شماره ۹۸۶ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

تنها خوش‌حساب‌ها عابر بانک می‌گیرند
فارس| بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری صدور کارت عابر بانک جدید را مشروط به نداشتن اقساط معوق بانکی اعلام کرده است. به تازگی بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری محدودیت جدیدی برای بدهکاران بانکی تعیین کرده است. به گفته یکی از کارمندان شعب بانک‌ها، فرد درصورتی می‌تواند کارت عابربانک جدید دریافت کند که بدهی یا تسهیلات سررسید گذشته یا اقساط معوق بانکی نداشته باشد. این محدودیت شامل افرادی که فقط یک قسط عقب‌افتاده داشته باشند، هم می‌شود.

تبصره‌های بودجه 96 به دولت ارسال شد
تسنیم| 20 تبصره مورد نیاز لایحه بودجه‌ سال 96 کل کشور، ازسوی سازمان برنامه و بودجه به هیأت دولت ارایه شد. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 آبان امسال تبصره‌های مورد نیاز لایحه بودجه‌ سال 96 را مشتمل بر 20 تبصره، به هیأت دولت ارایه کرد. تهیه و تدوین لوایح بودجه‌ سال 1396، در راستای تحقق سند چشم‌انداز 20ساله و سیاست‌های کلی نظام و همسو با سیاست‌ها و لایحه برنامه ششم توسعه و البته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است.

5 دانشگاه کشور اعتبارسنجی می‌شوند
شهروند| 5 دانشگاه کشور ‌سال آینده اعتبارسنجی می‌شوند. این خبری است که بهروز ریاحی مشاور ارشد وزیر صنعت، معدن و تجارت درحاشیه دومین روز برگزاری نمایشگاه مطبوعات به «شهروند» اعلام کرد. مشاور ارشد وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: شورایعالی انقلاب فرهنگی به ما مأموریت داد روی معیارها و شاخص‌ها کار کنیم و در‌ سال آینده تحصیلی، 5 دانشگاه را به‌عنوان پایلوت مطابق به مدل ارایه شده، ارزیابی کنیم. ما اکنون درحال بررسی این معیارها هستیم تا در‌ سال تحصیلی 97-96، 5 دانشگاه کشور شامل دو مرکز دانشگاهی دولتی، یک مرکز دانشگاهی پیام نور و دو مرکز دانشگاه آزاد را از منظر کیفیت آموزشی و مدارک دانشگاهی، به صورت پایلوت ارزیابی و اعتبارسنجی خواهیم کرد.

کمپینی برای آزادی صیادان ایرانی
اقتصادنیوز| فعالان اجتماعی پویشی راه انداخته‌اند تا از طریق آن راهی برای آزادی 13 صیاد ایرانی پیدا کنند که 575 روز است اسیر دزدان دریایی سومالی هستند.
تعداد صیادان ایرانی اسیر شده 21 تن بوده که ۸نفر از آنها در وضع نامناسب بهداشتی و خوراکی فوت کرده‌اند. ۴نفر از آنها به کمک دولت سومالی موفق به فرار شدند و یک نفر به تنهایی از دست دزدان دریایی گریخت و پس از چندین روز پیاده‌روی توسط دولت این کشور به ایران انتقال داده شد. دزدان دریایی ملوانان زنده مانده را به دو گروه تقسیم کرده‌اند و در ازای آزادی ۴نفر از گروگان‌ها- شامل ملوان و نزدیکان وی- از خانواده آنها درخواست ۱۵۰‌هزار دلار پول کرده‌اند و برای آزادی ۴نفر باقیمانده از یک گروه ۱۳نفره ۳۰‌هزار دلار طلب کرده‌اند. با گذشت 575روز از زمان اسارت این ملوانان و مرگ پی درپی آنها بر اثر گرسنگی و تشنگی ضمن تماس و پی‌جویی از خانواده این صیادان و ملوانان، فعالان اجتماعی برای پیگیری نجات آنها پویشی تحت عنوان «آزادی صیادان ایرانی» راه‌اندازی کرده‌اند.


تعداد بازدید :  235