شماره ۹۸۶ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان
صفحه را ببند
زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی شد
سومین زن کابینه

شهروند| زهرا احمدی‌پور، با حکم رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شد تا او چهارمین معاونی زنی باشد که در دولت یازدهم وارد هیأت دولت می‌شود و سومین معاون زنی که درحال حاضر فعالیتش را در دولت یازدهم شروع می‌کند.
در حال حاضر «شهیندخت مولاوردی» و «معصومه ابتکار» به عنوان معاونان رئیس جمهوری در هیئت دولت حضور دارند و قبل از این هم «الهام امین زاده»، به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهوری در کابینه یازدهم فعالیت می کرد. عصر دیروز اگرچه یک هفته پس از رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی حسن روحانی، برای وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش، خبر انتصاب معاون جدید به‌طور غیررسمی اعلام شد و حتی روابط‌عمومی سازمان میراث هم از آن مطمئن نبود اما سرانجام عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی، انتصابش را به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأیید کرد. به این ترتیب احمدی‌پور بعد از مسعود سلطانی‌فر، مدیریت این سازمان فرهنگی را عهده‌دار خواهد شد. زهرا احمدی‌پور با تأیید این انتصاب به «آنا» گفت: «درحال حاضر حکم به دست من نرسیده و مشغول شرکت درجلسات مختلفی با مدیران این سازمان و بررسی شرایط این سازمان هستم.» زهرا احمدی‌پور، دانش‌آموخته جغرافیای سیاسی در مقطع دکترا و جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در مقطع کارشناسی‌ارشد است و مدیرکلی دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در سال‌های 1376 تا 1382 و معاونت ورزش زنان سازمان تربیت‌بدنی در سال‌های 1382 تا 1384 را درکارنامه دارد. او همچنین تیرماه‌ سال گذشته به سمت مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور منصوب شده بود. احمدی‌پور در حالی به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شده است که
 کمپین #نه به کابینه مردانه اعتدال در دو هفته گذشته خواستار دادن سمت های مدیریتی به زنان شده بود. اگرچه در حد وزرا چنین خواسته ای محقق نشد، اما روحانی در ماه های پایانی دولت یازدهم،‌ یک زن دیگر را به کابینه خود افزود. از ابتدای دولت شهیندخت مولاوردی، معصومه ابتکار و الهام امین‌زاده معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، محیط زیست و حقوقی بودند.


تعداد بازدید :  315