شماره ۹۸۷ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
حالا نوبت شماست

خانه امید سمر، هر روز پذیرای افرادی است که نیازهایشان آرزو و آرزوهایشان نیاز است. همیاری و کمک شما، هم دل آنان را شاد می‌کند و هم بذر امید را در دل‌شان می‌نشاند. فرزندان سمر که همان بیماران تحت پوشش موسسه سمر هستند، همگی بالای 14‌سال دارند، درست در بهار بلوغ و در آستانه جوانی و در شرایطی که سرشار از شور و امید برای آینده گام بر می‌دارند دچار این بیماری شده‌اند، بسیاری از آنان خودشان مادر یا پدر و سرپرست خانواده و ستون اصلی کانون یک خانواده را تشکیل می‌دهند که هر گونه خلل یا تزلزلی در آن می‌تواند به فروپاشی زندگی خانوادگی این عزیزان و ضایعات فردی و اجتماعی جبران‌ناپذیری ختم شود. پس شما با حمایت از این عزیزان نه‌تنها با خود آنها، بلکه با خانوادهایشان همراهی می‌کنید. 
از آن‌جا که عزیزان بیمار ما در سمر نیازهای متفاوت و متنوعی دارند می‌توانید فرد یا افراد مورد نظر خودتان را که از طریق زندگینامه کوتاهی از ایشان (با نام مستعار) به شما معرفی می‌شوند، تحت حمایت خود قرار دهید. می‌توانید خواهرخوانده یا برادرخوانده یکی از این عزیزان باشید یا حتی به‌عنوان فرزندخوانده یکی از آنان ایفای نقش کنید. ضمن این‌که اغلب فرزندان این عزیزان نیز خود نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارند. آنچه مهم است این‌که ما همگی احساس کنیم از یک خانواده‌ایم و باور داشته باشیم که حمایت‌هایمان، هرقدر هم کوچک باشد، اثرگذار است.
مهراندیش گرامی برای حمایت از این عزیزان می‌توانید فرم مشخصات موجود در پایگاه اطلاع‌رسانی سمر را تکمیل و کد حمایتی فرد مورد نظر را در قسمت مربوطه وارد کنید و میزان و نوع کمک مورد نظرتان را در قسمت توضیحات بنویسید.
نجات امیرحسین 15ساله (کد حمایتی16)
امیرحسین 15ساله از فرزندان تحت پوشش موسسه سمر است که به مدت 3‌سال مبتلا به سرطان خون شده است. امیرحسین بعد از گذراندن دوره شیمی‌درمانی و 10جلسه رادیوتراپی کاندیدای پیوند مغز استخوان است و بعد از گذشت زمانی طولانی و تلاش‌های فراوان در حال‌حاضر دهنده مغزاستخوان از آلمان حاضر به پیوند با امیرحسین شده، اما برای شروع پیوند باید مبلغ 6‌میلیون تومان ارز بپردازد و هزینه‌های بعدی نیز حدودا 15‌میلیون تومان می‌شود.
این درحالی است که پدر امیرحسین یک راننده است و ماهانه فقط 800‌هزار تومان درآمد دارد و با این درآمد ناچیز باید مخارج خانواده 7 نفره خود و امیرحسین بیمار را نیز بدهد. شایان ذکر است امیرحسین به علت حال نامساعد جسمی و روحی توان ادامه تحصیل ندارد و در صورت تأمین‌نشدن هزینه پیوند او که جمعا نزدیک به 21‌میلیون تومان می‌شود ممکن است از ادامه زندگی بازبماند.
حمایت از یک مادر فداکار (کد حمایتی 15)
یکی از فرزندان سمر (ه.ص) بانویی 44ساله و متاهل است که از دی‌ماه ‌سال پیش دچار سرطان سینه شده است. او اکنون دوره دوم شیمی‌درمانی خود را می‌گذراند و پس از آن باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. او که هفت‌سال پیش به دلیل اعتیاد شدید و بدرفتاری‌های همسرش از او جدا شده، در این مدت تنها تامین‌کننده هزینه‌های زندگی خود و دو فرزندش بوده است که متاسفانه با ابتلا به بیماری سرطان دیگر امکان کار و تأمین حداقل‌های زندگی را
هم ندارد.


تعداد بازدید :  67