هزارچم و سد کرج چندین مورد این اتفاق افتاد. حادثه را دیدم اما ندیدیم چه کسی اینها را ریخته.» می‌گوید نمی‌داند چه کسی گازوییل بر جاده می‌ریزد و جان مردم را به بازی می‌گیرد؛ اما در حادثه اخیر سه خودرو از شرکت‌های اتوبوسرانی مختلف درگیر شدند که یکی از آنها خودروي شرکت آنها بوده «از ماشين‌هاي ما هم در تصادف اخیر بودند. هوا به تاریکی می‌رفت که تصادف شد. هر چند فوتی نداشت؛ اما خسارت و جراحت داشت. رانندگان ما به پلیس راه اطلاع دادند و پلیس به آنها گفت به اداره راه بروند. اداره راه شب تعطیل بود و دست رانندگان شرکت ما هم کوتاه. در حقیقت توقع ما این بود که پلیس در لحظه وارد عمل شود و کاری کند. بعد از آن چندین ماشين دیگر هم به هم خوردند که هم خسارت داشت و هم جراحت. این اتفاقاتی که در جاده می‌افتد، وحشتناک است. کاش کسی با قاطعیت پیگیری کند.»
وقتی زمین کمی خیس باشد، گازوییل خودش را نشان نمی‌دهد. جوری به خورد آسفالت می‌رود که زمین بدتر از یخ شود. «یکی از محتویات اصلی گازويیل، روغنه. وقتی یک جایی ریخته باشه قابل کنترل نیست. اگر ماشین رو روی یخ بشه نگه داشت، محال ممکنه روی گازوییل بشه نگهش داشت. ماشین میره به دل کوه، می‌ره تو دره یا تو ماشین جلویی. میره بی‌بازگشت.»
متهم اصلی کیست؟
جریان ریختن گازوییل در جاده چالوس سابقه‌ای طولانی‌تر از این حرف‌ها دارد. سال‌های قبل، در دهه 80 بارها جاده شاهد تصادفاتی بود که دلیل آنها لیزخوردگی خودرو بر اثر لغزندگی جاده گزارش شد. گزارش‌هایی که حاکی از لیزخوردگی‌های عجیب و غیرقابل کنترل در پیچ‌های منتهی به چالوس بود؛ درنهایت پلیس و سازمان راه را بر آن داشت تا به این موضوع رسیدگی کنند. نوک پیکان برخی از این اتهامات گریبان جرثقیل‌های حمل خودرو و وانت‌های خودروبر را گرفت که با ریختن گازوییل در جاده عامل ایجاد تصادف می‌شدند تا از این طریق چرخه کاریشان مختل نشود و همچنان خودرو‌هایی باشند که به دلیل خرابی و تصادف بخواهند آن را جابه‌جا کنند. برخی هم می‌گفتند باک گازوییل خودروهاي سنگین درست بسته نشده و چون باکشان پر است، گازوییل سرریز می‌کند. در این میان شکایت‌ها راهش را از پلیس و اداره راه به جرثقیل‌های حمل خودرو رساند و پلیس به اعلام تذکرهایی شفاهی در آن سال‌ها اکتفا کرد.
