شماره ۹۸۶ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان
صفحه را ببند
دیدار مهدی تاج با رئیس فدراسیون فوتبال امارات
امارات از ایران کمک خواست

شهروند|  اگرچه این روزها فوتبال ایران و قطر تاریک‌ترین دوره ورزشی‌شان را سپری می‌کنند اما فدراسیون فوتبال رابطه حسنه‌ای با فدراسیون امارات برقرار کرده است. البته در مقطعی به دلیل نام مجعولی که اماراتی‌ها روی خلیج‌فارس گذاشته‌اند، رابطه فدراسیون فوتبال با این کشور هم تیره و تار بود اما درحال حاضر خصومت‌ها کنار رفته‌اند.
دیدار تاج با همتای اماراتی
مهدی تاج در یکی از جدیدترین اقداماتش به دنبال برقراری روابط دوستانه با کشورهای همسایه است. او دیروز در محل فدراسیون فوتبال با رئیس فدراسیون امارات دیدار کرد و برای برقراری همکاری‌های دوجانبه و ایجاد روابط دوستانه بین دو کشور او به تبادل‌نظر پرداخت. در نشستی که بین تاج و مروان بن قلیطه برگزار شد، دو رئیس به این نتیجه رسیدند که تفاهمنامه همکاری بین ایران و امارات امضا شود. در این نشست، رئیس فدراسیون امارات به تاج قول داد هرگونه همکاری را در زمینه برگزاری اردوهای تیم‌ملی در امارات داشته باشد. موضوعی که همیشه معضل فوتبال ایران است و شاید با این وعده اماراتی‌ها دیگر کی‌روش این دغدغه را نداشته باشد که اردوهای تیم‌ملی در کجا برگزار شود.
درخواست کمک امارات از ایران
موفقیت‌های اخیر ایران در فوتسال و فوتبال ساحلی باعث شده بسیاری از کشورها به دنبال کمک گرفتن از ایران برای بهبود وضع این رشته‌ها در کشورشان باشند. در دیدار تاج و رئیس فدراسیون امارات هم، او از تاج درخواست کرد با توجه به این‌که ایران در بخش‌های فوتبال ساحلی و فوتسال عملکرد موفقی داشته به امارات هم برای پیشرفت این رشته‌ها کمک کند.
مذاکره درباره تقویم لیگ قهرمانان
AFC اخیرا برنامه مسابقات غرب آسیا در لیگ قهرمانان را اعلام کرده و اکثر کشورها ازجمله ایران از این برنامه ابراز نارضایتی کرده‌اند. رئیس فدراسیون امارات هم در این دیدار اعلام کرد که آنها نیز از تقویم برگزاری مسابقات غرب آسیا که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تدوین شده، ناراضی هستند چرا که AFC تقویم مسابقاتی خود را در راستای برنامه‌های شرق آسیا برنامه‌ریزی کرده است. به همین دلیل کشورهای غرب آسیا در تلاش هستند با تغییر در تقویم مسابقات غرب آسیا شرایط به گونه‌ای ایجاد شود که وقفه کمتری در برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بیفتد و درواقع تقویم مسابقاتی غرب آسیا همسو با شرق آسیا باشد. ایران و امارات هم بر سر این موضوع به توافق رسیدند تا برای رسیدن به خواسته‌شان همسو باشند.


تعداد بازدید :  186