شماره ۹۸۷ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
هشدار وزارت بهداشت درباره سلامت آب‌‌معدنی‌های لوکس
آب معدنی‌های 60‌ هزار تومانی تقلبی است

ایسنا| هر چند هنوز هم آب‌های بسته‌بندی لوکس با قیمت‌های ۶۰‌ هزار تومانی در سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های شمال شهر تهران عرضه می‌شوند، اما رئیس سازمان غذا و دارو به‌ طور صریح نسبت به تقلبی بودن این محصول هشدار داد.
چندی است که اخباری در زمینه عرضه آب‌معدنی‌های وارداتی لوکس و گرانقیمت در برخی رستوران‌ها و سوپر مارکت‌های شمال شهر تهران منتشر می‌شود، آب‌های بسته‌بندی که بعضا بین ۱۸ تا ۶۰‌ هزار تومان به مردم فروخته می‌شوند و این در حالی است که نمی‌توان درباره سلامت این آب‌های بسته‌بندی مطمئن بود.
البته در این میان دستگاه‌های متولی امر نظارت بر بازار و واردات، اظهارات ضد و نقیضی درباره ورود آب بسته‌بندی به بازار کشور دارند؛ به‌ طوری که چندی پیش نیره پیروز‌بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد گفته بود: «اگر آب‌ها از مبادی گمرکی و مرزهای رسمی وارد کشور شوند، مورد بازرسی و بررسی قرار می‌گیرند و اجازه ورود به بازار را پیدا می‌کنند. بر این اساس مواردی بوده که مجوز برای واردات آب‌های معدنی و آشامیدنی صادر شده است و ما هم بر مبنای استانداردهای آب‌معدنی و آب آشامیدنی آنها را کنترل کردیم.» این اظهارات در حالی است که مسئولان سازمان غذا و دارو و گمرک اعلام می‌کنند که این آب‌های گرانقیمت خارجی مجوز ندارند و به نوعی قاچاق هستند و به گفته پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی، گمرک و سازمان غذا و دارو دو نهاد مرتبط با این موضوع هستند که هر دو ارایه هر گونه مجوز برای واردات این آب‌ها را به‌شدت تکذیب می‌کنند.
حالا رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که این آب‌های معدنی گرانقیمت و وارداتی بیشتر در برخی از سوپرمارکت‌های شمال شهر تهران دیده می‌شوند، گفت: «این هم مانند سایر کالاهای قاچاقی است که وجود دارد. البته باید توجه کرد که سهم قاچاق آنها به‌ویژه در زمینه آب‌های بسته‌بندی و وارداتی آنقدرها زیاد نیست.» او با تأکید بر این‌که در عین حال این آب‌ها مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیستند، گفت: «بنابراین این آب‌ها جزو کالاهای قاچاق به شمار می‌روند و باید توجه کرد که احتمال تقلب در کالاهای قاچاق بسیار زیاد است.»


تعداد بازدید :  140