شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
«امروز» و 1000 تا ديازپام

فیلم سینمایی «امروز» ساخته رضا میرکریمی 2سال بعد از آن‌که یه‌حبه‌قند فیلم قبلی او برای رسیدن به اسکار مطرح شده بود، به‌عنوان نماینده ایران در مراسم جهانی اسکار معرفی شده است.  «امروز» که پس از فیلم مخاطب‌پسند یه‌حبه‌قند مورد اعتراض و تکریم‌های مختلف واقع شد، حکایت یک روز راننده‌تاکسی با بازی پرویز پرستویی است که زنی حامله را به بیمارستان می‌رساند. باقی ماجرا هم در همان بیمارستان رخ می‌دهد. انتخاب فیلم میرکریمی از بین دیگر آثار سینمایی موضوع خبری بعضی از رسانه‌ها شده و واکنش‌های مختلفی را هم از بین مخاطبان وب‌سایت‌های خبری به دنبال داشت. تابناک این خبر را منتشر کرده است و مخاطبان آن نیز جنبه‌های مختلفی از حضور «امروز» در اسکار را بیان کرده‌اند.  
محمدجعفر به حضور فیلم فرهادی در مراسم و اقبال آن اشاره کرده و نوشته است: «بايد فيلم‌هاي انتقادي‌تر رو بفرستند، چون شانس اسكار گرفتنش 10 برابره.»
کاربر ناشناس هم نوشته است: «خوبه که از گذشته خودمون را خلاص کردیم و کار امروز را هم به فردا نسپردیم و همین امروز نماینده تو اسکار شد. وگرنه اگر فردا میشد معلوم نبود به سرانجام می‌رسه یا نه؟» به نظر می‌رسد که این کاربر نظر خاصی نه درباره امروز داشته است نه درباره اسکار.
شخص دیگری با نام کاربری منتقد نوشته است: «فیلم امروز را حتما ببینید، از 1000 تا دیازپام بهتر عمل می‌کند.»
علی از دیگر مخاطبان تابناک نوشته: «آفرین بر تابناک عزیز. به‌خاطر پیش‌بینی و تحلیل منطقی و منصفانه... و آفرین بر هیأت‌انتخاب به‌خاطر این انتخاب شایسته... تبریک به سینمای انقلاب.»
داش‌حامد هم گفته: «به‌نظر با توجه به محدودیتی که داشتن بهترین فیلم‌رو از بین فیلم‌های مطرح شده انتخاب کردند.»
کاربر ناشناس دیگری نوشته است: «انتخاب این فیلم واقعا مایه‌تاسفه. جایی که ما فیلم‌های خیلی بهتری داریم، انتخاب این فیلم واقعا جای تعجبه.»


تعداد بازدید :  291