شماره ۹۸۶ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان
صفحه را ببند
میز خبر

تکذیب دستگیری «باغبان جاسوس» در منزل علی‌اکبر صالحی
یک منبع آگاه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر بازداشت باغبان منزل رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: منزل دکتر صالحی باغ ندارد که باغبانی داشته باشد. این منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا درخصوص انتشار اخباری مبنی بر بازداشت یک جاسوس در منزل علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: منزل دکتر صالحی در وسط شهر قرار دارد و اصلا باغ ندارند که باغبانی وجود داشته باشد. به گفته وی، ایشان مستخدمی افغان داشتند که مرتکب دزدی شده و لذا به کارش خاتمه داده شده است. طی روزهای اخیر برخی رسانه‌ها از بازداشت یک جاسوس در منزل رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داده بودند. براساس این خبر، تبعه افغانستانی که در منزل صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی به شغل باغبانی مشغول بوده، اخیرا به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.
برخی کانال‌ها طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی نوشته بودند: «یک تبعه افغانستان که در منزل «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی به شغل باغبانی مشغول بوده، اخیرا به اتهام جاسوسی بازداشت شد، وی علاوه بر وظایف باغبانی، فعالیت سرایداری نیز انجام می‌داده تا بتواند اطلاعات دقیق‌تری به دست بیاورد».

سردار قاآنی: امسال، ‌سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه است
جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: جنگ درسوریه جنگی بسیار اساسی است و امسال، ‌سال تعیین سرنوشت سوریه است». سردار قاآنی در«همایش الگوهای فرماندهی و مدیریتی سردار شهید حسین همدانی» که در دانشگاه افسری امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: «البته ما مدعی نیستیم که آمریکا، تکفیری‌ها و جبهه النصره را درست کرده، اما آمریکا آنها را به جان منطقه خاورمیانه انداخته و فتنه جدیدی را شروع کرده است.» وی با تأکید بر این‌که «امسال، ‌سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه است»، گفت: این جنگ، جنگ بسیار اساسی است و انسان‌هایی بسیار مستحکم و محکمی را می‌خواهد که در صحنه نبرد حاضر باشند و همه حیثیت خود را بر سر این جنگ می‌گذارند؛ چراکه به حول و قوه الهی، امسال‌، سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه است. جانشین فرمانده سپاه قدس ادامه داد: البته این جنگ ادامه دارد و اینطور نیست که با حوادث سوریه و عراق به پایان برسد؛ چراکه این جنگ، جنگی براساس هویت و بود و نبود است و این جنگ ادامه پیدا خواهد کرد.

تابش: کسی جز روحانی تاکنون به‌عنوان گزینه اصلاح‌طلبان مطرح نشده است
فارس: عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون کسی به غیر از روحانی، به‌عنوان گزینه ما برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 مطرح نشده است. محمدرضا تابش نماینده مردم یزد و عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال 96 اظهار داشت: استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده، حفظ وحدت، رسیدن به اجماع حداکثری و فعالیت هم برای انتخابات شوراها (در اولویت) و هم ریاست‌جمهوری (درمرحله بعد) بوده که حایز اهمیت است. وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته‌هایی برای گزینه‌های جدید انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل شده یا این‌که شخص روحانی برای این انتخابات مطرح است یا خیر، افزود: خیر، ما هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم، فقط در رابطه با انتخابات شوراها درحال انجام کار شایسته تخصصی هستیم که شوراها بتوانند مطابق با وظایفی که دارند، از تخصص‌های مختلف، اقشار و اصناف مختلف به‌ویژه بانوان و جوانان استفاده کنند؛ استفاده از تخصص‌های گوناگون و کارآمدتر از گذشته، بیشتر وجهه همت ماست. عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درپاسخ به این سوال که آیا لیست نهایی اصلاح‌طلبان با عنوان «امید» خواهد بود، تصریح کرد: هنوز درمورد این موضوع بحثی نشده است. درمجموع درباره گزینه ریاست‌جمهوری و مصادیق آن تاکنون صحبت نشده و تاکنون کسی به غیر از روحانی به‌عنوان گزینه ما برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 مطرح نشده، حال اگر در آینده تصمیم دیگری اتخاذ شود، مشخص نیست.


تعداد بازدید :  251