شماره ۹۸۷ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

افزایش 45‌درصدی وام بانکی به اقتصادی‌ها
ایرنا| بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها درنیمه نخست امسال 2‌هزارو328‌میلیارد و800‌میلیون ریال به بخش‌های اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده‌اند که درمقایسه با دوره مشابه پارسال معادل 45.4‌درصد (727‌میلیارد و300‌میلیون ریال) افزایش داشته است. بررسی سهم هریک از بخش‌های اقتصادی از تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری نیز نشان می‌دهد بخش خدمات با دریافت 960‌میلیارد و686‌میلیون ریال، پیشتاز دریافت این تسهیلات است و بخش صنعت و معدن در رده دوم قرار دارد. بخش بازرگانی و بخش مسکن و ساختمان و کشاورزی در رتبه‌های سوم و چهارم و پنجم این رده‌بندی قرار دارند.

شناسایی 3‌هزار و 392 نقطه پرخطر در جاده‌های کشور
تسنیم | داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از شناسایی ۳۳۹۲ نقطه پُرخطر جاد‌ه‌های کشور خبر داد و گفت: براساس تعداد تصادفات فوتی، جرحی و سایر پارامترهای مؤثر، 15‌میلیون و851‌هزارو585 نقطه به‌عنوان نقطه پرتصادف تعیین و برای رفع در اولویت قرار گرفته‌ است. او با بیان این‌که 1585 نقطه پرتصادف در اولویت پروژه‌های موسوم به رفع نقاط پرحادثه قرار دارند، اظهار کرد: توزیع این نقاط براساس شاخص تصادفات بوده است و اطلاعات درج‌شده در شناسنامه این 3392 نقطه شامل 5430 تصادف فوتی، 23419 تصادف جرحی و 13121 تصادف خسارتی بوده است.

ایرانی‌ها سالانه غذای ۲۵‌میلیون نفر را دور می‌ریزند
تسنیم| علیرضا بزرگی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی با بیان این‌که سالانه ۳۰‌درصد محصولات کشاورزی ایران تبدیل به ضایعات می‌شود، گفت: با جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی می‌توانیم غذای ۲۵‌میلیون نفر را درکشور تأمین کنیم. به باور او، ایران می‌تواند میانگین تولید خود را افزایش و از میزان ضایعات بخش کشاورزی بکاهد.

دزدان دریایی تخفیف دادند
خبر آنلاین | پویش مردمی برای نجات ۸ صیاد و ملوان لنج صیادی درحالی جریان گرفته است که یک گروه از دزدان دریایی در آخرین تماس خود با خانواده گروگان‌ها رقم مورد مطالبه را به ۵هزار دلار کاهش داده است. رئیسی یکی از اعضای خانواده‌ صیاد بلوچی دراین‌باره گفت: «تا پیش از کشته شدن 4 نفر از صیادان آنها از ما 30‌هزار دلار درخواست کرده‌بودند اما در تماسی که روز جمعه با اعضای خانواده داشته‌اند از این رقم 15‌هزار دلار کم کردند.» او ادامه داد: صیادان ربوده شده در آخرین تماسشان گفته‌اند بعد از فوت چند نفر تنها کمی بیسکوییت و چایی به آنها داده‌اند اما هنوز غل و زنجیر هستند و حتی برای استفاده از دستشویی هم قفل آنها را باز نمی‌کنند.» او اعتقاد دارد که واریزی پول کمکی به آزادی صیادان بلوچی نمی‌کند. «دو ماه پیش فقط خودمان 80‌میلیون تومان به حساب سومالی‌‍‌ها واریز کردیم ولی آنها صیادان ما را آزادشان نکردند.» او ادامه داد: این گروه دایما با خانواده اسرا تماس می‌گیرند و برای عذاب خانواده اسرا هنگام برقراری تماس، به صیادان ایرانی شلاق می‌زنند.


تعداد بازدید :  122