شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
آمار سازمان ملل از جنایات اسراییل در غزه:
شهادت یک کودک در هر ساعت در 2 روز گذشته

حملات نظامیان صهیونیستی به باریکه غزه بدون توجه به همه اعتراضات جهانی همچنان ادامه دارد. سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که طی 2 روز در هر ساعت یک کودک در غزه به شهادت رسیده است. براساس گزارش سازمان ملل، تا روز گذشته 599 نفر کشته شده‌اند که از این میان 443 نفر غیرنظامی بودند. از این 443 نفر 147 کودک و 74 نفر نیز زن بودند. آمار رسمی سازمان ملل همچنین می‌گوید که 28 اسراییلی ازجمله 26 سرباز ارتش رژیم صهیونیستی توسط موشک‌های حماس کشته شده‌اند. این درحالی است که آمارهای غیررسمی رقم بیشتری را نشان می‌دهد.  در نواز غزه همچنین 3504 نفر مجروح شده که از این تعداد 1100 نفر کودک و 1153 نفر زن هستند. سازمان ملل همچنین گزارش داده است که تاکنون 117‌هزار نفر آواره و بي‌خانمان شدند که در 80 مدرسه تحت نظارت سازمان ملل اسکان داده شده‌اند. البته این آمار سازمان ملل متحد تا پایان روز سه‌شنبه را پوشش داده است. این درحالی است که روز گذشته نیز به تعداد شهدای فلسطینی‌ها افزوده شده است. وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدا به ۶۴۱ نفر و افزایش شمار مجروحان به ۴۰۶۰ نفر خبر داد. «اشرف قدره» سخنگوی وزارت بهداشت گفت که حمله‌های هوایی، دریایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی باعث افزایش شهدا به ۶۴۱ نفر شده است و در این بین ۱۶۲ نفر کودک و ۷۸ زن دیده می‌شوند. ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود، شهر «خزاعه» واقع در خان‌یونس را هدف قرار داد و باعث شهادت بیش از 12 تن و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد. از ساعات اولیه بامداد روز گذشته منطقه خزاعه از زمین، هوا و دریا بمباران شد و وضع به قدری وخیم است که خودروهای اورژانس و تیم‌های امداد نمی‌توانند خود را به محل برسانند.
لغو پروازها به تل‌آویو
آژانس امنیت پرواز اروپا (EASA) با صدور بخشنامه‌ای ضمن هشدار جدی درخصوص عواقب ورود هواپیماها به منطقه هوایی تل‌آویو، همه پروازها به مقصد این شهر را تا اطلاع ثانوی لغو کرد. پیش از صدور این بخشنامه کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان، هلند، اتریش و سوییس همه پروازهای خود را به سمت تل‌آویو لغو کرده بودند. کانادا و آمریکا هم تمامی پروازها به سمت فرودگاه بن‌گوریون بزرگترین فرودگاه پایتخت صهیونیست‌ها را لغو کرده‌اند.
نخست‌وزیر رژیم ‌صهیونیستی در واکنش به این اقدام در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا، از وی خواست برای تجدیدنظر خطوط هواپیمایی در تصمیم لغو پروازها به فلسطین اشغالی، تلاش کند. تقریبا تمامی خطوط هوایی آمریکا و اروپا روز سه‌شنبه در پی پاسخ راکتی نیروهای مقاومت و افزایش ریسک پرواز در آسمان تل‌آویو، پروازهای خود به سمت این منطقه را لغو کردند. در پی اتخاذ این تصمیم، که بار مالی و البته روانی سنگینی برای رژیم ‌صهیونیستی دارد،‌ وزارت حمل‌ونقل اسراییل با صدور بیانیه‌ای لغو پروازها را «بی‌مورد» خوانده و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده بود.
پس از آن‌که تقریبا تمامی خطوط هوایی غربی پروازهای خود به سمت تل‌آویو را لغو کردند، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی این اقدام کشورهای خارجی را مسبب آثار منفی گسترده روانی و اقتصادی برای رژیم صهیونیستی دانست. تصمیم خطوط هوایی کشورهای غربی برای لغو موقت پروازها به سمت تل‌آویو، پس از آن اتخاذ شد که یک راکت نیروهای مقاومت فلسطینی پس از ناکام گذاشتن سامانه «گنبد آهنین»،‌ در شهر «یهود» در حومه تل‌آویو فرود آمد.
هرچند وزارت حمل‌ونقل رژیم ‌صهیونیستی از تصمیم کشورهای غربی انتقاد کرد و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی نیز در تماس تلفنی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شد، اما خطوط هوایی خارجی با بیان این‌که آسمان تل‌آویو ناامن شده، بر تصمیم خود پافشاری کرده‌اند. «آنشل ففر» خبرنگار «هاآرتص» که این تصمیم را متأثر از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در مرز اوکراین و روسیه می‌داند، نوشته است: «آثار روانی (لغو پروازها) روی اسراییلی‌ها قابل ‌ملاحظه بوده و این می‌تواند اثرات بلندمدت‌تری برای اقتصاد اسراییل داشته باشد».
تلاش‌های جان کری برای آتش‌بس
وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به منطقه خاورمیانه به منظور تلاش‌ برای برقراری آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان، دیروز وارد تل‌آویو شد. به گزارش  فارس به نقل از شبکه «سی‌ان‌ان»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش وارد تل‌آویو شد. هواپیمای کری در فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» درست یک روز بعد از آن فرود آمد که سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا پروازهای غیرنظامی آمریکا به سرزمین اشغالی را به حالت تعلیق درآورد. کری قرار است به بیت‌المقدس و کرانه باختری سفر کند و با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو می‌کند. کری روز گذشته به مصر سفر کرده بود تا با مقامات مصری درباره طرح قاهره برای برقراری آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان گفت‌وگو کند.
درخواست ایران از شورای امنیت برای توقف حملات به غزه
از سوی دیگر سرپرست نمایندگی دایم ایران در نیویورک خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای متوقف کردن تهاجم صهیونیست‌ها به غزه شد و سرپیچی اسراییل از اجرای آتش‌بس مورد درخواست این شورا را ادامه رفتار گستاخانه این رژیم در نادیده گرفتن درخواست‌های جامعه بین‌المللی خواند. حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع تحولات فلسطین اشغالی برگزار شد، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد، مراتب همدردی و تأثر اعضای این جنبش از جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از فلسطینیان و تخریب وسیع صورت‌گرفته در نتیجه حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی را به مردم فلسطین ابلاغ کرد و این حملات را مصداق بارز تنبیه دسته‌جمعی شهروندان غیرنظامی و نقض فاحش حقوق بین‌الملل دانست.


تعداد بازدید :  99