شماره ۹۸۷ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
ذره‌بين

چوبه اعدام در انتظار عاملان شهادت مأمور پليس
شهروند| حکم عاملان پرونده سرقت مسلحانه از طلافروشي و شهادت يک مأمور انتظامي در سرپل ذهاب صادر شد. براساس اين حکم، دونفر به اعدام و يک نفر به حبس طولاني‌مدت محکوم شده‌اند. اين پرونده در کمتر از سه‌ماه به صورت خارج از نوبت و فوق‌العاده مورد رسيدگي دستگاه قضائي قرار گرفت و احکام سه عامل اصلي اين پرونده صادر شد. مردان مسلح نقابدار 21 مردادماه ‌سال‌جاري با سرقت از يک طلافروشي در شهرستان سرپل ذهاب، مأمور وظيفه‌شناس نيروي انتظامي را به شهادت رساندند و باعث مجروحيت صاحب طلافروشي به ضرب گلوله شدند.
سارقان مسلح پس از ايجاد رعب و وحشت و ربودن مقاديري طلاجات، بدون اينکه کوچکترين سرنخي از آنان در دست باشد، از محل جرم متواري شدند تا اينکه با تلاش شبانه‌روزي نيروي انتظامي، دستگاه قضائي و سربازان گمنام حضرت وليعصر (عج) در يک عمليات پيچيده عوامل اصلي در تاريخ 24 مردادماه و در کمتر از سه روز از وقوع جرم شناسايي و دستگير شدند.

شلیک هوایی برای دستگیری سارق میدان انقلاب
سارقی که درمحدوده میدان انقلاب قصد سرقت یک خودرو را داشت، پس از شلیک تیر هوایی پلیس زمینگیر شد. چند شب پیش یکی از گشت‌های کلانتری 148 درحال گشتزنی درحوزه استحفاظی خود بود که مشاهده کردند فردی درحال بازکردن در یک خودروی سواری است و سعی دارد این کار را درنهایت سکوت و مخفیانه انجام دهد. مأموران گشت کلانتری برای بررسی موضوع به سمت این فرد رفته اما زمانی که این فرد خودروی پلیس را دید، با پای پیاده از محل فرار کرد و به همین دلیل تعقیب و گریز میان این فرد و مأموران آغاز شد.
این سارق به فرمان ایست مأموران توجهی نداشت و سعی داشت در تاریکی شب از محل فرار کند که مأموران با شلیک تیر هوایی وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. مالک خودرویی که متهم سعی داشت در آن را باز کند، توسط مأموران شناسایی شد و این فرد به آنان گفت که چند شب پیش نیز یکی دیگر از خودروهای این محدوده به سرقت رفته است که در ادامه شاکی نیز به کلانتری دعوت و شکایتش ثبت شد.
متهم دستگیرشده گرچه سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند، اما سرانجام به جرم  خود اقرار کرد و ادعا داشت که از طریق «قرکردن» در سمت راننده قصد داشته اقدام به سرقت این خودرو کند. این فرد برای تحقیقات پیرامون سرقت‌های احتمالی دیگر به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

دانش‌آموز اراکی بعد از 8 ماه از کما خارج شد
دانش‌آموز 14ساله اراکی پس از گذشت چند ماه از کما خارج شد. پسر کوچک اراکی 14 فروردین امسال با سقوط از راه‌پله‌های طبقه سوم مدرسه به کما رفته بود که پس از گذشت چندماه و ماندن درحالت کما و بعد از انتقال به منزل به زندگی بازگشت.

نجات جان 5 نفر از میان شعله‌های آتش
5 شهروند قمی که درمیان شعله‌های آتش آشپزخانه موکب حضرت معصومه(س)گرفتار شده بودند، توسط مأموران آتش‌نشانی از مرگ نجات یافتند.  
با اعلام آتش‌سوزی در آشپزخانه موکب حضرت معصومه(س) در کوی 39 خیابان امامزاده ابراهیم(ع) به مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری درحدود ساعت دو بامداد بلافاصله سه خودروی عملیاتی به محل اعزام شدند و 5 شهروند قمی محبوس‌شده میان آتش با حضور به‌موقع نیروهای آتش‌نشانی نجات پیدا کردند.
با حضور به‌موقع نیروهای آتش‌نشانی درمحل حادثه و مشاهده و بررسی جزییات ساختمان و با توجه به مسکونی‌بودن آن، مشخص شد که 5نفر از شهروندان در داخل طبقات فوقانی محبوس شده‌اند.
همزمان با عملیات اطفای حریق با استفاده از نردبان بلند نجات، افراد محبوس‌شده درطبقات فوقانی از داخل ساختمان خارج شدند.
دراین حادثه ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی و روغن نباتی انبارشده در آشپزخانه طعمه حریق‌ شده و موجب ایجاد دود و شعله بسیار سنگین در محل حادثه شده بود.


تعداد بازدید :  180