شماره ۹۸۷ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
حکم عاملان جنایت پارک چیتگر صبح دیروز در دادگاه جنایی صادر شد
قصاص و کار در خانه سالمندان، مجازات زوج جنایتکار

شهروند| مرد جوانی بعد از تعقیب همسرش و مرد همراه او مرتکب جنایت شد. به دنبال این جنایت، عامل قتل با حکم قضات به قصاص محکوم شد. همسر وی نیز به شلاق و 120 ساعت کار اجباری در خانه سالمندان و استحمام آنها محکوم شده است.
ماجرا به عصر روز شنبه، ٢٤ مردادماه ‌سال گذشته برمی‌گردد. آن روز قتل مرد جواني در پارك چيتگر به بازپرس ويژه قتل پايتخت گزارش شد. چند دقیقه بعد تیمی از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي به همراه تیم تشخیص هویت به محل حادثه اعزام شدند.  تيم جنايي با جسد مرد جواني که با ضربه چاقو به گردنش به قتل رسیده بود، روبه‌رو شدند.
 بررسي‌هاي اوليه ماموران نشان می‌داد عامل جنایت بعد از قتل مرد جوان متواری شده است، اما زن جواني كه دست‌هایش خون‌آلود بود و  در محل قتل حضور داشت، بازداشت شد. این زن به بازپرس ویژه قتل گفت: «١٦ ساله بودم كه ازدواج كردم. وقتی من و همسرم «سعید» با هم ازدواج کردیم، یکی از همکلاسی‌های دوران دبستان شوهرم با ما رفت‌‌وآمد داشت تا این‌که متوجه علاقه‌اش نسبت به خودم شدم. از یک ماه قبل حمید شروع به فرستادن پیامک‌های عاشقانه به من کرد و مدام اصرار می‌کرد که از همسرم طلاق بگیرم و با او ازدواج کنم. به همین خاطر موضوع را با شوهرم در میان گذاشتم و او پيشنهاد داد ارتباط تلفني و پيامكي ما ادامه داشته باشد تا به اندازه كافي مدرك جرم داشته باشيم. عصر روز شنبه وقتی از خانه‌مان خارج شدم، حمید راهم را بست و به من پیشنهاد داد تا با یکدیگر به پارک چيتگر برویم. وقتي به پارك رسيديم، متوجه شدم كه شوهرم در تعقیب ما بوده است. چند دقیقه بعد سعید با موتورش از راه رسيد. آنها ابتدا با هم درگیری لفظی و مشاجره کردند، اما وقتی حمید به داخل خودرو پرايدش رفت، حادثه هولناکی رخ داد. شوهرم كنار پرايد رفت و ناگهان چاقويي از پيراهنش بيرون آورد و به گردن او ضربه زد و با موتور متواری شد.»
با توجه به شناسایی محل سکونت عامل جنایت در محدوده میدان فلاح، کارآگاهان به این محل مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که سعید از محل سکونت خود متواری شده است. همزمان با آغاز اقدامات پلیسی، کارآگاهان از خانواده سعید درخواست کردند تا نسبت به معرفی پسرشان به اداره دهم پلیس آگاهی همکاری کنند. ٩ شهریورماه سعید با پای خودش به اداره پلیس رفت و به قتل مرد جوان اقرار کرد. با اعترافات این مرد، پرونده وی برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری فرستاده شد و این مرد به همراه همسرش هفته گذشته در مقابل هیأت قضائی ایستاد. در این جلسه که به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد، مادر قربانی گفت: «من اصلا از رابطه پنهانی پسرم با همسر متهم اطلاع نداشتم. الان هم در صورتی متهم را می‌بخشم که بعد از آزادی از زندان همسرش را بکشد، چون این زن عامل اصلی قتل پسرم بوده است.»
پس از آن متهم نیز به قضات گفت: «روز حادثه همسرم را سوار پراید مقتول که هم‌محله‌ای‌مان بود، دیدم. من سوار موتور شدم و آنها را تعقیب کردم تا این‌که به پارک چیتگر رسیدند. در آن لحظه به سراغ آنها رفتم اما مقتول به رویم چاقو کشید. با هم درگیر شدیم که ناگهان چاقو به گردنش خورد.»
در ادامه همسر این مرد با تغییر اظهاراتش تحت بازجویی‌های مکرر روایت جدیدی را به  قضات گفت: «بعد از مرگ پسرم هر هفته به بهشت زهرا می‌رفتم که آن‌جا با مقتول آشنا شدم. چون رابطه خوبی با همسرم نداشتم به او علاقه‌مند شدم. روز حادثه با هم به پارک چیتگر رفتیم و من به او گفتم ازدواج ما ممکن نیست. در این لحظه شوهرم آمد و با هم درگیر شدند که این اتفاق افتاد.»
در پایان پس از صحبت‌های متهمان، هیأت قضائی نیز وارد شور شدند و صبح دیروز رأی این پرونده را صادر کردند. آنها سعید را به قصاص و همسرش را نیز به شلاق و 120 ساعت کار اجباری در خانه سالمندان و استحمام آنها محکوم کردند.


تعداد بازدید :  200