شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
ایمنی جستم ز ویرانی ندانستم که چرخ...

شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

امروز دنبال ایمنی در خیابان‌های شهر می‌گردیم.  مادرم همیشه می‌گوید صبح به صبح که از خواب بلند می‌شوی و می‌بینی شب گذشته زلزله نیامده و سر میز صبحانه چای اسانس‌‌دار و شیر پالم‌دار و...   آلوده‌ات نکرده و می‌روی در خیابان ماشین بهت نمی‌زند و ماشینت تصادف نمی‌کند و دزد به ماشین و زورگیر به خودت نمی‌زند و از آسمان، ماشین و تیرآهن و... بر سرت نمی‌ریزد و از مردم عادی کتک نمی‌خوری و فحش نمی‌شنوی و رو ماشینت خط نمی‌اندازند و گوشت آلوده از پا نمی‌اندازدت و شب سینما آتش نمی‌گیرد و وسیله شهربازی سقوط نمی‌کند و سیل خانه‌ات را نبرده و... یعنی روز خوبی داشته‌ای و در ایمنی کامل به سر برده‌ای و باید به شکرانه شیرینی بدهی.  
زیرنویس:  شیرینی پالم‌دار با خامه فاسد موجود است. با حمل رایگان و شمع و کلاه بوقی جهت برگزاری پرشکوه‌تر مراسم.  به‌واسطه ترافیک و غیره سفارش خود را یک هفته قبل ثبت نمایید.  
آگهی تبلیغاتی 1: تولید آدرنالین خود را به ما بسپارید. تور وحشت در شهر. با رانندگی به سبک هرکی هرکی و من درآوردی.  شروع: ایستگاه تجریش. پایان: هرکجا سردرآوردیم. زمان:  براساس سرعت‌های مسابقه اتومبیلرانی برنامه تخت گاز
درس اول ایمنی رد شدن یک عابر پیاده از عرض خیابان:  در هنگام عبور از عرض خیابان ابتدا در کنار خیابان توقف کامل نموده به سمت چپ خیابان نگاه کرده پس از اطمینان از عدم عبور هرگونه وسیله نقلیه به سمت راست نگاه کرده و پس از طی مرحله مشابه به پشت‌سر و بالای سر نگاه کرده که موتوری چیزی از پشت نیامده و یا روی سرتان سقوط نکند و پس از اطمینان از حصول ایمنی لازم، محض احتیاط عبور از عرض خیابان را فراموش کرده به خانه برگردید.
بیانیه آقای ایمنی بالدار: فرزند سربه هوایم - امنیت هوایی - مدتی است از خانه خارج و تاکنون به آشیانه برنگشته است.  تازگی فرزندانم به صورت مستمر و سریالی مفقود و از لیست پروازی فرودگاه حذف و با سقوط روی خودروها و خانه‌های شما، میهمان صندلی ماشین و یا سفره‌هاتان می‌شوند. لذا از همه همشهریان مسئول خواهش می‌کنم تا نسل پروازی من منقرض نشده فکری کنند و آرامش را به کانون گرم بالدار ما برگردانند.  
اعلام تفاوت فرهنگی یک مدیر: بد است هواپیما را سر سفره مردم آوردیم؟
آگهی تبلیغاتی 2:  بخت‌آزمایی: بشتابید... بشتابید... شما را از میدان ونک به صورت رندوم سوار خودروی مسافرکش کرده و در میدان آزادی تحویل... اگر شما به میدان آزادی رسیدید و گرفتار خفاش شب و رتیل نیمه شب و کفتار سیاه و عقاب خالطور و هشت پا و اختاپوس و گرگ غرب و غیره نشدید یعنی بختتان بلند است.  شما دست به هرچه بزنید طلا می‌شود.  
یک شهروند: اینک سه ساعت و چهل و هفت دقیقه است که ماموران زحمتکش آتش‌نشانی در ترافیک سنگین خیابان‌های شهر مستقر و از راه دور به مدیریت خاموش کردن آتش خانه سابق من مشغولند.  از کلیه همسایگان عزیز که با مصرف زیاد آب باعث قطعی آب شدند تا همین یک ذره امید ما در خاموش کردن خانه بر باد رود کمال تشکر را داشته و به دل دردمند خود یادآوری می‌نمایم آب که از سر گذشت... چه یک وجب چه صد وجب... یعنی بین یک وجب تا صد وجب ایمنی کشک محسوب می‌شود.
پارازیت:  ببو... ببو... ببو... ( به گیرنده‌تان دست نزنید.  اشکال از فرستنده است. کسی مسئولان را صدا نکرد. این صدای همان ماشین آتش‌نشانی مانده در ترافیک است.)

 


تعداد بازدید :  359