شماره ۹۸۵ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

یکی از مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره امسال، «کاناپه» کیانوش عیاری خواهد بود که به گفته شاهرخ دستورتبار مجری طرح این فیلم، فیلمبرداری آن از نیمه گذشته است و تاکنون همه بازیگران آن مقابل دوربین رفته‌اند.

طاها پارسا نوازنده، آهنگساز و یکی از خوانندگان گروه موسیقی «دنگ شو» با آغاز نهمین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی به‌عنوان بازیگر یکی از نمایش‌های گروه تئاتر «لیو» با عنوان «کریستین لی» هنرنمایی می‌کند.

علی‌اکبر گودرزی طائمه، چهره پیشکسوت دوبله و گویندگی و شاعر که چندین آلبوم و مجموعه شعر منتشر کرده بود، عصر روز چهارشنبه، دوازدهم آبان‌ماه درپی بیماری سرطان در بیمارستان آراد درگذشت.

فیلم مستند «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سام کلانتری، پس از حضور موفق درجشن مستند سینمای ایران، برای نمایش دربخش مسابقه بیستمین دوره جشنواره مستند «آف سینما» درکشور لهستان پذیرفته شده است.

نسخه سینمایی ماجراجویی‌های شخصیت محبوب بازی سگا «سونیک خارپشت» به صورت ترکیبی از فیلم و انیمیشن سی‌جی‌ای (CGI) روی پرده می‌رود.

روانبخش صادقی،‌ کارگردن انیمیشن «دزد رویاها» با اشاره به آغاز پیش‌تولید این انیمیشن بلند سینمایی اعلام کرد: این پروژه قرار است با مشارکت یک شرکت ایتالیایی ساخته شود.

بزرگداشت مجید برزگر نویسنده و کارگردان سینما در سی‌وسومین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری ۲۸۷۰ برنامه فرهنگی به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار خبر داد.

جواد بیک‌محمدی که پیش از این برنامه «گلبرگ» را در شبکه سه تهیه ‌کرده بود، با همراهی سعید عباسی با برنامه «دو طرفه» به این شبکه بازمی‌گردد.

این هفته درگالری گردی، از کتاب تناولی رونمایی خواهد شد و اثری هم از داوود رشیدی رونمایی خواهد شد.

تصویربرداری سریال «همسایه‌ها» به کارگردانی مهران غفوریان و تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط‌احمدی مقابل دوربین رفته است و تدوین نیز به صورت همزمان انجام می‌شود.

آلبوم موسیقی «بیاد پیر چنگی» حاصل همکاری «بهزاد میرلو» و «آرش فرهنگفر»، به یاد استاد فقید «علی‌اصغر بهاری» در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

سیدعباس میرهاشمی از عکاسان دوران دفاع مقدس با اشاره به فعالیت‌های انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره حوزه‌های مغفول مانده درعکاسی جنگ گفت: «الان به نظرم باید ارتش به یک گروه اعتماد کند که بروند آنجا و کار پژوهشی روی عکس‌ها انجام دهند و نگاتیوها را به عکس‌های دیجیتال تبدیل کند تا از نابودی درامان بماند.»

نشر مروارید برای نخستین‌بار گزیده‌ای از اشعار حسین منزوی شاعر و غزلسرای نامدار معاصر را به انتخاب محمد فتحی منتشر کرد.

مجید جعفری، مدیر آژانس ادبی پل ازحصول موافقت برای واگذاری حق رایت بیش از ۲۰ عنوان کتاب داستانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد.

فیلم سینمایی «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی در ششمین و هفتمین حضور بین‌المللی خود درجشنواره‌های استکهلم و تایوان شرکت می‌کند.

محسن بخشی پیشکسوت حوزه نشر و از بنیانگذاران انتشارات «آگاه» درگذشت.

کتاب «کد24» یا «بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟» چاپ دوم کتاب «گفت‌وگو با سایه» حبیب احمدزاده است که با تغییر اسم، دوباره منتشر شده است.


تعداد بازدید :  177