شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
... کاهش دما در شمال غرب

به پیش‌بینی سازمان هوا‌شناسی کشور، با نفوذ جریانات و سامانه خنک شمالی، مناطق شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر با کاهش دما مواجه می‌شوند. براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی از امروز سه‌شنبه شاهد ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد در مناطق شمال‌غرب کشور و سواحل دریای خزر خواهیم بود و این وضع به شمال‌شرق کشور نیز سرایت می‌کند. همچنین طی روز جاری و فردا بارش در شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان شدت خواهد گرفت که تحت‌تأثیر این پدیده دریای خزر نیز مواج خواهد شد.
طی روز چهارشنبه این هفته از ناپایداری‌های هوا در نوار شمالی کشور موقتا کاسته می‌شود و از روز پنجشنبه در شمال‌غرب و سپس در استان‌های اردبیل و گیلان ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد قابل پیش‌بینی است. طی امروز و فردا در برخی از مناطق جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در بعدازظهر تا اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده یا رعد و برق دور از انتظار نیست.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز سه‌شنبه بین ۲۰ تا ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف، کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. طبق نقشه‌های پیش‌یابی کمینه و بیشینه هوای تهران در روز چهارشنبه این هفته نیز بین ۲۰ تا ۳۲ درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط‌زیست کشور، هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد. شاخص میانگین کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته در تهران به ترتیب بر روی اعداد ۲۷، ۱۳، ۴۸ و ۲۴ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۵۱ و ۶۵ قرار دارد.  در روزهایی که پشت سر گذاشتیم استان‌های اردبیل و چهارمحال‌وبختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و بوشهر گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند. در شبانه‌روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۰ درجه سانتیگراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود یک درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.

 


تعداد بازدید :  223