شماره ۹۸۵ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با حمیده عباسعلی، بانوی مدال‌آور کاراته
از پیام رئیس‌جمهوری تعجب کردم
از وزیر جدید فقط امکانات می‌خواهیم

شهروند| حمیده عباسعلی خیلی دوست داشت مدال نقره‌ای مسابقات جهانی را به طلا تبدیل کند اما اتفاقات زیادی دست به دست هم دادند تا او به مقامی بهتر از سومی جهان دست پیدا نکند. این کاراته کای پرافتخار کشورمان اعتقاد دارد همین مدال هم برای دومین حضورش در مسابقات جهانی نتیجه خوبی است اما باید از این بهتر شود. عباسعلی از پیام تبریک دکتر روحانی به تیم‌ملی کاراته ذوق زده شده و اعتقاد دارد این پیام انگیزه او و هم تیمی‌هایش را برای موفقیت بالاتر برده است. عباسعلی در گفت‌وگو با «شهروند» از وزیر جدید هم درخواست‌های جالبی کرده است.
* از نتایج تیم‌ملی کاراته در مسابقات جهانی صحبت کن. شاید کسی تصور نمی‌کرد سوم جهان شوید.
اگرچه خیلی‌ها می‌گویند این بهترین نتیجه تاریخ کاراته بوده اما باید بگویم این بهترین نتیجه برای تیم آقایان بود و بانوان تنها موفق به کسب یک مدال شدند. باز هم خدارا شکر می‌کنم که نتیجه درخشان آقایان به چشم آمد و ما در دومین حضورمان در مسابقات جهانی توانستیم موفق باشیم. بسیاری از رشته‌ها با این‌که سال‌ها در مسابقات جهانی شرکت کرده‌اند اما نیمی از افتخارات کاراته را ندارند و این نشان می‌دهد کاراته رو به رشد و پشرفت است.
* سطح مسابقات جهانی چطور بود؟
سطح مسابقات جهانی همیشه بالا است چون کشورهای صاحب سبک در کاراته با بهترین نفراتشان در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند. باتوجه به این‌که کاراته المپیکی هم شده شرایط مسابقات امسال متفاوت بود و نفرات زیادی حتی آنهایی که از کاراته خداحافظی کرده بودند هم در آن شرکت کردند.
* درباره مدال خودت هم صحبت کن. خیلی‌ها از تو انتظار طلا داشتند؟
بله، خودم هم به مدال طلا فکر می‌کردم و خیلی دوست داشتم رنگ برنزی مدالم را به طلا تبدیل کنم. بالاخره ورزش همین است و نمی‌شود در آن فقط برد و پیروزی باشد. اگر قبل از مسابقات جهانی بازی تدارکاتی داشتیم و در آن شکست می‌خوردیم تا این اندازه ناراحت نمی‌شدم اما باخت در مسابقات جهانی ناراحت‌کننده بود. من تلاش زیادی کردم که طلا بگیرم اما در مسابقه‌ای که قبل از فینال بود با ناداوری باختم. من در مسابقه ماقبل فینال با حریف ژاپنی بازی داشتم و درحالی‌که از او سرتر بودم داور در حقم بی انصافی کرد. نتیجه کرسی نداشتن در مجامع  بین‌المللی همین می‌شود که حق ورزشکاران ایرانی به سادگی تضییع می‌شود. خیلی از بچه‌های ما در مسابقات جهانی، بازی‌هایشان را به دلیل اشتباهات داوری واگذار کردند نه به خاطر این‌که ضعیف بودند و رقبایشان قدرتمند. خیلی دوست داشتم طلا بگیرم اما شاید این شکست لازم بود تا بفهمم باید بیشتر از قبل تلاش کنم.
* ماجرای حاضر نشدنت برای مسابقه تیمی چه بود؟
به دلیل آسیب دیدگی که داشتم نمی‌توانستم در مسابقه کومیته تیمی شرکت کنم. ضمن این‌که ما یک تیم هستیم و از بقیه نفرات هم باید استفاده شود. متاسفم که تیم‌ملی بانوان نتوانست مدال بگیرد و امیدوارم این ناکامی در مسابقات بعدی جبران شود.
* با توجه به المپیکی شدن کاراته باید چه کنیم تا در این مسابقات موفق باشیم؟
ما باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم سهمیه بگیریم و در المپیک موفق باشیم. کاراته رشته‌ای بود که با وجود تمام موفقیت‌هایش به چشم نمی‌آمد اما حالا وقت این است که به این رشته اهمیت بیشتری داده شود. اگر حمایت مسئولان ادامه دار باشد و برنامه‌ریزی خوبی برای کاراته وجود داشته باشد این رشته می‌تواند به موفقیت‌هایش ادامه دهد.
* وقتی پیام تبریک دکتر روحانی را دیدی چه حسی داشتی؟
واقعاً متعجب شدم که رئیس جمهوری به ما تبریک گفت. البته تعجبم به همراه خوشحالی بود و وقتی دیدم در صفحه‌شان بیشتر از عکس‌های من استفاده کرده‌اند ذوق زده شدم. وقتی می‌بینم بالاترین مقام اجرایی کشور تا این اندازه به نتایج کاراته اهمیت داده انگیزه زیادی پیدا می‌کنم تا افتخارات بیشتری به دست بیاورم. تبریک رئیس‌جمهوری واقعاً خوشحال‌کننده بود و امیدوارم با موفقیت‌های کاراته این پیام‌ها هم ادامه دار باشد.
* از وزیر جدید چه خواسته‌ای داری؟
از وزیر جدید خواهش می‌کنم همه ورزش‌ها را به یک چشم نگاه کند و فرقی بین آنها قایل نشود. امکانات مورد نیاز ورزشکاران همه رشته‌ها را هم در اختیار آنها بگذارند و به ورزشکاران کمک کنند. در این صورت موفقیت‌های زیادی نصیب ورزش ایران می‌شود.


تعداد بازدید :  151