شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
روي خط خبر

سردار جزایری: واشنگتن برای حضور مجدد در منطقه تغییر تاکتیک داده است
معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت:  براساس اطلاعات، اخبار و مجموعه تحلیل‌هایی که ما در اختیار داریم ایجاد مدیریت و تجهیز لجستیک داعش و تروریست‌های منطقه توسط سرویس‌های بیگانه و در رأس آن آمریکایی‌ها بوده است.   به گزارش فارس، سردار سیدمسعود جزایری با بیان این مطلب افزود:  این همکاری‌ها هنوز هم ادامه دارد و این‌که آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با داعش می‌خواهند با این گروه تروریستی مقابله ‌کنند، فریب افکارعمومی است و آمریکا با اقدامات گذشته خود نتوانست در منطقه آنطور که باید و شاید پایه‌های خود را محکم کند.   سردار جزایری اضافه کرد: به نظر می‌آید آمریکا تغییر تاکتیک داده و به این وسیله تلاش می‌کند تا مجدداً نوعی حضور جدید را در منطقه برای خودش رقم بزند.  وی درخصوص این‌که پنتاگون اعلام کرده است طرح استخدام فارسی‌زبان‌ها را در دستورکار قرار داده حال تحلیل شما چگونه است، خاطرنشان کرد:  از گذشته تا امروز این طرح تداوم داشته و آمریکایی‌ها و سرویس‌های جاسوسی خارجی تلاش می‌کنند با استفاده از زبان فارسی، اهداف و منویات خودشان به‌خصوص در مورد ایرانی‌ها را به دست آورند.

فرمانده کل سپاه:  برخلاف عرصه خارجی جبهه انقلاب در داخل مشکل دارد
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:  یکی از مشکلات در جنگ نرم با دستگاه‌های خودمان و برخی از مسئولان خودمان است. ابزار جنگ نرم در دست دشمن است اما در داخل خودمان بیشتر است.  به گزارش خبرگزاری میزان، سردار سرلشکر جعفری افزود: یکی از تفاوت‌های جنگ سخت و نرم این است که در جنگ سخت، دشمن مشخص است و پشت خاکریزهاست، اما در جنگ نرم همه قاطی هم هستیم و تشخیص دشمن و دوست بسیار سخت است به‌ویژه زمانی که پرده‌های نفاق و دورویی وسط می‌آید.  فرمانده سپاه گفت:  انقلاب اسلامی در بعد خارجی به خوبی پیش می‌رود و موفقیت‌های پی‌درپی کسب می‌شود ازجمله بیداری اسلامی. مقاومت اسلامی توفیقات زیادی به دست آورده است اما در داخل مشکل داریم. جبهه انقلاب اسلامی و پیشرفت انقلاب اسلامی در داخل مشکل دارد.

جوابیه انصار حزب‌الله  به سایت سازمان تبلیغات
انصار حزب‌الله به مقاله‌ای که چند روز قبل در سایت موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در انتقاد از گشت‌های موتوری منتشر کرده بود، واکنش نشان داد.  به گزارش ایلنا، در بخشی از این جوابیه خطاب به سردبیر پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان آمده است:
«چند سوال از محضر حضرتعالی به‌عنوان یک روحانی متدین و انقلابی و منصوب رهبر معظم انقلاب داریم:
1-آیا مطمئن هستید مفاد حکم رهبر معظم انقلاب در تصدی مسئولیت سازمان و راهبردهای برگرفته از آن را فراموش نکرده‌اید.  توصیه دوستانه داریم که یکبار دیگر مرور کنید!
2-آیا این سازمان تبلیغات، همان سازمانی است که زمانی حضرت آیت‌الله شیخ احمد جنتی سکاندار آن بود؟ بسم‌الله.  این شما و این آیت‌الله جنتی و خطبه‌ها و مواضع سیاسی و فرهنگی ایشان!
3-خدا نکند سازمان تبلیغات به صرف استفاده از بودجه دولتی از منش و زیّ یک نهاد انقلابی به در شود و مانند مجموعه الازهر در مصر و یا سازمان‌های اوقاف در اکثر کشورهای مسلمان مویدالدوله مطلق شود که هرگز چنین مباد!»
در ادامه این جوابیه آورده است:  «قابل ذکر است سایت تبیان وظیفه خود دانسته تا با نقد به گشت انصار حزب‌الله آن هم از سر دلسوزی و برادرانه و نه از سر تخریب و رقابت‌های سیاسی، همگان را نسبت به بروز تحرکات خودسرانه و غیرقانونی و همچنین رفتارهایی با بازدهی منفی هشدار دهد تا رفتارهای خارج از قانون که در سالیان گذشته از طرف طیف‌های مختلف باعث شده است تا مردم آسیب‌های بسیاری را متحمل شوند تکرار نشود.»

بی‌اطلاعی وزارت کشور از وضع دانایی‌فر
سخنگوی وزارت کشور از وضع دانایی‌فر یکی از مرزبانان کشورمان در استان سیستان و بلوچستان اظهار بی‌اطلاعی کرد.  به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در حاشیه مراسم ختم مادر‌ هاشمی‌شاهرودی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضع دانایی‌فر اظهار کرد: نمی‌دانیم دانایی‌فر زنده است یا نه. اما از طریق دستگاه دیپلماسی این مسأله پیگیری می‌شود و وزیر کشور نیز در سفر پاکستان با مقامات پاکستانی موضوع را مطرح کرد.  فعلا دولت پاکستان رأسا مسئول پیگیری کار است و امیدواریم همکاری کند تا این پیگیری‌ها به سرانجام برسد.
وی درباره مجوز تشکیلات ندا گفت: مجوز ندا در دستور کار است و در کمیسیون احزاب که تا دو هفته دیگر برگزار می‌شود وضع آن مشخص می‌شود. آنها مدارکشان را تحویل داده‌اند و ما در وزارت کشور بررسی خواهیم کرد.  سخنگوی وزارت کشور با بیان این‌که 35 تشکل درخواست مجوز کرده‌اند، افزود: از این 35 تشکل 5 تای آنها سیاسی هستند و بقیه صنفی و مذهبی.


تعداد بازدید :  171