شماره ۹۸۶ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان
صفحه را ببند
آژير

دستگيري اعضاي باند سارقان خودرو با 180 سرقت
اعضاي باند سارقان حرفه‌اي خودرو و لوازم آن با 180 سرقت در شهرستان اسلامشهر دستگیر شد. درپي وقوع چند سرقت خودرو در سطح شهرستان اسلامشهر، رسيدگي به موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران کلانتري 11 قرار گرفت. مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و بکارگيري شگرد‌هاي خاص پليسي، موفق به شناسايي يکی از اعضاي باند سرقت‌شده و وي را درعملياتي غافلگيرانه، حين تردد با خودروي سرقتي در يکي از خيابان‌هاي اسلامشهر دستگير کردند.  با دستگيري متهم، مشخص شد وي با همکاري 5نفر ديگر اقدام به سرقت مي‌کرده که مأموران درعملياتي ضربتي، آنها را نيز دستگير کردند. سارقان دستگيرشده به 30 سرقت خودرو و 150 سرقت لوازم خودرو در شهرستان اسلامشهر اعتراف کردند. در اين رابطه دو مالخر نيز که اقدام به خريد لوازم سرقتي مي‌کردند، دستگير شدند.  با شناسايي مالباختگان و دعوت از آنها، تحقيقات تکميلي انجام و پرونده به همراه شکات جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي ارسال شد.

کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت‌نام اربعین
فعالیت سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهم‌ترین شگرد‌های مجرمانه‌ای است که در ایام مناسبتی صورت می‌گیرد و عدم آگاهی تعداد زیادی ازکاربران، هویت پنهان افراد و نامحدودبودن مرز جغرافیایی، فرصت‌های جدیدی را برای مجرمان فراهم کرده است. زائران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی‌الامکان ازمکان‌های مورد اعتماد برای ثبت‌نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند. مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند. شهروندان باید مراقب باشند تا در دام سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه‌اندازی شده‌اند، نیفتند.  سرهنگ اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز با اعلام این خبر گفت: شهروندان از ارایه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده و اسکن مدارک خود را نیز در مکان‌های مجاز ثبت‌نام ارسال کنند.
 
پایان آدم‌ربایی 3 میلیاردی در سیستان‌وبلوچستان
4 عضو یک باند آدم‌ربایی درحالی‌ که قصد خارج کردن گروگان خود را از کشور داشتند، درنقطه صفر مرزی در دام پلیس گرفتار شدند. عصر روزجمعه مأموران انتظامی شهرستان زهک از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 درجریان یک آدم‌ربایی قرار گرفتند که در آن آدم‌ربایان جوان 23ساله را درمقابل خانه‌اش با استفاده از یک خودرو زانتیا به صورت مسلحانه گروگان گرفته و از محل متواری شدند.  بررسی‌ها نشان می‌داد آدم‌ربایان که گروگان را به نقطه نامعلومی انتقال داده بودند، ضمن تماس با خانواده فرد ربوده شده، تقاضای 3میلیارد تومان پول برای آزادی وی کردند. مأموران پلیس با پایش‌های دقیق اطلاعاتی از انتقال فرد ربوده شده به نقطه صفر مرزی توسط آدم‌ربایان برای خروج از کشور و تحت فشار قراردادن خانواده فرد ربوده شده برای پرداخت سریع پول مطلع شدند.  بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، تیم‌های ویژه عملیاتی پلیس سیستان‌وبلوچستان، طرح‌های عملیاتی و مهار را درتمام محورهایی که احتمال انتقال فرد ربوده شده به خارج از مرز داده می‌شد، به اجرا گذاشته و پس از ساعت‌ها پایش‌های دقیق اطلاعاتی و بهره‌گیری از منابع محلی و همکاری‌های مردمی، مخفیگاه متهمان درنقطه صفر مرزی شناسایی شده و با محاصره منطقه، درعملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، هر چهار عضو این باند را درحالی ‌که قصد خارج کردن فرد ربوده شده به خارج از کشور را داشتند، به همراه یک قبضه سلاح جنگی دستگیر کرده و فرد ربوده شده را نیز آزاد کردند.


تعداد بازدید :  317