شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
افخم:
افخم: هیچ تحریم جدیدی علیه ایران وضع نخواهد شد

سخنگوی وزارت امورخارجه از احتمال برگزاری نشست‌های کارشناسی پیش از دور بعدی مذاکرات در اوایل سپتامبر خبر داد و گفت: براساس توافق انجام شده تعلیق تحریم‌ها همچنان حفظ می‌شود و هیچ تحریم جدیدی علیه ایران وضع نخواهد شد.
مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تمدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 اظهار داشت:  تمدید مذاکرات هرگز به معنی شکست نیست و این دو با یکدیگر تفاوت دارند.  تمدید، نشانه‌ای از اراده سیاسی دوطرف برای ادامه مسیری است که از ژنو آغاز و در وین به سطح پیچیده‌تر و دشوارتری رسیده است. وی افزود:  از این رو شاهدیم که در برنامه اقدام مشترک نیز پیش‌بینی این‌که اگر زمان برای گفت‌وگوها کافی نبود، این توافق باز هم تمدید شود، در نظر گرفته شده است.
سخنگوی وزارت‌خارجه در پاسخ به سوالی درباره تغییر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و طرف مذاکره‌کننده ایرانی گفت:  این‌که خانم اشتون جای خود را به فرد دیگری بدهد، سازوکاری داخلی مربوط به گروه 1+5 و اتحادیه اروپاست اما تا آن‌جا که ما اطلاع داریم قرار است وی تا پایان مذاکرات مسئولیت خود را حفظ کند.
وی همچنین به توافق ایران و گروه 1+5 در دور آخر مذاکرات اشاره کرد و گفت:  در وین 6 توافق شد که کاهش تحریم‌ها ادامه داشته باشد و تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود.  سخنگوی وزارت امورخارجه درباره جزییات مذاکرات در وین و این‌که آیا این امکان وجود دارد که در مذاکرات ایران از 190‌هزار سو که نیاز آتی ایران است کمتر توافق کند، بیان کرد: طرفین طبق مذاکراتی که انجام شد، بندهایی را که امکان تفاهم دارند، مشخص کرده‌اند.


تعداد بازدید :  69