شماره ۹۸۷ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
آژير

در یزد رخ داد
مرگ 2 کارگر در دیگ روغن سوخته
افتادن چهار کارگر در دیگ روغن سوخته باعث مرگ دونفر و زخمی‌شدن دونفر دیگر شد. ظهر روز شنبه پانزدهم آبان در یزد، افتادن چهار کارگر در دیگ روغن سوخته باعث مرگ دونفر و زخمی‌شدن دونفر دیگر شد. این حادثه در کارگاه تصفیه روغن صنعتی در گاریزات از توابع بخش نیر تفت در استان یزد رخ داده است. از قرار معلوم، زمانی که چهار کارگر مشغول کار درکنار دیگ بزرگ روغن سوخته و انتقال آن برای تصفیه بودند، به داخل آن سقوط کرده‌اند. هرچهار کارگر دقایقی بعد از درون دیگ روغن خارج شده اما مشخص شد دو کارگر جوان به علت شدت جراحات و سوختن داخل روغن جان خود را از دست داده‌اند. همچنین دو کارگر دیگر که وضع مناسبی داشتند، برای ادامه درمان به مراکزدرمانی منتقل شدند.

هلاکت 4 سوداگرمرگ در نقطه صفر مرزی
4 قاچاقچی موادمخدر در نقطه صفر مرزی با شلیک‌های پلیس از پای درآمدندو 80کیلوگرم هرویین فشرده و پودری کشف و ضبط شد. با هدف برخورد قاطع با قاچاقچیان موادمخدر هلاکت 4 قاچاقچی مسلح درمرز تایباد و کشف 80کیلوگرم هروئیین و انسداد مرز، مرزداران این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و نیز رصد شبانه‌روزی مرزهای استان درعملیاتی با سوداگران مرگ درگیر شدند. در این درگیری مرزداران با تسلط و هوشیاری کامل، موفق شدند چهار قاچاقچی مسلح را به هلاکت برسانند. در پاکسازی محل درگیری 80کیلوگرم موادمخدر از نوع هرویین فشرده و پودری، تریاک و شیشه به همراه دو عدد نارنجک دستی و یک قبضه کلت به همراه مهمات مربوطه و تجهیزات فنی آنها کشف شد.

ستایش از بیمارستان مرخص و تحویل بهزیستی شد
ستایش دختر 3ساله‌ای که دوهفته پیش درپی آزار و اذیت والدین معتادش دربیمارستان رفسنجان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، از بیمارستان مرخص و به بهزیستی تحویل شد.
ستایش پس از دریافت مراقبت‌های لازم درمانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) و کسب بهبودی نسبی به لحاظ جسمی و روحی دیروز از بیمارستان مرخص شد.
از آن‌جا که والدین این کودک صلاحیت نگهداری این کودک را ندارند، ستایش به بهزیستی کرمان تحویل داده شد. دوهفته قبل درپی تماس همسایگان با اورژانس اجتماعی بهزیستی، این کودک زجر کشیده که در بدن آثار متعدد سوختگی و شکستگی دست و پا داشت، به بیمارستان اعزام شد و از جهنم دعواهای ناپدری با مادرش و اذیت و آزاری مکرر نجات یافت.
رئیس بهزیستی رفسنجان عمده عوامل بروز اینگونه ناهنجاری‌های اجتماعی را در قالب کودک‌آزاری ناشی از فقر اقتصادی و مصرف موادمخدر به‌ویژه نوع صنعتی عنوان کرد و گفت: اورژانس اجتماعی در رفسنجان از 2‌سال قبل راه‌اندازی شده است و موارد کودک‌آزاری، سالمندآزاری و همسرآزاری را شناسایی و به بهزیستی یا بیمارستان اعزام می‌کند. به گفته حیدری، در 6ماه نخست امسال 21 مورد کودک‌آزاری در رفسنجان مورد رسیدگی قرار گرفته است که این موارد برخی به کرمان اعزام و برخی نیز ساماندهی شدند.
پیش از این جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در هفتم آبان‌ماه جاری به خبرنگار ایرنا گفته بود که ناپدری ستایش به‌عنوان متهم اصلی این پرونده با دستور قضائی دستگیر شده است.
سرهنگ رضا خلیلی‌نژاد پرونده ستایش سه‌ساله را ازجمله پرونده‌هایی برشمرده است که ارسال گزارش آن از طریق اورژانس اجتماعی باعث تأثر و ناراحتی هر شنونده‌ای می‌شود.  به گفته وی، مادر و ناپدری ستایش که گرفتار در دام اعتیاد شیشه هستند، این کودک معصوم را مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می‌دادند تا از فریادش لذت ببرند.


تعداد بازدید :  184