شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
ورزشکاران ایرانی 3 طلا، 3 نقره و 2 برنز دیگر به دست آوردند
روز طلایی کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی
کاروان کشورمان در پایان روز دهم المپیک آسیایی به جایگاه پنجم و یک‌قدمی قزاقستان رسید

گروه ورزش| روز دهم بازی‌های آسیایی اینچئون بهترین روز کاروان ایران را تا به این‌جای مسابقات رقم زد. روزی که 3 طلا، 3 نقره و 2 برنز در آن به دست آمد که کشتی آزاد نقش پررنگی در این موفقیت و رسیدن ایران به رده پنجم جدول مدال‌ها داشت. 
شاهکار آزادکاران
تیم‌ملی کشتی آزاد ایران که در 4 وزن نخست بازی‌های آسیایی که البته در 3 وزن آن نماینده داشت، فقط یک طلا کسب کرده بود تا مسئولان و مردم بابت این رشته پرمدال نگران باشند اما عملکرد شاگردان خادم در روز پایانی مسابقات کشتی آزاد جای هیچ حرفی را باقی نگذاشت. جایی که آزادکاران ایران از 16 باری که روی تشک رفتند، فقط یک شکست داشتند و در 4 وزن 4 مدال خوش‌رنگ به دست آوردند. مسعود اسماعیل‌پور در 61 کیلوگرم، میثم مصطفی‌جوکار در 74 کیلوگرم و پرویز ‌هادی در 125 کیلوگرم با شکست تمام حریفان به مدال خوش‌رنگ طلا رسیدند و عزت‌الله اکبری با شکست مقابل رقیب ازبکستانی در فینال به مدال نقره رسید، اگرچه اشتباهات داوری نیز در این شکست تأثیرگذار بود. 
طلایی‌ها چه گفتند؟
با این‌که ناداوری به شدت کشتی ایران را در این مسابقات اذیت می‌کرد و خادم را به شدت ناراحت کرده بود اما آزادکاران چنان با اقتدار کار کردند که داور را هم شکست دادند. همچنین در حضور داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در سالن کشتی برای حمایت از کشتی‌گیران از نکات جالب بود. علیرضا دبیر و کیومرث ‌هاشمی مدال‌های کشتی‌گیران ایران را اهدا کردند. میثم مصطفی‌جوکار پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی عنوان می‌کند: «خوشحالم که توانستم برای کشورم طلا بگیرم. من تلاش زیادی کردم. شاید مقداری برای کسب این مدال دیر شده باشد اما از کادر فنی ممنونم که به من اعتماد کرد و اجازه داد در این مسابقات شرکت کنم.»
مسعود اسماعیل‌پور نیز پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی این‌طور احساسش را بیان می‌کند: «این مدال حاصل زحمات شبانه‌روزی رسول خادم، کادر فنی و تمام مربیانی بود که در یک‌سال گذشته برای من زحمت کشیده بودند. امیدوارم با این مدال طلا توانسته باشم شکست در فینال مسابقات جهانی را جبران کرده باشم.»
پرویز‌ هادی پس از کسب طلای سنگین‌وزن که با اقتدار به دست آمد، می‌گوید: «ماه‌ها به سختی تمرین کرده بودم و توانستم جواب زحمات خود را بگیریم. داوری‌ها افتضاح بود و همه علیه ما بودند. خادم این قضیه را به ما هشدار داده بود و باید كشتی‌گیر و داور را با هم شکست می‌دادیم.»
روز پرمدال قایقرانی
تیم‌های ملی قایقرانی ایران در مواد مختلف کایاک و کانو موفق به حضور در فینال مسابقات شده بودند، روز گذشته به کارشان با 2 مدال نقره و 2 برنز پایان دادند، درحالی رئیس فدراسیون قایقرانی انتظار داشت حداقل یک طلا به دست بیاید. احمدرضا طالبیان در کایاک‌ هزار متر و تیم دونفره کایاک با ترکیب سعید فضل اولی و علی آقامیرزایی به مدال نقره رسیدند. همچنین آرزو حکیمی کایاک 200 متر و عادل مجللی در 
کانوی تک‌نفره به برنز دست یافتند. سایر نمایندگان ایران نیز مقام‌های چهارم به بعد را در بخش‌های مختلف به
 دست آوردند. 
قدرت‌نمایی والیبال،   شکست هندبال
تیم‌ملی والیبال ایران که به‌عنوان شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی پای به اینچئون کره‌جنوبی گذاشته، روز گذشته در مرحله دوم این رقابت‌ها به مصاف میزبان رفت که به نظر کارشناسان شاید تنها تهدید برای قهرمانی ایران باشد. شاگردان کواچ بدون توجه به فشار هواداران کره‌ای 3 بر یک این تیم را شکست داد تا امروز استراحت کند و فردا برای رسیدن به نیمه‌نهایی رقابتی را داشته باشد. 
همچنین تیم‌ملی هندبال که خیلی میلیمتری توانسته بود به نیمه نهایی این بازی‌ها صعود کند، روز گذشته مقابل تیم چندملیتی قطر که چند ماه قبل قهرمان جام ملت‌های آسیا شده بود، قرار گرفت. شاگردان ماچک درنهایت با نتیجه 28 بر 21 این دیدار را واگذار کردند تا تنها شانسشان برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی باشد، درحالی‌که در دوره قبلی نایب قهرمان شده بود. 
سایر نتایج
 سپیده توکلی، در ماده هفت‌گانه دوومیدانی بانوان به مقام ششم رسید.  /  سجاد محرابی، نماینده وزن 75کیلوگرم با شکست حریف فلسطینی به یک‌چهارم نهایی مسابقات بوکس رسید. همچنین امین قاسمی‌پور در وزن 69کیلو مقابل نماینده ترکمنستان شکست خورد و حذف شد.  /  احسان روزبهانی در وزن 81کیلوگرم بوکس مقابل حریف هندی به برتری دست یافت و با صعود به نیمه‌نهایی مدال برنزش قطعی شد.  /  کیوان قنبرزاده و محمدرضا وظیفه‌دوست، نمایندگان ایران در پرش ارتفاع از مسابقات حذف شدند.  / تیم دوی 4 در 400 متر کشورمان نیز که شانس زیادی برای طلا داشت، به دلیل خطا در تعویض چوب حذف شد. 
برنامه رقابت  امروز ایرانی‌ها
کشتی فرنگی: 71، 80 و 98 کیلوگرم (سعید عبدولی، حبیب‌الله اخلاقی و مهدی علیاری)/ تکواندو: مردان 74، 87- کیلوگرم مردان (مسعود حجی‌زواره و یوسف کرمی)، 53 کیلوگرم زنان (سوسن حاجی‌پور)/ دوومیدانی: فینال پرتاب دیسک مردان (احسان حدادی و محمد صمیمی)، فینال پرش طول (محمد ارزنده)، 200 متر مردان (تفتیان)/ بوکس: یک‌چهارم نهایی 75، 91 و 91+ کیلوگرم (جاسم دلاوری، سجاد محرابی و علی مظاهری)/ دوچرخه‌سواری کوهستان: فینال کراس کانتری (فراز شکری و پرویز مردانی)/ کبدی: زنان (ایران - چین تایپه)، مردان (ایران -
 کره جنوبی)/ تنیس روی میز: دوبل مردان/ قایقرانی: بادبانی (احمد محمدی) 

 


تعداد بازدید :  165