شماره ۹۸۵ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

ضرغامی: می‌خواستند پس از برجام در ایران دو قطبی ایجاد کنند
ایلنا|  رئیس اسبق سازمان صداوسیما درسخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها سعی داشتند از طریق لانه جاسوسی خود اقداماتی را در ایران انجام دهند، گفت: اقداماتی همچون تداوم دخالت‌ها در ایران و دامن زدن به مسائل قومیتی در زمانی اتفاق افتاد که دولت موقت حساسیتی به آنها نشان نمی‌داد.
عزت‌الله ضرغامی با بیان این‌که در ابتدا قرار بود دانشجویان به‌طور نمادین و افشاگرانه چهار روز لانه جاسوسی را در دست بگیرند، گفت: ما فکر نمی‌کردیم دو ترم درس‌هایمان تعطیل شود، مردم درحمایت از دانشجویان به صحنه آمدند و نگذاشتند این آتش خاموش شود، اگرچه پشتیبانی امام راحل از دانشجویان را نباید در این موضوع نادیده گرفت.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که دانشجویانی که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند، بعدها همگی از عناصر تأثیرگذار انقلاب اسلامی شدند، گفت: اگر افراد کمی نیز هستند که از شرکت در تسخیر لانه جاسوسی پشیمان و شرمنده هستند و مطالبی را نقل می‌کنند، اینها قابل اعتنا نیستند. بیش از 30نفر از آنهایی که در روز 13 آبان 58 حضور داشتند، در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
رئیس اسبق صداوسیما با بیان این‌که پس از امضای برجام سعی شد در داخل ایران دوقطبی ایجاد شود، افزود: پس از انتخابات مجلس دهم سعی شد نمایندگان مجلس به دو قسمت برجامیان و نابرجامیان تقسیم شوند که اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا بودند.
ضرغامی با بیان این‌که امروز عمده تعهدات طرف غربی در اجرای برجام اجرا نشده، به برخی از اقدامات دولت آمریکا پس از امضای برجام اشاره کرد و گفت: اقدامات مقامات آمریکایی در دو دسته اقدامات و اظهارات آنها بازمی‌گردد.

انتقاد سهیلا جلودارزاده از حکم مرتضوی
فقط چند ضربه شلاق برای کسی که اموال کارگران را لت‌و‌پار کرده؟
ایسنا|  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از حکم در  نظر گرفته شده برای جرايم سعید مرتضوی در سازمان تأمین‌اجتماعی انتقاد کرد.
سهیلا جلودارزاده گفت: دولت روحانی در طول مدت مسئولیت خود انواع تهمت‌ها را شنیده است ولی با سکوت و کار خود توانسته کشتی در حال غرق شدن را نجات بدهد». سهیلا جلودارزاده طی سخنانی در گردهمایی کارگران و بازنشستگان کاشان و آران و بیدگل در حسینیه بیت العباس(ع) اظهارکرد: دولت باید با اولویت قراردادن معیشت کارگران تمام بدهی‌های تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا حقوق‌های آنها همسان‌سازی شود.
عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: زمانی که مدیریت تأمین اجتماعی را به سعید مرتضوی دادند، من کاملا مخالف بودم و در مصاحبه‌ای اعلام کردم که این مجموعه کارگری است و یک مدیر کاربلد می‌خواهد که دلش بسوزد. جلودارزاده افزود: کارگران صاحب تأمین اجتماعی هستند. مدیری که می‌گذارید مسئول است؛ ولی الان پس از تحقیق و تفحص تنها چند ضربه شلاق برای کسی که اموال تأمین اجتماعی را لت‌و‌پار کرده است صادر می‌شود! نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اصل دین اسلام حق‌الناس است، مال مردم‌خوری حق‌الناس است ولی وقتی با مسائل کارگران مواجه می‌شویم، این موضوع فراموش می‌شود.
 
وزیر کشور: اشتغال در مرزها یکی از اولویت‌های دولت است
ایسنا| وزیرکشور موضوع اشتغال در مرزها را یکی از اولویت‌های دولت روحانی عنوان کرد و گفت: دولت این مسأله را به صورت جدی پیگیری و دنبال می‌کند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به مهیانشدن فرصت‌های توسعه‌یافتگی دربرخی استان‌ها ازجمله استان کردستان در دهه‌های گذشته افزود: برخی استان‌ها ازجمله کردستان به دلیل عدم وجود امنیت در سال‌های اول انقلاب از روند رشد و توسعه‌یافتگی عقب‌ مانده و این روند باید تغییر پیدا کند.
او همچنین با بیان این‌که دربرخی نقاط مرزها توجیه اقتصادی نداشته و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: درصورتی که مسأله قاچاق و امنیت درمرزها حل شود، تجهیزات و امکانات خوبی را برای مرزها لحاظ خواهیم کرد.


تعداد بازدید :  200