ضیایی یکی از افرادی است که به واسطه دفتر جرثقیلی که در چالوس داشته و از اعضای صنف   بوده، از نزدیک با این موضوع درگیر می‌شود و حالا از آن سال‌ها به ما می‌گوید «بارها شاهد این بودیم که شکایت‌هایی به عناوین مختلف از وانت‌های باربر می‌شد. جرثقیل‌های ما کامیون بود. بعد از زلزله بزرگی که در جاده چالوس آمد، ورود جرثقیل کامیون به دلیل بزرگ بودنشان و خطری که می‌توانست برای جاده داشته باشد، ممنوع شد و وانت‌های باربر جای آنها را گرفتند؛ اما در تمام این سال‌ها شکایت‌ها به دلایل مختلف ادامه داشت.» ضیایی می‌گوید این شکایت‌ها از صنف آنها در آن سال‌ها بسیار گسترده بود اما پرونده رسمی به این عنوان را به خاطر نمی‌آورد. پرونده‌ای که در آن به صراحت و به صورت رسمی شکایتی از این خودروها شده باشد. «شکایت‌ها شفاهی بود. از پلیس راه تماس می‌گرفتند و می‌گفتند مردم شاکی هستند. می‌گفتند ریختن گازوییل کار بعضی از وانت‌های خودروبر است؛ اما هیچ‌ وقت به واقع مستند نشد. هر چند شنیدم در پلیس راه چالوس پرونده‌ای در این‌باره وجود دارد؛ حتی ما خودمان خواستیم شکایتی تنظیم کنیم و پیگیر کار شویم که ادامه ندادیم اما حالا مثل این‌که بعد از سال‌ها این اتفاق تکرار می‌شود.» ضیایی می‌گوید از زمانی که رفت‌و‌آمد کامیون‌های حمل خودرو ممنوع شد و وانت‌ها بر سر کار آمدند چنین معضلی به وجود آمد؛ چون برای کار وانت‌ها مجوزهای فنی و قانونی درستی تعریف نشده است و به همین خاطر هم شکایت از آنها به دلایل گرانی حمل خودرو و موارد دیگر بسیار شایع است؛ اما شکایت از لغزندگی جاده از آن دست شکایت‌هاست که هنوز بعد از گذشت سال‌ها همچنان پرونده‌اش باز است؛ پرونده‌ای که حتی نمی‌توان سراغش را از دادگستری گرفت.
شکایت مستندی
 وجود ندارد
نه در دادگستری چالوس، نه در کلاردشت و نه در کرج نمی‌توان سراغ از پرونده‌ای با جرم لغزندگی جاده در اثر ریختن گازوییل گرفت؛ هیچ کجا چنین موردی وجود ندارد، هر چند که به صورت شفاهی وجود چنین جرمی تأیید شود. سیدرضا حقی از دایره عدم سوء‌پیشینه و استعلام سابقه کیفری دادسرای چالوس یکی از افرادی است که در صحبت با ما وجود چنین اتفاقی را تأیید می‌کند و همچنین می‌گوید که پرونده‌ای پیدا نخواهید کرد «محدوده قضائی که ما در آن مشغول به کاریم، منطقه کندوان تا محدوده پل زغال است که در این محدوده در این سال‌ها هرگز با پرونده‌ای با این عنوان روبه‌رو نشده‌ام. سال‌های دهه 80 ریختن گازوییل بر جاده مطرح بود و البته این اتفاق بیشتر در منطقه هزارچم دیده شده بود. همان وقت‌ها هم حرف و حدیث‌های بسیاری وجود داشت که بعضی از راننده‌های جرثقیل، گازوییل را در جاده می‌ریزند؛ اما هیچ شکایت مستندی نداشتیم و پرونده متشکله‌ای در چالوس باز نشد.» حقی حتی به پرونده‌های مرزن‌آباد هم استناد می‌کند که مدتی زیرمجموعه آنها بوده و می‌گوید در آنجا هم با چنین موردی مواجه نشده و بعد هم از کلاردشت استعلام می‌گیرد «آن طور که پرسیدم در کلاردشت هم چند سالی است که چنین موضوعی مطرح نیست. در واقع از ‌سال 90 به بعد چیزی در این خصوص در محدوده استان مازندران شنیده نشده و در حوزه چالوس اخیرا موردی وجود نداشته است. سابق بر این هم براساس پرس‌و‌جویی که داشتم، پلیس راه برخورد کرده و ماشين‌هايي را که به آنها مظنون بوده برای مدتی در پارکینگ خوابانده بود؛ اما تمام این اتفاقات به صورت کلامی رخ داده و بعضی از ماشين‌هاي حمل خودرو توقیف و جریمه شده‌اند.»
