شماره ۹۸۵ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
سردار سلامی در مراسم راهپیمایی سالروز 13 آبان:
آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نکنند، برجام را به موزه می‌فرستیم

شهروند|  راهپیمایی سالروز 13 آبان و تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در ‌سال 58 روز پنجشنبه در سراسر کشور برگزار شد.
سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سخنران مراسم پنجشنبه بود، انتظار ایران را عمل آمریکا به تعهداتش در برجام دانسته و گفت: ملت ما ملت عمل است و تا آخرین لحظه حقوق خود را پیگیری می‌کند و اگر آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکنند، برجام را به موزه خواهیم فرستاد. سردار سلامی افزود: «امروز برجام معیاری و محکی برای نشان دادن چگونگی عملکرد آمریکا درتعهدات بین‌المللی‌‌اش است»، اظهار کرد: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم تعهدات خود را در برجام عملی کنند؛ چراکه این‌جا سرزمین ملتی است که با خود عهد کرده که با یاری رهبری به هیچ قدرتی باج ندهد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین با تأکید بر این‌که «اگر آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکنند، به نقطه پیش از قرارداد برجام باز خواهیم گشت»، اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکنند، ما دوباره سانتریفیوژها را فعال می‌کنیم و البته آمریکایی‌ها باید بدانند که ما در نقطه فعالیت‌مان پیش از قرارداد برجام نیز متوقف نمی‌مانیم بلکه از آن فراتر هم خواهیم رفت.
این مقام ارشد نظامی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی فقط در برابر آمریکا متعهد نیست»، اظهار کرد: من به‌عنوان خادمی کوچک از این ملت بزرگ اعلام می‌کنم که ایران فقط در برابر 1+5 متعهد نیست، بلکه در برابر ملت ایران هم متعهد است و به ملتش تعهد داده که اگر کشورهای 1+5 به تعهدات‌شان عمل نکنند، برجام را ساقط کند و دوباره چرخه سوخت هسته‌ای را از سر بگیرد و دوباره آن را فعال کند.
مراسم امسال درتهران با حضور تعداد زیادی از دانشجویان و دانش‌آموزان تهرانی درمقابل لانه جاسوسی (سفارت سابق آمریکا درتهران) و خیابان‌های اطراف آن برگزار شد. چنانکه خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند، دراین مراسم که از ساعت 10 صبح شروع شد، شرکت‌کنندگان شعارهایی همچون: مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا سر داده و روی پلاکاردهایی که در دست شرکت‌کنندگان در این مراسم بود، شعارهایی همچون «ما دانش‌آموزان نسل چهارمی هم به آمریکا بی‌اعتماد هستیم»، «شعار ملت ما مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر آل‌سعود»، «مرگ بر آمریکا یک شعار نیست یک عقیده است»، «13 آبان طنین فریاد جوانان ایرانی است و برعلیه آمریکاست» (ما به آمریکا بی‌اعتمادیم و....) مشاهده می‌شد. دراین مراسم همچنین در دست هر شرکت‌کننده پرچم الله‌اکبر مشاهده می‌شد.
جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، درغرفه‌ای که به این مناسبت برگزار کرده بود، مسابقه عکس و پیامک با عنوان «یک جمله برای کار خوب» برگزار کرده بود و همچنین اصول اولیه کمک‌های اولیه را به مردم آموزش می‌داد.
در این مراسم کاریکاتورهایی از مقامات آمریکایی ازجمله باراک اوباما در دست شرکت‌کنندگان وجود داشت. همچنین تعدادی از دانش‌آموزان ماکت‌هایی از آخرین پیشرفت‌های نظامی و دفاعی کشور را درست کرده و در معرض نمایش گذاشته بودند.


تعداد بازدید :  140