شماره ۹۸۵ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
گپ

قدردانی یادگار امام از فراکسیون امید درجریان رأی اعتماد به وزرا
شهروند| محمود صادقی با اشاره به دیدار روز پنجشنبه خود با آیت‌الله سیدحسن خمینی در مرقد حضرت امام‌خمینی(ره) از ابراز خرسندی یادگار امام نسبت به عملکرد فراکسیون امید درجریان رأی ‌اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت خبر داد. به‌گفته این عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید، آیت‌الله سیدحسن خمینی در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد نمایندگان مجلس، به‌ویژه اعضای فراکسیون امید، نسبت به توفیق دولت در ترمیم کابینه که با همراهی و همکاری مجلس حاصل شد، ابراز خرسندی کرد و همچنین با اشاره به بازگشت شور و نشاط در جامعه، ایجاد فضای امید درمیان آحاد مختلف ملت را اتفاقی ارزشمند توصیف کرد.

ائمه جمعه در سالروز 13 آبان مطرح کردند: موحدی‌کرمانی: باید مراقب بود آمریکا برنگردد
شهروند|  ائمه جمعه درسراسر کشور روز گذشته با توجه به همزمانی با سالروز 13 آبان و تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان در‌سال 58 به بیان نکاتی در باب دشمنی دولت آمریکا با دولت و ملت ایران پرداختند. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به رشد علمی درکشور، افزود: به رشد علمی باید توجه شود، تقویت باورها به‌خصوص درباره نفوذ آمریکا باید تقویت شود، باید این باور ایجاد شود که مشکلات را خودمان حل کنیم، نباید این باور وجود داشته باشد که آمریکا را برای حل مشکلات داشته باشیم. به خود و این جمله «ما می‌توانیم» باور داشته باشیم، مشکلات جامعه را بررسی و تحلیل و آنها را حل کنیم.
امام جمعه موقت تهران حل مشکلات کشور را نیازمند مذاکره با آمریکا ندانست و گفت: تمام چیزهایی که جامعه به آنها نیاز دارد، باید برای کودک، نوجوان و جوان روشن کرد. آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تأکید بر این‌که برجام هیچ نتیجه‌ای نداشت و روشن شد که آمریکا دروغ می‌گوید و خلف وعده می‌کند، تصریح کرد: آمریکا می‌گوید تحریم‌ها را برمی‌دارد، اما نه‌تنها تحریم‌ها را برنمی‌دارد، بلکه آنها را بیشتر هم می‌کند، آمریکا را باید با جنایتش در دنیا رسوا کرد. وی تأکید کرد: عقلانیت اجازه نمی‌دهد که با آمریکا مذاکره کنیم، مذاکره ما با آمریکا فقط در مسأله برجام بود که درجای خودش گفته شده است. موحدی‌کرمانی درپایان خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که آمریکا برنگردد. مردم جنایات آمریکا را فراموش نمی‌کنند، آمریکا یک لحظه دست از حمایت از اسراییل، دشمن شماره یک اسلام برنداشته است.
آیت‌الله ایمانی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز نیز درپاسخ به این سوال که بدعهدی‌های آمریکا چقدر در تضعیف جریان غربگرای داخل کشور موثر است، تصریح کرد: این مسأله به نوع برخورد ما بستگی دارد. ممکن است ما از برخی فرصت‌ها استفاده نکنیم و این فرصت‌ها به تهدیدی علیه خودمان تبدیل شود.
آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری نیز درخطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به این‌که آمریکا درطول سال‌های طولانی ضربات زیادی به مردم ایران زده است، اظهار داشت: این دشمنی‌ها از قبل از انقلاب و تا به امروز ادامه دارد و امروز اقداماتی از طریق شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای علیه ایران دارند. امام جمعه قم ادامه داد: برخی گفته «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» را از روی تعصب و جهالت می‌دانند اما معنای سخن مردم در شعار «مرگ بر آمریکا» مرگ بر زیاده‌خواهی، سلطه‌طلبی و دخالت‌های بی‌جاست.
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی نیز با بیان این‌که در تاریخ ۳۷ ساله پس از انقلاب، سه‌بار با آمریکا سازش کردیم و نتیجه‌اش چه شد؟ گفت: امروز مسأله استکبارستیزی‌مان به اقتدار ملی تبدیل شده و در منطقه قدرت اول هستیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که برخی ارتباط با آمریکا را حلال مشکلات می‌دانند، گفت: درمجامع بین‌المللی کیفرخواستی علیه بدعهدی‌های آمریکا مطرح شده که کسی به آن جواب نداد؛ مذاکره با آمریکا چیزی است که می‌بینیم؛ اوباما شرایط اضطراری ارتباط ایران را تمدید کرد و این چهره آمریکاست.


تعداد بازدید :  155