حالا انگار هزارچم برای آنها که مخفیانه گازوییل را در جاده سرازیر می‌کنند منطقه ناامنی است و برای همین هم به سمت پیچ‌ها و سرازیری‌های دیگر آمده‌اند. پیچ‌هایی که بعضی از آنها دیگر در محدوده چالوس قرار ندارد. گواه این ادعا نه‌تنها تصادف‌های اخیر، گلایه رانندگان جاده و یا نظر کارشناس دادگستری، بلکه صحبت‌های آرمان خاقانی، رئیس اداره راه و شهرسازی گچسر است که بلافاصله این مورد را تأیید می‌کند «تصادفی که اخیرا در محدوده خوزنکلا رخ داد، در حال بررسی است و پلیس نیروی انتظامی و امنیت مشغول تحقیقند تا مجرم را شناسایی کنند. از طرفی طی جلسه‌ای که اخیرا با مدیرکل سازمان داشتیم، دستور دادند مظنونان به صورت کلی شناسایی شوند؛ اما هنوز به صورت قطعی نمی‌توان کسی را متهم کرد.» خاقانی هم مانند سایر افراد مطلع می‌گوید که گازوییل بیشتر سر پیچ‌ها ریخته می‌شود. آنجا که دیگر دوربینی وجود ندارد و کوه‌ها آنچنان جاده را بغل کرده‌اند که از دیدرس دور مانده است. «متأسفانه در گذشته هم شاهد چنین اتفاقی در محدوده چالوس بوده‌ایم که برخورد شد و خاطیان به قوه قضائیه سپرده شدند. این کارها توسط افرادی انجام می‌گیرد که ذره‌ای جان مردم برایشان مهم نیست و تنها مبالغ هنگفتی که از کنار این تصادفات ممکن است به جیب بزنند، برایشان اهمیت دارد.» حالا خاقانی می‌گوید شنیده‌ها و اتفاقاتی که در گذشته افتاده، برخی از جرثقیل‌های حمل خودرو را متهم می‌داند اما واقعیت این است که شاهدی وجود ندارد و وزارت راه با وجود بررسی روزانه این‌بار باید با دقت وارد عمل شود «ما به صورت روزانه و مستمر مسیر را بررسی کرده و مناطقی که با مشکل گازوییل مواجه باشند را سریع پاکسازی می‌کنیم. در هنگام بارندگی وضع سخت‌تر می‌شود چون امکان تشخیص کمتر است و نمی‌توان متوجه گازوییل در کفِ جاده شد؛ اما آنچه بر ما واضح است این است که افرادی که این کار را انجام می‌دهند، به صورت هدفمند وارد عمل شده و باید هرچه زودتر دستگیر شود.» دستگیری‌ای که شاید این‌بار برخلاف سایر موارد بتواند پرونده‌ای با این عنوان در دادگستری به خود اختصاص دهد تا شاید گلایه‌های رئیس اداره راه وشهرسازی گچسر هم کمتر شود «در دادگستری هیچ پرونده‌ای به این نام وجود ندارد. می‌دانید چرا؟ چون تمام شکایت‌ها از وزارت راه‌و‌شهرسازی است که چرا جاده لغزنده است و ما باید پاسخگوی شکایات باشیم. در حالی‌که خاطی جرمی داشته و باید پاسخگو باشد. تمام شکایت‌ها با عنوان سُرخوردگی و لغزندگی جاده‌ها ثبت شده‌اند و تاکنون ما پاسخگو بوده‌ایم نه خاطیان.»
گازوییل از باکِ خودروهای سنگین بیرون نریخته
گازوییل‌های سرگردان بر کفِ جاده چالوس یک متهم دیگر هم دارند و آن باکِ خودروهای سنگین و اتوبوس‌هاست. باک‌هایی که درست بسته نمی‌شوند و سر پیچ‌ها گازوییل از آنها سر ریز می‌کند. موردی که قطبی آن را دلیل 10 تا 20‌درصد از گازوییل‌های کفِ جاده می‌داند «مگر روزانه چند ماشین سنگین در جاده چالوس تردد می‌کند؟ آیا تعدادشان به 50 ماشین می‌رسد؟ از طرفی اگر چنین موردی باشد این ماشین‌ها شیشه‌های ماشین عقبی خود را خراب می‌کند و در نتیجه ماشین عقبی شاکی می‌شود. فارغ از اینها اگر باک‌شان مشکل داشته باشد، باید در سایر کشورها که ماشین‌ از آنجا آمده همچنین مشکلی وجود داشته باشد و سر پیچ‌ها گازوییل از باکشان سرریز کند؛ درحالی‌که این‌طور نیست.»
