شماره ۹۸۶ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان
صفحه را ببند
قتل پیرزن 70ساله برای سرقت یک گردنبند

شهروند| کارگر افغانستانی برای پرداخت بدهی‌های خود، نقشه هولناکی را اجرا کرد. او پس از کشتن پیرزن 70ساله یک گردنبند 15‌میلیون تومانی و 650‌هزار تومان پول نقد را سرقت کرد.
ساعت 17 روز دهم مرداد امسال ماموران کلانتری 128 تهران نو در جریان کشف جسد متعلق به پیرزنی 75ساله در محل سکونتش در خیابان باباطاهر دماوند قرار گرفتند. آنها بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند و با انجام تحقیقات مشخص شد که دختر مقتول پس از چند روز تماس تلفنی با مادرش و عدم پاسخگویی از سوی وی، به خانه مادرش مراجعه کرده و پس از ورود به خانه با جسد وی در اتاق خواب روبه‌رو شده است.
با توجه به نحوه کشف جسد پیرزن که دست و پا و دهانش بسته بود، ماموران کلانتری اطمینان پیدا کردند که این پیرزن توسط فرد یا افرادی به قتل رسیده است. به همین دلیل بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی اعلام شد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران پس از حضور در محل جنایت، به تحقیق از دختر مقتول پرداختند و اطلاع پیدا کردند که یک رشته گردنبند به ارزش تقریبی 15‌میلیون تومان که بنا بر اظهارات دختر مقتول همیشه از آن استفاده می‌کرده، در زمان کشف جسد وجود نداشته است. همچنین بررسی‌های نخست به عمل آمده از جسد و محل ارتکاب جنایت حکایت از آن داشت که قاتل یا قاتلان به احتمال بسیار فراوان، پس از ضرب‌وشتم مقتول و تخریب درِ کمدهای دیواری، قصد سرقت اموال باارزش را داشتند اما مقتول از نشان دادن محل نگهداری اموال باارزش خود خودداری کرده است. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام تحقیقات از دیگر اهالی مجتمع مسکونی محل زندگی مقتول یعنی یک مجتمع مسکونی 4 طبقه که مقتول در طبقه اول آن زندگی می‌کرد، اطلاع پیدا کردند که از چندی پیش جوانی اهل افغانستان به نام «احمد» 22ساله به‌عنوان کارگر خدماتی و برای انجام نظافت به خانه مقتول تردد داشته که این موضوع از سوی دختر مقتول مورد تأیید قرار گرفت.
با شناسایی «احمد» به‌عنوان شخصی که آخرین‌بار به خانه مقتول تردد داشته، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت اما در ادامه مشخص شد که همزمان با وقوع جنایت و کشف جسد مقتول، گوشی تلفن‌ همراه احمد نیز خاموش شده و هیچ‌کس از وی اطلاعی ندارد.  در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی مخفیگاه «احمد» در محدوده میدان امام حسین(ع) در یک ساختمان نیمه‌کاره شدند که در آن‌جا به‌عنوان کارگر ساختمانی مشغول به‌کار شده بود. کارآگاهان با شناسایی دقیق مخفیگاه احمد به این محل مراجعه کردند و روز 16 مهر موفق به دستگیری وی شدند.
«احمد» پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی منکر هرگونه ارتکاب جنایت و سرقت از خانه پیرزن شد اما در ادامه  اقدامات و تحقیقات پلیسی، سرانجام ساعت 14 روز پنجشنبه 13 آبان به ارتکاب جنایت و فروش گردنبند 15‌میلیون تومانی و سرقت 650‌هزار تومان پول نقد اعتراف کرد.
سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، درباره این پرونده گفت: «با توجه به اعتراف متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شده و تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده در دستورکار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.»


تعداد بازدید :  200