شماره ۹۸۸ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
قاضیان همچنان در انتظار حمایت فدراسیون هستند
قصه پرغصه کتک خوردن داوران

شهروند| خبرهای عجیب و غریب در فوتبال ایران هیچ‌گاه کم نبوده ولی این‌بار اتفاقاتی رخ داده که قطعا از اخلاق به دور است و لزم برخورد با آن به شدت احساس می‌شود. سخن از کتک زدن قاضی میدان مسابقات فوتبال است. کتک خوردن داوران اتفاق تلخی است، آنها کتک می‌خورند و حق ندارند از خودشان دفاع کنند چون احتمال محرومیت وجود دارد. این اتفاق بارها و بارها رخ می‌دهد، اما برخورد جدی هم در این زمینه صورت گرفته است؟
داوری که فراموشی گرفت
یکی از تلخ‌ترین اتفاقات دراین‌باره در جریان دیدار ازنا جوان شازند و چغادک بوشهر از سری رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال کشور رخ داد، جایی که داور به دلیل خطایی، یک کارت زرد به یکی از بازیکنان تیم شازند داد اما بعد از دقایقی آن بازیکن شروع به فحاشی علیه بازیکنان تیم حریف کرد، ناسزاها به گوش داور رسید و او نیز بعد از اعتراض‌های پیاپی بازیکنان تیم بوشهر، کارت زرد دوم را به بازیکن خاطی نشان داد و وی را از زمین اخراج کرد. در این لحظه اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد! بازیکنی که از زمین اخراج شده بود، به سوی داور حمله و چند ضربه به سر و صورت داور وارد کرد و میثم عابدینی را به حالت عجیب و غریبی انداخت. ضربات وارد شده به داور، وی را به حالت گیجی رساند و براساس دیده‌های اطرافیان، وی زمانی حدودا 20 دقیقه را درحالی قضاوت کرد که دقیقا نمی‌فهمید چه اتفاقاتی درحال افتادن است!
خطا بگیری، کتک می‌خوری
کتک خوردن داوران انگار حد و مرزی ندارد و بارها رخ داده است. چند روز بعد از این‌که در جریان بازی فولاد یزد- راه‌آهن تهران مربی و ماساژور تیم فولاد یزد، داور را کتک زدند، در جریان بازی شاهین شهرداری بوشهر-  توسعه کیش هم بازیکنان تیم میهمان به سوی داور حمله ور شدند و او را کتک زدند. ظاهرا ماجرا مربوط به خطایی بوده که داور علیه توسعه کیش گرفته بود.
تهی بودن فوتبال از قوانین سفت و سخت
راز پیشرفت فوتبال در کشورهای اروپایی توجه به متن و حاشیه فوتبال است، آنها قوانین سفت و سختی برای برخورد با بازیکنانی دارند که داور را لمس می‌کنند، دارند و در این راه از نام‌ها ترسی ندارد. همین مسائل باعث شده که بازیکنان تحت هیچ شرایطی به داور نزدیک نشوند چه برسد به این‌که بخواهند او را کتک بزنند. در ایران اما با رفتارهای کدخدامنشانه سعی می‌کنند از اشتباهات چشم‌پوشی کنند، این نادیده گرفتن اشتباهات گاهی نه‌تنها کمکی به حل مشکل نمی‌کند بلکه جبران‌ناپذیر است.


تعداد بازدید :  109