قطبی می‌گوید كه پلیس راه باید فعال‌تر از این باشد و برخوردها در جاده‌ای چون چالوس با این حجم از تردد گسترده‌تر شود. «من سال‌ها در جاده‌های دیگر رانندگی کردم؛ جاده‌های کوهستانی و سخت اما هرگز با چنین موردی مواجه نشدم. دلیل این اتفاق هم چیزی نیست جز تردد بسیار زیاد ماشین‌های شخصی در این جاده که هر منفعت‌طلبی را تحریک می‌کند و برای همین هم باید بیش از پیش نظارت وجود داشته باشد.» خاقانی اما با قاطعیت سرریز گازوییل از باک خودروهای سنگین را رد می‌کند. «این قضیه کاملا منتفی است؛ چون اگر این‌طور باشد در یک مسیر و به صورت ممتد این اتفاق می‌افتد. براساس مشاهدات مشخص است که گازوییل ریخته شده در کف جاده در یک مسیر نیست و بخش بزرگی از جاده را گرفته که با آمدن فصل سرما و افزایش بارش‌ها این مشکل می‌تواند به مشکل بزرگی بدل شود چون رانندگان قدرت تشخیص آن را نخواهند داشت.»
براساس آماری که پلیس راه کرج - چالوس در اختیار «شهروند» گذاشته جاده چالوس از مهر 90 تا مهر ماه 95، 102 تصادف به خود دیده که 57 فوتی و بالای 50 مجروح داشته است. تصادفاتی که هر چند دلیل تک تک آنها در این آمار نیامده اما بسیاری از آنها در پیچ‌ها، قبل و بعد از تونل‌ها بوده‌اند و تونل شماره 5 جاده هم یکی از تونل‌های پرمخاطره است. تونلی که سرهنگ رضا اکبری، رئیس پلیس راه استان البرز، در گفت‌وگو با مهر درباره چرایی زیاد بودن حادثه در آن گفته «ریزش آب از سقف این تونل باعث افزایش حوادث رانندگی در این محدوده می‌شود. رانندگان به محض ورود به این تونل با لغزندگی سطح جاده مواجه می‌شوند کم کردن سرعت هم جوابگو نبوده و باعث وقوع تصادف می‌شود.» او هم دلیلی را آورده که بسیاری از رانندگانی که خودروي‌شان بر روی گازوییل رفته می‌آورند و مشخص نیست که آیا محدوده تونل شماره 5 هم محلی برای ریختن گازوییل شده یا خیر. اکبری هم می‌گوید کم کردن سرعت در چنین موقعیتی جوابگو نیست؛ مثل تمام خودروهايي که روی گازوییل رفتند، ترمزشان نگرفت. حتی رد لاستیک‌شان هم بر جاده نماند. لیزی جاده آن‌قدر بود که فقط درهم تنیدند.

دیدگاه‌های دیگران

ح
حمید |
مخالف 0 - 11 موافق
سلام عید امسال اتفاق مشابه برای خود من تو جاده فیروزکوه - منطقه اوریم ورسک افتاد. با اینکه تو سربالایی بودم و سرعت کمی داشتم، ماشین بی جهت سر خورد و از جاده منحرف شد و در گودال کنار جاده افتاد، خودم و همسفرهایم آسیب جدی دیدیم و ماشینم طوری آسیب دید که مجبور به تعویض اطاق شدم! نکته جالب این بود که تا از ماشین اومدم بیرون وانت جرالثقیل قبل از آمبولانس آماده بردن ماشین به پارکینگ بود!!!! جالب اینجاست که جهت جابجایی و هزینه پارکینگ هزینه گزافی از من گرفته شد و بسیاری از لوازم ماشین دزدیده شد. با بازدید محل حادثه پس از چند روز متوجه شدیم که لیز بودن جاده مربوط به گازوئیل یا روغنی بود که روی جاده ریخته شده بود. جان مردم در خطر است، باید با این افراد برخورد شود تا مردم بیگناه گرفتار این افراد از خدا بی خبر نشوند با تشکر
|
مخالف 0 - 3 موافق
چه چیز عجیبی بود
ش
شکوفه |
مخالف 0 - 5 موافق
گزارشتون واقعا عالی بود. امیدوارم موثر واقع بشه. ممنون خانم فکری
س
سعید |
مخالف 10 - 1 موافق
دوست عزیز این مطلبت رو به عنوان رمان چاپ می کردی. ماشاءالله دل پری داشتی ما به اندازه قوت من خوردیم اما نشد تا خرش بریم ببخشید
س
سعید ق |
مخالف 0 - 8 موافق
خدا لعنتشون کنه،این هفته تصمیم داشتیم با دوستان بریم جاده چالوس،با خوندن این مطلب ترس تمام وجودم رو گرفته....
