شماره ۹۸۷ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
روي خط خبر

گلايه مسجد جامعي از روزنامه شهرداري
همشهري سخنانم در بحث تسهيلات املاك را اشتباه منعكس كرد
شهروند|  عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انعکاس سخنان خود در جلسه روز سه‌شنبه شورا توسط روزنامه همشهری گفت: «در انعکاس سخنانم اشتباهی شده بود که کل فحوای سخن من را به سوی دیگری برده است و در حالی‌که مراد از آن تأیید گزارش شهرداری نبود.»
 احمد مسجد جامعی در سیصد‌و‌سومین جلسه شورا توضيحاتي را در اين باره ارایه كرد:  «در گزارش منتشرشده در صفحه و تیتر نخست روزنامه همشهری مورخ 12 آبان در انعکاس سخنانم اشتباهی رخ داده که منظور متفاوتی را به ذهن متبادر می‌کند.
 در گزارش منتشره که مربوط به گزارش شهردار به شورا درباره پرونده تسهیلات مسکن بود از زبان من آمده «حالا که تقریبا فهمیدیم واقعیت ماجرای این پرونده از چه قرار است، بهتر است در این مسأله کوتاه بیاییم.» که این گفته ذهن مخاطب را به این سو می‌برد که این اظهارات، ناظر به تأیید عملکرد شهرداری در این پرونده است.» او گفت: «این بخش از سخنان من هیچ ارتباطی با این موضوع نداشت. در آن جلسه از شاکیان محترم پرونده آقای یاشار سلطانی خواستم «حالا که تقریبا فهمیدیم واقعیت ماجرای این پرونده از چه قرار است در این مسأله کوتاه بیایید.» پر واضح است بین عبارت «کوتاه بیایید» و «کوتاه بیاییم»، تفاوت معناداری وجود دارد. درخصوص عملکرد شهرداری گفته شد که این بحث کارشناسی است و نیازی به این همه هیجان در طرح مسائل وجود ندارد. بحث تعاونی‌ها هم که از ابتدا چندان مطرح نبود و درخصوص افراد هم آقای شهردار گفتند تاکنون تعدادی از احکام را بعد از اعلام نظر دادستانی لغو کردند که این خود موید تخلف و تخفیف‌های خارج از عرف بوده است.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نيز در جريان بررسی لایحه تفریغ بودجه‌ سال 93 از عدم‌تحقق 25درصد بودجه حمل‌ونقل در ‌سال 93 خبر داد: «در گزارش لایحه تفریغ بایستی میزان انحراف و دلایل انحراف در هر ردیف و مأموریت ابراز شود که در لایحه ارسالی توسط شهرداری این دلایل مشاهده نشد و اگر انحرافی مشاهده نمی‌شود نیز بایستی ذکر شود که انحرافی وجود نداشته است.» رحمت‌الله حافظی با بیان این‌که حسابرس اشاره کرده که الزامات بودجه‌ریزی عملیاتی رعایت نشده است، یعنی از قیمت تمام‌شده بایستی به سرجمع رسید در حالی‌که در شهرداری از سرجمع به قیمت تمام شده می‌رسند، تأکید کرد: «حسابرس اعلام کرده است تفریغ بودجه ‌سال 93 در حالی بررسی شده که گزارش صورت‌های مالی تلفیقی ‌سال 93 را در اختیار نداریم.
آخرین گزارش تلفیق رسیدگی شده مربوط به ‌سال 90 بوده است از این رو حسابرس نمی‌تواند با صورت‌های مالی تلفیقی رسیدگی شده‌ سال 93، تطبیق دهد. این موضوع نیز جای خطا را باقی می‌گذارد؛ زیرا صورت‌های مالی حسابرسی‌شده را در اختیار نداریم. شهرداری و شورا رویه غلطی پیش گرفته‌اند که کل تفریغ را زیر سوال می‌برد، در اسفندماه هر سال، کل انحرافات را در قالب اصلاحیه رفع و رجوع كرده و همه انحرافات را پوشش می‌دهند، با این حساب از تفریغ بودجه چه انتظاری می‌توان داشت؟ بودجه حمل و نقل ‌سال 93، مبلغ 6هزار و 100‌میلیارد تومان مصوب شده بود، در انتهای سال، عملکرد 4‌هزار و 800‌میلیارد تومان گزارش شد یعنی 25‌درصد بودجه به مبلغ‌ هزار و 300‌میلیارد تومان محقق نشده است درحالی‌که در گزارش تفریغ 2.49‌درصد افزایش را نشان می‌دهد.» حافظی در موضوع کمک شهردار به اشخاص و موسسات خصوصی که بودجه مصوب 50‌میلیارد تومان دارد هم گفت: «این کمک به 63‌هزار و 400‌میلیارد تومان افزایش یافته در حقیقت انحراف 27‌درصدی از بودجه مصوب داشته و 13‌هزار و 400‌میلیارد تومان کمک مازاد صورت گرفته است.»

سیف‌الدین نجم‌آبادی ایران‌شناس برجسته درگذشت
ایسنا|  پروفسور «سیف‌الدین نجم‌آبادی»، استاد برجسته ایران‌شناسی دانشگاه «هایدلبرگ» آلمان در ۹۴ سالگی در سکوت خبری درگذشت.
«سیف‌الدین نجم‌آبادی» در هشتم فروردین ۱۳۰۱ شمسی در تهران متولد شد و در ‌سال ۱۳۲۰ دیپلم خود را از مدرسه آلمانی‌ها گرفت. او از سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۰ تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه تهران در رشته اسلام‌شناسی و ادبیات گذراند.
نجم‌آبادی در ادامه با گرفتن بورسیه از سازمان تبادلات آکادمیک «آلمان دآآد» راهی آلمان شد و تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را آغاز کرد. پس از تحقیق و پژوهش در زمینه‌های اسلام‌شناسی، ایران‌شناسی و هندشناسی در ‌سال ۱۳۳۵، پایان‌نامه دکترای خود را با موضوع «زرتشت» آغاز کرد. او پس از گرفتن مدرک دکترا حدود هشت‌سال در دانشگاه تهران تا ‌سال ۱۳۴۶ به‌عنوان استاد در رشته زبان‌شناسی مشغول به تدریس بود و پس از آن بار دیگر راهی آلمان شد و در دانشگاه فرایبورگ و ‌هامبورگ به‌عنوان استاد میهمان در شاخه‌های شرق‌شناسی و اسلام‌شناسی به تدریس پرداخت. پروفسور نجم‌آبادی چند سالی نیز در دانشگاه وین تدریس کرد و سپس در تهران ریاست موسسه ایران‌شناسی را برعهده گرفت و درنهایت شهر و دانشگاه ‌هایدلبرگ را برای ادامه مسیر تدریس، تحقیق و پژوهش خود انتخاب کرد.


تعداد بازدید :  99