خ
خانم ميم |
مخالف 0 - 7 موافق
ما هم تحربه اش كرديم.. البته توي جاده هراز. يهو ليز خورديم و رفتيم توي دل كوه! ميگفتن طريقه ي بعضي از يدك كش هاست واسه نون خوردن.. ترسش رو بعد از سه سال هنوز فراموش نكردم و نميبخشم اون ماموري رو كه حاضر نشد اين مسئله رو توي گزارشش بنويسه..
m
md |
مخالف 0 - 5 موافق
چند سالیه که پستی یک عده مردم رو تونستم درک کنم و دیگه تعجب نمیکنم از این کارهای وحشیانه شون.
ع
علی باباجانپور |
مخالف 0 - 4 موافق
یعنی واقعا نمیشه دوربین کار گذاشت؟ حالا اگه مورد سیاسی بود هرکاری میکردن. کارشناس بیارن جاهایی که میشه رو باز دید کنن و دوربین نصب کنن به صورت نامحسوس.راحت گیر میافتن.
ع
علی |
مخالف 0 - 6 موافق
نمیدونم چی بگم آدم شکه میشه حیوون هم با حیوون از این کارا نمیکنه ! برای خانواده من شبیهش اتفاق افتاد ولی بجز خسارت به ماشین مشکلی پیش نیومد
ب
بی گناه |
مخالف 0 - 4 موافق
یه مشت ادم مفت خور سودجو اینکارو بامردم بی گناه کردند خدا خیرشون نده اشغالا
گ
گیوی |
مخالف 1 - 3 موافق
این پرونده رسما امنیتیه. یعنی باید بهش امنیتی نگاه بشه. حتی باید پای وزارت اطلاعات بیاد وسط. یه همچین کاری سادیستی و جنایت آمیزه. اما اونقدر بدبین هستم که بعید میدونم دقیقا مثل پرونده اسید پاشی اصفهان نشه، یعنی به هیچ جا ختم نشه و هیچکس دستگیر نشه
ا
اميد |
مخالف 0 - 5 موافق
اين واقعا غير منصفانه است. انسانيت کجا رفته پس؟ جون يک انسان به خاطر منافع شخصي به خطر ميفته. پس مسيولين کجا هستن، چرا عکس العملي نشون نميدن. با شنيدن اين خبر جاده چالوس واسه ما شده جاده وحشت. و ....
|
مخالف 0 - 0 موافق
سلام نمیدونم تا حالا توی جاده یدک کش لازمتون شده یانه ، اول باید با امداد جاده ( تلفن 110) تماس بگیری که اونا هم شماره یدک کش رو بهت میدن حتی پیگیری میکنن که یدک کش اومده یانه !!!! خود یدک کش ها میگن هر ماموری که برای ما کار جور کنه درصدی به خودش تعلق میگیره ، خدای نخواسته کسی یا گروهی رو مورد اتهام قرار نمیدم . اما پیدا کردن خرابکارها خیلی راحت تر از اون چیزی که من و شما فکرش رو مکنیم .
ا
امیر حسین |
مخالف 0 - 0 موافق
چند سال پیش در قسمتی از ساحل متل قو که مردم برای تفریح می امدند ماشین ها رو در فاصله 100متری ازدریا پارک میکردند قسمتی از محل پارکینگ زمین سست و ماسه ای بود بمحض اینکه ماشینی در ماسه فرو میرفت یکی از محلی ها می امد و تلفن یک رانند تراکتور را میداد با تماس رانند بینوا در عرض دو یا سه دقیقه تراکتورکه در پشت دیواری پنهان بود سر میرسید و هم کار مسافر راه می افتاد و هم روزی مقدر راننده البته این سناریو دهها با تکرار میشد.
و
وحید |
مخالف 0 - 1 موافق
این اتفاق در نهم فروردین نود و پنج برای من هم افتاد و داخل ماشین بچه یک و نیم ساله داشتم. خدا لعنت کنه اون جانی بی پدر مادری که این کارو میکنه. متاسفانه راهداری هم پیگیری جدی نمیکنه که هم مسبب حادثه رو پیدا کنن و جاده رو هم زود تمیز کنن. به خیر گذشت. ماشین ی دور دور خودش چرخید و از روبرو هم ماشین نمیومد. والا ممکن بود ی عمر عذادار باشیم. این کار افراد اقدام به قتل با انگیزه قبلی هست و شدیدا باید باهاش برخورد کنن.
م
محسن |
مخالف 0 - 1 موافق
دوستان من یه مدت کوتاهی در پلیس راه کرج چالوس مشغول خدمت بودم و توی اون مدت با این مشکلاتی که مردم داشتن باهاش روبه رو شدم و واقعا خود همکاران من هم این قضیه رو میدونن به طور کل ولی صداشو در نمیارن چون نه پشتوانه قانونی دارن نه به نفعشونه چون خودشون هم تا حدی در مساعل مالیش سهیمن
ع
علی |
مخالف 0 - 1 موافق
من خودم این موضوع را لمس کرده ام و الطاف الهی نصیبم شده که یکی از قربانیان این جنایت کثیف نشده ام.زمستان پارسال در تاریکی شب با سرعت قانونی در حال عبور از جاده چالوس به طرف شمال بودم که ناگهان حتی بدون گرفتن ترمز، ماشینم سر خورد و یک دور به دور خودش چرخید و رو به سمت تهران ایستاد و شانس آوردم که ماشین به کوه و دیگر خودروهای عبوری برخورد نکرد.وقتی پیاده شدم و لمتوجه لغزندگی جاده شدم به اطراف نگاه کردم و یکدستگاه وانت نیسان را که کمی دورتر متوقف شده بود دیدم از آنجائیکه قبلا در باره ریختن گازوئیل توسط بومی های جاده چالوس اطلاعاتی داشتم به سمت نیسان پارک شده رفتم ولی راننده نیسان منکر موضوع شد و گفت به صورت اتفاقی در این محل نتوقف بوده و اما متاسفانه باید بگویم نه تنها جاده چالوس بلکه برخی از جاده های دیگر از جمله جاده های جنوب کشور نیز شاهد این روش غیر انسانی آزار مسافران می باشد و هیچ کس در این زمینه خود را مسول نمی داند .خداوند به فریاد ما برسد.
|
مخالف 0 - 2 موافق
این از خدا بی خبران،آیا هیچ فکر کرده اند که :(ومکروا،ومکرالله!) حال که چنین جنایت میکنند ، آیا چه زمانی نوبت پس دادن تقاص خودشان است؟ وآیا نمیفهمند که بد تر از این بلاها گریبانگیر خودشان خواهد شد؟
ط
طاها |
مخالف 1 - 0 موافق
فقط این مورد نیست توی برخی جاده های غرب کشور مخصوصا شبها با لیز کردن سر پیچ یا پرتاب اشیاء به سمت شیشه جلو خودرو پس از اینکه ماشین مجبور به توقف میشود اقدام به سرقت و زورگیری میکنند چندی پیش سر دوست من همین بلا اومد دار و ندارش را بردند
ح
حمید |
مخالف 0 - 1 موافق
با سلام این جرثقیل هایی که کنار جاده وایمیستن و بهشون میگن کفتار جاده کمین میکنن یه بدبختی تصادف کنه تا تلکش کنن خدا ازشون نگذره این پولا رو میبرن میدن زن و بچشون میخوره این پول نجسه نجس
|
مخالف 0 - 0 موافق
منم به شخصه خیلی این داستان و شنیدم ولی خب مدرک مستدلی نبوده و همین بیشتر ادم و مشکوک میکنه مثل اسبد پاشی یه حرکت سیستماتیک به نظر میرسه هر چند از افراد اون منطقه بعید نیست چون تو کارای دیگه هم فامیلی و همشهری و سیستماتیک عمل میکنن.
ا
اهورا |
مخالف 0 - 0 موافق
آقایی که ادعا داری توجادههای غرب کشوراین کارو کردن یا اشیا پرت کردن واسه دوستتون ادعای دوستتون کذب محضه 39 سال سن دارم و ساکن کلانشهری در غرب کشورم اولین باره این توهینو میشنوم لطف کنید از دروغ بپرهیزید
ا
اهورا |
مخالف 0 - 0 موافق
آقایی که ادعا داری توجادههای غرب کشوراین کارو کردن یا اشیا پرت کردن واسه دوستتون ادعای دوستتون کذب محضه 39 سال سن دارم و ساکن کلانشهری در غرب کشورم اولین باره این توهینو میشنوم لطف کنید از دروغ بپرهیزید

تعداد بازدید :  9317